امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

آیینه بغل هایما s7


1401/07/27
کد خبر : 27065
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 9 نفر

آیینه بغل ها روی بدنه خودرو و در بالای درب قرار داده میشوند و علاوه بر دید مناسبی که از اطراف خودرو در اختیار راننده قرار میدهند باعث جذابیت و زیبایی بیشتر ظاهر خودرو نیز میشوند. آیینه بغل ها در همه ی خودرو ها به یک منظور مورد استفاده قرار میگیرند اما در با توجه به خودروهای مختلف ویژگی های متفاوتی دارند، بعضی از آن ها لوکس تر هستند و قابلیت های بیشتری دارند اما برخی از آن ها طراحی و امکانات ساده تری دارند.
شاید شما نیز تا به حال جمله ی ” اجسام از آنچه در آیینه به نظر می رسد به شما نزدیک ترند” را دیده باشید و بخواهید دلیل این جمله ی هشدار دهنده را بدانید، در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.
در طراحی آیینه بغل ها از آیینه های محدب استفاده میشود، ویژگی این نوع آیینه ها این است که برای افزایش وسعت دید اجسام را کوچکتر و دور تر از اندازه ی واقعیشان نشان میدهند، و این اختلاف فاصله ممکن است دردسر آفرین باشد و وجود این جمله ی هشدار دهنده میتواند به راننده برای تشخیص فاصله و اندازه درست اجسام کمک کند.
آیینه بغل خودرو هایما S7 از نظر قابلیت و امکانات در بهترین حالت قرار دارد و همه ی ویژگی هایی که یک آیینه جانبی باید داشته باشد در آن گنجانده شده است.
آیینه بغل این خودرو مجهز به گرمکن برقی است، این قابلیت زمانی کاربرد خود را نشان میدهد که در روزهای سرد و برفی آیینه ها یخ زده و بخار گرفته هستند، این سیستم با ایجاد حرارت یخ و بخارها را از روی آیینه میزداید.
آیینه بغل خودرو هایما اس 7 به صورت برقی در جهت های مختلف تنظیم میشود؛ این قابلیت بسیار مهم است زیرا نیازی نیست به صورت دستی هربار آیینه ها را تنظیم کنید بلکه به کمک یک دکمه که درون کابین قرار داده شده است میتوانید آیینه ها را تنظیم کنید.



 آیینه بغل هایما s7

ویژگی های آیینه بغل کیا سراتو

خودرو کیا سراتو از محصولات تولید شده توسط گروه خودرو سازی سایپا در دو مدل اتومات و دنده ای است که از امکانات کامل برخوردار است و ظاهر آن بسیار لوکس و زیباست. آیینه بغل های این خودرو درون یک قاب زیبا که همرنگ با بدنه خودرو است قرار گرفته است و چراغ های ال ای دی راهنمایی که روی قاب آیینه قرار گرفته است به زیبایی آن کمک کرده است. وجود چراغ های ال ای دی نه تنها باعث زیبایی آیینه بغل ها شده است بلکه در امنیت خودرو نیز نقش دارند، با وجود این چراغ ها سایر رانندگان از تغییر مسیر خودروی شما آگاه میشوند و اینگونه است که از بروز تصادفات جلوگیری میشود. آیینه بغل کیا سراتو توسط یک موتور برقی در 8 جهت قابل تنظیم است و راننده میتواند به کمک دکمه ای که درون کابین قرار دارد متناسب با قد خود و به گونه ای دید مناسب به اطراف داشته باشد آیینه را تنظیم کند. این آیینه ها همچنین مجهز به دماسنج برای سنجش دمای محیط زیر آیینه بغل هستند.
آیینه بغل های این خودرو فاقد گرمکن و قابلیت تا شدن به صورت برقی می باشد. داشتن این دو آپشن برای آیینه بغل ها امتیاز ویژه ای محسوب میشود اما نبود آن ها نمی تواند به عنوان عیب این خودروها تلقی شود. سیستم گرمکن آیینه ها در فصل سرد یخ و قطرات برف و باران و همچنین بخار را از آیینه ها میزداید و دید واضحی را در اختیار راننده قرار میدهد. با توجه به عدم وجود این آپشن در آیینه بغل کیا سراتو به شما توصیه میکنیم برای پاک کردن قطرات برف و باران از پارچه های نرم استفاده کنید. برای زدودن یخ از روی شیشه آیینه بهتر است از یک پارچه ی گرم و یا آب گرم استفاده کنید و پس آب شدن یخ ها با یک پارچه نرم آن را به خوبی خشک کنید. توجه داشته باشید پارچه های زبر باعث ایجاد خط و خش روی ایینه میشوند.
قابلیت تا شدن آیینه ها به صورت برقی نیز برای عبور از معابر باریک و یا خیابان شلوغ و پر ترافیک کاربردی است که این خودرو از آن محروم است و میتوان به صورت دستی آیینه ها را باز و یا بسته کرد.
به شما توصیه میکنیم در صورت آسیب دیدگی آیینه ها حتما از مجموعه های معتبر تامین کننده قطعات خودرو این قطعه را خریداری کنید. در پایان مطلب یکی از این مجموعه های معتبر را به شما معرفی خواهیم کرد.


 
 آیینه بغل هایما s7

ویژگی های کمک فنر جک s5

گفتیم که کمک فنرها از مهم ترین قسمت های سیستم تعلیق خودرو است که در دریافت و دفع ضربه هایی که به خودرو وارد میشود را دریافت میکنند و با دفع آن ها استهلاک خودرو را کاهش میدهند. شاید تصور کنید که کمک فنرها وزن خودرو را تحمل میکنند اما اینگونه نیست، آن ها انرژی جنبشی دریافت شده را به انرژی گرمایی تبدیل میکنند.
کمک فنرها در واقع پمپ های روغن هستند، نحوه ی کار آن ها را در ادامه خواهیم گفت:
کمک فنر دارای یک پیستون که منافذ بسیار ریزی در قسمت انتهایی آن وجود دارد و یک پیستون دیگر که معمولا یک میله فولادی است درون آن قرار گرفته است تشکیل شده اند. پیستون کمک فنر در راستای محور درون یک محفظه فلزی پر از روغن گردش میکند. روغن موجود در این محفظه تحت فشار قرار دارد و با آبندی محفظه از خروج آن جلوگیری میکنند.
با جمع شدن فنر و به دنبال آن کمک فنر سیال موجود در محفظه از منافذ درشت تر خارج میشود و پس از برگشت فنر به حالت اولیه روغن (سیال) مجددا از طریق منافذ کوچکتر به محفظه باز می گردد. از دلایل تفاوت در میزان اندازه منافذ تسهیل در حرکات کمک فنر و مدیریت ارتعاش حاصل از ضربه و دفع آن ها است.
دیگر کاربرد ماده سیال موجود در محفظه دریافت گرمای حاصل از تبدیل انرژی جنبشی را دریافت میکند و به هوا منتقل میکند.
با وجود کمک فنر خودرو جک اس 5  که ارتعاشات وارد شده دفع میشود و سرنشینان و راننده احساس راحتی میکنند زیرا لرزش هایی که هنگام حرکت خودرو ایجاد میشود را احساس نمی کنند. در صورت عدم وجود کمک فنرها رانندگی در جاده های ناهموار بسیار سخت خواهد بود زیرا با هر ضربه ممکن است اتاق و یا جلوبندی خودرو آسیب ببیند. با باز و بسته شدن فنرها ضربه های وارد شده دفع میشود.



  آیینه بغل هایما s7


کمک فنر خودرو جک اس 5 و کمک فنر سایر خودروها کاربردی یکسان دارند اما با توجه به وزن، اندازه و نوع خودرو انواع کمک فنر به کار گرفته میشوند. نحوه تنظیم کمک فنرها با هم متفاوت است برای مثال در خودروهای سواری مثل جک اس 5 معمولا نرم تنظیم میشوند اما در خودروهای سنگین و باری کمک فنرها سفت تنظیم میشوند تا بتوانند وزن این خودروها را تحمل کنند.
کمک فنرها انواع مختلفی دارند، کمک فنر هیدرولیکی (روغنی)، کمک فنر گازی (بادی)، تلسکوپی، هیدرواستاتیکی و اهرمی انواعی از آن ها هستند.
اگر کمک فنرها درست جا گرفته باشند و از نظر سلامت در وضعیت خوبی باشند میتوانند در طول دو دوره رفت و برگشتی حرکت فنر را کنترل کنند، ارتعاشاتی که به خودرو وارد میشود را میرا کنند، وزن چرخ ها را متوازن کرده و باعث میشوند که چرخ ها از جاده جدا نشوند و تعادل خودرو حفظ شود و خطرات تصادف احتمالی را کاهش میدهند.
از دیگر وظایف کمک فنرها این موارد هستند:
•    از پایین آمدن قسمت عقب خودرو در هنگام شتاب گرفتن آن جلوگیری میکنند.
•    از تکان خوردن شدید و رو به جلوی خودرو در ترمزهای ناگهانی و همچنین کله زدن خودرو پیشگیری میکنند.
•    کمک فنرها باعث میشوند که چرخ ها هنگام عبور از ناهمواری ها جهش نداشته باشند.
•    در هنگام عبور از پیچ های تند این کمک فنرها هستند که از کج شدن و انحراف خودرو جلوگیری میکنند.


پارسیاپارت ارائه دهنده کلیه لوازم و قطعات خودرو در برندهای مختلف .

تماس با ما :
تلفن :36616880021  
0912-9260718
0912-1482896


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27065
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید