امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

آیا می دانید بهترین مارک خودکار کدام برند است؟!


1401/07/27
کد خبر : 27556
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر


خودکار از کجا آمده؟

در سال 1888 میلادی شخصی آمریکایی  به نام جان لاود که یک دباغ چرم بود برای اولین بار خودکار را اختراع کرد و بعد در سال 1931 روزنامه نگاری مجارستانی که لازلو بیلو نام داشت کار این دباغ چرم را تکمیل کرده و خودکاری با نوک ساچمه ای را اختراع نمود.

ویژگیهای یک خودکار خوب چیست؟

•    در زمان نوشتن همه ما دوست داریم که متن خود را روان و سریع بنویسیم و این موضوع بسیار به کیفیت خودکار ما بستگی دارد. از ویژیگی های یک خودکار خوب می توان به:
•     وزن خودکار
•    جنس بدنه
•    کیفیت بالای جوهر
•     راحت قرار گرفتن در دست
•    داشتن سطح مقطع
اشاره کرد که البته تمامی این مسائل فقط در زمانی که برای مدتی خودکار را مورد استفاده قرار می دهیم مشخص می شود.

یک خودکار مناسب را چطور می توان تهیه کرد؟

برای پیدا کردن یک خودکار مناسب باید اول برند های خودکار را به خوبی بشناسیم و بعد به راحتی ازمیان آنها خودکاری که مطابق با سلیقه ی ما می باشد را تهیه کنیم. در این قسمت از مقاله شما را با چند برند خوب خودکار که در کشور ما موجود هستند آشنا می کنیم.

انواع برند با کیفیت خودکار

•    پنتر
•    کنکو
•    کیان
•    سلنا
•    سی کلاس
•    لکسی
•    زبرا
•    بیک
برای خرید خودکار از سایت تامین فلات کلیک کنید
که در ادامه برخی از این برند ها را با هم بررسی می کنیم.

بهترین مارک خودکار

پنتر

در سال 1393 شرکتی با نام عالی تحریر پارسیان که تولید کننده خودکار و همچنین لوازم تحریر دیگر  پنتر می باشد به عنوان کار آفرین نمونه سال برگزیده شد. این شرکت در زمینه ی تولید خودکار های با کیفیت پنتر بسیار عالی عمل کرده است. انواع مدل خودکار پنتر که شامل :
•    Semi gel
•    SP 101
•    EP 101
•    M&G
•    چهار رنگ M&G
•    خودکارهای رنگی مدل SP 101
که تمامی این خودکارها با دو ضخامت متفاوت در قسمت نوک خودکار و رنگ های مختلف موجود هستند. برای مثال مدل های EP 101 SP 101  ,   نوک 1.0 و مدل  Semi gelنوک 0.7  دارند. که در اصطلاح به آن قلم ریز و درشت گفته می شود. کیفیت مطلوب این خودکار به خاطر ویژگی های خاصی که دارد باعث شده تا در بین عموم از محبوبیت بالایی برخودار باشد. از جمله این ویژگی ها می توان به بدنه ی خودکار که دارای جنس های پلاستیک، طلق شفاف و در برخی از مدل ها به حالت مخملی است اشاره کرد که بدون سر خوردن در دست به راحتی می توان از آن استفاده نمود. وزن پایین این خودکار در کنار طراحی مناسب بدنه ی آن باعث می شود که از نوشتن به مدت طولانی خسته نشویم. در قسمت نوک خودکار به دلیل استفاده کردن از جنس استیل، باعث می شود تا در برابر فشار و همین طور زنگ زدن خودکاری مقاوم را داشته باشیم. رنگ ظاهر این خودکار کاملاً با آنچه که در درون لوله جوهر قرار دارد یکی است و این موضوع کمک می کند تا در انتخاب رنگ به راحتی عمل کنیم. این محصول با رعایت استاندارهای بین المللی توانسته به عنوان  یکی از بهترین خودکارها در بازار شناخته شود.
جهت خرید خودکار پنتر از سایت تامین فلات کلیک کنید

کنکو      

خودکار کنکو توسط شرکت رز تحریر که تحت لیسانس کانادا محصولات خود را تولید می کند در بازار موجود است. این خودکار دارای مدل های مختلفی است که هر کدام از این مدل ها ویژگی منحصر به فرد خود را دارد. این مدل ها شامل:
•    کنکو فینو
•    کنکو اکسل
•    کنکو آفیس
•    کنکو فشاری مدل Topball
می باشند.
در خودکار های کنکو جوهر آن دارای جنس نانو و با فرمولاسیون خاص کشور آلمان ساخته شده و این محصول از مواد درجه یک و غیر بازیافتی تولید می شود. جنس نوک خودکار نیکل بوده که تولید کشور سویس وتایلند می باشد. در قسمت بدنه شیارهایی برای اینکه خودکار در دست  به هنگام نوشتن سر نخورد تعبیه شده. تمام خودکارهای کنکو دارای جنس کریستال می باشند تا بتوان از میزان حجم جوهر باخبر بود و همچنین رنگ جوهر با رنگ در پوش دارای رنگ یکسان است تا در زمان انتخاب به راحتی بتوان از این موضوع استفاده کرد. در خودکارهای کنکو بر روی مغزی خودکار تاریخ تولید برای استفاده از گارانتی 2 ساله آن درج شده است. این ویژگی ها به طور کلی در تمام مدل های کنکو موجود است ولی در برخی از مدل ها ویژگی متفاوتی وجود دارد. مثلاً در مدل فشاری با ایجاد کلیک، درب خودکار حذف شده که این کار استفاده از خودکار را آسان کرده است. در مدل اکسل، گریپ شیاردار در قسمت تماس انگشتان با خودکار ایجاد شده که مشکل سر خوردن را از بین می برد.

کیان   

شرکت قلم خودکار صفا در سال 1388 تاسیس شده است. این محصول برای اولین بار در سال 1393 وارد بازار شد و توانست به دلیل کیفیت بالا توجه بسیار زیادی را به خود جلب نماید. از ویژگی های این محصول می توان به داشتن جوهر روان از نوع OBG، طراحی آرگونومیک، داشتن ساچمه در قسمت نوک خودکار که جنس نیکل سیلور را دارد، ضخامت نوک در سایزهای 1.0 و 0.7 که ضد خش و ضد فرسایش می باشند و بدنه مقاوم به اشعه UV از جنس کریستال.


 بهترین مارک خودکار

سلنا

این محصول یکی از جدید ترین محصولات نوشت افزاری می باشد که در سال 1400، سال جاری، توسط شرکت ایرانیان نوشت افزار آرین وارد بازار شده. ویژگی های این محصول شامل : بدنه ای شفاف از جنس کریستال که در برابر فشار و اشعه UV بسیار قوی است، داشتن جوهر روان از نوع OBG ، آنتی باکتریال، طراحی آرگونامیک، ضخامت نوک دارای دو سایز 1.0 و0.7 که دارای جنس نیکل سیلور است، بدون ریزش جوهر حتی در هوای سرد یا گرم و نوشتاری یکنواخت به طول 1400 متر و دارای  چهار رنگ اصلی وپنج رنگ فانتزی.  

سی کلاس

برند سی کلاس در حدود سی سال پیش فعالیت خود را با تولید لاک غلط گیر آغاز کرده است. در ادامه با تولید نوشت افزاری مانند خودکار جایگاهی در بین عموم برای خود باز نموده است. این خودکار دارای 3 مدل پرطرفدار:  سافت تاچ با ضخامت نوک 0.7 میلی متر، ایزی آفیس 1.0 میلی متر، تریپل کلاس 1.0 میلی متر می باشد.

لکسی

شرکت لکسی در سال 2001 در کشور هندوستان کار تولید خودکار را شروع نموده. تجهیزات به کار رفته در تولید این خودکار از طریق کشورهای ژاپن ، آلمان و اتریش تامین می شود. این خودکار به دلیل ظرافتی که در ضخامت نوک آن به کار رفته بسیار محبوب و پر فروش می باشد. خودکار لکسی نیز مانند دیگر خودکار ها ویژگی های  خود را دارد. داشتن بدنه 6 ضلعی که این مدل برای دست بسیار مفید می باشد. حالت نوشتاری باریک، نوک ظریف و مقرون به صرفه بودن این خودکار مورد توجه بسیاری از افراد است. متاسفانه این برند در بازار به صورت تقلبی نیز موجود است. البته یکی از راه های تشخیص نوع اصلی از نوع تقلبی این کالا حالت 3 تکه ای در مدل اصل و 1 تکه ای در مدل تقلبی آن می باشد. خودکار لکسی با   2 مدل 5N و  Jet در بازار به فروش می رسد.

زبرا

شرکت زبرا در ابتدا در سال 1897 توسط یک ژاپنی که کار اصلیش تولید قلم فلزی بود تاسیس شد. اما این شرکت در سال 1914 توانست  ثبت نشان تجاری خود را دریافت کند. این کالا به دلیل روان نوشتن و داشتن بدنه شیک و با کیفیت از محبوبیت خاصی در بین طرفداران خودکار برخورداراست. این محصول دارای دو مدل : Z-1  و ساراسا می باشد.
به نظر شما بهترین برند خودکار کدام برند است ؟!


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27556
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید