امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

آیا نمای کرتین وال در مقابل زلزله مقاوم است؟


1401/07/27
کد خبر : 27921
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 26 نفر

کرتین وال سیستمی مدرن از نمای شیشه ای ساختمان است که روش‌های اجرایی مختلفی دارد، اگر این روش‌های اجرایی و کلماتی مثل لامل، دیوار پرده‌ای، پروفیل آلومینیومی و … شما را گیج کرده یا اطلاعات کمی در این حوزه دارید و می خواهید به سطح آگاهی خوبی در این مورد برسید و یا برای اجرای نمای کریتن وال خود نمیدانید از چه شرکت مهندسی کمک بگیرید، با همراه باشید.
نمای کرتین وال از جمله نماهای ساختمانی به حساب می آید که به صورت خشک اجرایی می شود، به عبارتی برای نصب نمای کرتین وال احتیاجی به ملات ماسه و سیمان نیست و کلیه مراحل نصب نمای کرتین وال به صورت مکانیکی انجام می شود.


 نصب کرتین وال




روش‌های اجرای نمای کرتین وال را تقریبا می توان 9 نوع در نظر گرفت که هرکدام از این روش‌ها چالش‌های خود را داشته و باید توسط مجری یا نصاب حرفه‌ای کرتین وال و در قالب استاندارد‌های مهندسی به اجرا درآیند؛ آستانه دقت در اجرا و نصب کرتین وال تا جایی باید بالا باشد که از خطا‌های میلیمتری نیز جلوگیری شود زیرا یک میلیمتر خطا در اندازه گیری و نصب منجر به عدم تکمیل نمای کرتین وال در محصول نهایی می‌گردد و ضرر‌های مالی سنگینی در پی خواهد داشت.
نمای کرتین وال از مقاومت و استحکام بالایی در برابر فشارهای جوی همچون باد، باران، طوفان و عوامل طبیعی همچون زلزله، سیل و … دارد، همچنین این نوع از نمای ساختمانی از مقاومت بالایی در برابر ضربه نیز برخوردار است، چرا که شیشه های استفاده شده در نمای کرتین وال از شیشه های دوجداره و سه جداره ایمنی (لمینیت یا سکوریت) هستند،  به عبارتی عمل کرد این شیشه ها به این صورت است که در هنگام ضربه خورد نمی شوند و در جای خود باقی می ماند.


 اجرای نمای کرتین وال




از جمله دیگر نماهای شیشه ای که از مقاومت بالاتری نسبت به نمای کرتین وال برخوردار است، می‌توان به نمای اسپایدر اشاره کرد، این نوع نمای ساختمانی از زیبایی منحصر به فردی برخودار است و در بسیاری از مکان‌های لاکچری می‌توان از آن استفاده کرد، تفاوت نمای کرتین وال و نمای اسپایدر در نحوه ی اجرا هر یک و قیمت نصب آن است، به عبارتی قیمت اجرای نمای اسپایدر بالاتر از نمای کرتین وال است.

9 روش اجرا نمای کرتین وال در ساختمان


نمای کرتین وال از به هم وصل شدن شیشه‌های مخصوص کرتین وال و پروفیل‌های آلومینیومی (لامل‌ها) به وجود آمده است، نحوه‌ی اتصال و دیتیل‌های اجرای نمای کرتین وال به 9 روش امکان پذیر می‌باشد، که در زیر به آن‌ها اشاره شده است.
1.    روش استیک
2.    روش فیس کپ
3.    روش فریم لس
4.    روش یوچنل
5.    روش استپ یونیت
6.    روش سمی فیس کپ
7.    روش یونیتایز
8.    اجرای کرتین وال با سیستم add-on
9.    اجرای کرتین وال تقویت شده با فولاد – رینفرس (اینسرت)
اجرای هر یک از روش های اجرایی گفته شده باید مطابق با نوع کاربری و سازه ساختمان انجام شود و قبل از هر کاری باید از مهندسان خبره در این حوزه‌ی کاری بهره گرفت تا بتوانند کلیه محاسبات را انجام داده و مطابق با آن بهترین روش اجرایی را انتخاب کنند.


 نمای اسپایدر




شرکت نما دیزاین با بهره‌گیری از ماهرترین و با سابقه‌ترین طراحان و مجریان اجرایی این اطمینان را برای شما به وجود می‌آورند تا اجرا نمای کرتین وال شما به عنوان کارفرما را متناسب با بودجه و سلیقه‌ی شما در کمترین زمان و بالاترین کیفیت ارائه دهند، همچنین شرکت نما دیزاین به دلیل سابقه‌ی بالای کاری خود می‌تواند متریال‌های اجرا نمای کریتن وال شما را به صورت مستقیم و بدون واسطه از کارخانه‌ها تهیه کند، به این صورت هزینه اجرا نمای کرتین وال در شرکت نما دیزاین 15 درصد کمتر از دیگر شرکت‌های ساختمانی است.
برای ثبت در خواست و یا اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت نما دیزاین تماس بگیرید و یا شماره ی خود را در صفحه ی تماس با ما این شرکت به اشتراک بگذارید تا کارشناسان نما دیزاین در کوهترین زمان با شما تماس بگیرند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27921
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید