امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

آیا میدانید متخصصین گوش، حلق، بینی چه کسانی هستند؟


1401/07/27
کد خبر : 26059
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 19 نفر

در واقع این متخصصین گوش، حلق و بینی، پزشکانی می باشند که در درمان و بیماریهای گوش، بینی، حلق و دیگر فرم های جسمی مرتبط به آن ، تخصص پیدا می کنند. متخصص گوش و حلق و بینی برای درمان و جراحی بیماری ها و اختلالات گوش، بینی، گلو و فرم های مرتبط با آنها آموزش میبیند. بیماری ها و اختلالات گوش و حلق و بینی می تواند در افراد در هر سن و در زن و مرد و بچه ها و ... ایجاد شود .
متخصصین گوش و حلق و بینی برای گرفتن مدرک پزشکی خود به این چند شاخه تمایل دارن :
1- راینولوژی = بینی و اندوسکوپی بینی و سینوس های صورت
2-اتولوژی = جراحی گوش و تعادل
3-لارنگولوژی = جراحی حنجره و ضایعات مخاطی حنجره
4-جراحی سرو گردن = تومورهای سرو گردن
5-اطفال = مربوط به بیماریهای گوش و حلق و بینی در کودکان می باشد.
6-جراحی زیبایی صورت و بینی
7-ایمونولوژی و آلرژی در سرو گردن که مختص به عوامل آلرژیک در این قسمت ها است .
جراحی زیبایی برای ایجاد تغییرات دائمی در شکل ، اندازه ومحل قرارگیری اجزای صورت یا دیگر اعضای بدن صورت می گیرد . جراحی زیبایی روی تمام نقاط سر، گردن و بدن انجام می شود. این گونه جراحی های زیبایی در بعضی مواقع به خاطر ایراد هایی در صورت و سایر قسمت های بدن با تشخیص متخصصین انجام می شود و البته در برخی موارد افراد برای بالا بردن اعتماد به نفس دست به جراحی زیبایی می زنند .

این عمل های به دو صورت انجام می شود :

-برای انجام این گونه عمل ها احتیاجی به جراحی در اتاق عمل و تیغ و برش ندارد و می تواند توسط تکنسین ها در داخل کلینیک ها و مطب ها انجام بشود مانند: تزریق بوتاکس ، تزریق فیلر ، انواع لیزرهای موهای زائد ، لیزرهای جوانسازی پوست و برداشتن خالکوبی و …
-اما در موقعی نیز برای جراحی زیبایی به مراکز جراحی یا بیمارستان و با تجهیزات کامل و دربعضی موارد باید توسط تیم هایی پزشکی صورت بگیرید . این عمل هایی زیبایی شامل : عمل زیبایی بینی،لیفت صورت،جراحی زیبایی پلک،انواع پروتز ها،انواع ساکشن ها ،عمل های زیبایی ناحیه سینه و جراحی شکم و … می باشد.
در ایران نیز جراحی های زیبایی رونق گرفت و در بین این جراحی های زیبایی ، جراحی زیبایی بینی بیشترین و بعد از آن جراحیهای ترمیمی با چربی رواج پیدا کرد.

معرفی یکی از این متخصصین با سابقه و با تجربه در زمینه جراحی گوش حلق بینی :


یکی از این متخصصین دکتر سید رضا عابدین گیلانی جراح گوش حلق بینی است . دکترعابدین گیلانی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته بورد تخصصی گوش، حلق و بینی در سال 1381 و عضو هیات علمی دانشگاهی آزاد شاهرود تا سال 1388 می باشد . ایشان با شرکت در دوره های متعدد آموزشی و جدید جراحی ها ی پلاستیک و دیگر خدمات گوش حلق بینی و دریافت گواهینامه های متعدد می باشد . انجام عمل های جراحی در بهترین ومجهز ترین مراکز و با همکاری بهترین متخصصین بیهوشی صورت می گیرد .
 

دکتر سید رضا عابدین گیلانی در زمینه جراحی زیبایی بینی، جراحی فک ، جراحی پلک ، جراحی انواع بینی ، جراحی صورت ، گرافت بینی ، جراحی ترمیمی بینی ، جراحی گوش و ...... فارغ التحصیل شده و سالها در این زمینه سابقه و تجربه بالایی کسب کرده است و یکی از بهترین پزشکان حال حاضر می باشد.
در این قسمت به تعدادی از جراحی های که توسط دکتر سید رضا عابدین گیلانی متخصص گوش ، حلق ، بینی انجام می شود می پردازیم .
جراحی زیبایی بینی : اما در مورد این جراحی زیبایی بینی که به آن رینوپلاستی می گویند باید بگویم که این عمل زیبایی بینی برای برطرف کردن نواقص بینی و یا ایراداتی که در اثر حوادث طبیعی یا به طور مادرزایی به وجود آمده است انجام می شود . این نواقص و ایرادات عبارتند از :
- افتادگی نوک بینی یا کاهش زاویه بینی و لب
- قوزدار بودن بینی
- بزرگ بودن اندازه بینی
- پهن بودن بینی
- بزرگ بودن سوراخ های بینی
- دررفتگی تیغه بینی وغیرقرینه بودن بینی
- زیاد بودن فاصله نوک بینی تا صورت
- دماغ زین اسبی ویا عمل جراحی انحراف تیغه بینی
- دو شاخه بودن نوک بینی
- دفورمیتی یا همان بد شکلی های بعدازعمل جراح
از دیگر جراحی های که توسط ایشان انجام می شود، جراحی صورت مانند : جراحی پلک ، چانه ، گونه ، پروتز لب و رفع چین و چروک و افتادگی صورت و .... می باشد.
از دیگر جراحی های انجام شده ، جراحی پلک است که هدف از انجام جراحی پلک در واقع برای از بین بردن افتادگی پلک ونشانه های قابل مشاهده که با افزایش سن همانند :
-پف کردن پلک ، چین و چروک و چربی اضافه بر روی پلک های بالا
-از بین بردن نشانه های افزایش سن بر روی پلک های پایین چون: چین و چروک، افتادگی، و پف
- به وجود آمدن ظاهری زیبا و جوان تر به چشم ها
- البته برگرداندن بینایی که به خاطر افتادگی پلک های بالا ایجاد شده است.
جراحی بعدی جراحی پروتز چانه و گونه است که می توانیم بگوییم پروتز گونه یک روش جراحی زیبایی است . این عمل جراحی برای خوش فرم شدن گونه هایی و چانه انجام می شود . در واقع با استفاده از پروتز و هماهنگ کردن اندازه گونه و چانه با بینی می شود ویژگی های صورت را به حد تناسب رساند. در بعضی از مواقع با بزرگ کردن گونه و یا چانه ، بینی کوچکتر به نظر می رسد .
پروتز لب که بیشتر در لب های که دارای حجم کمتری می باشد استفاده می گردد . این عمل سبب برجسته سازی لب ها و افزایش حجم آن ها میشود؛ مخصوصا زمانی که سن بالا رفته و چربی در لب ها کم می شود .
جراحی بعدی در مورد گوش که یکی از اعضای مهم و حساس بدن می باشد. این جراحی زیبایی گوش برای بهبود ظاهر گوش و ایجاد تناسب گوش با فرم صورت ، برطرف کردن تقارن ، برای رفع برجستگی و بیرون زدگی گوش ، بزرگ و یا کوچک کردن آنها که به دلیل ایجاد حوادث طبیعی و یا اختلالات مادرزادی باعث می شود گوش ها از حالت اصلی خود منحرف بشوند.
این جراحی ها در بین زنان رواج بیشتری دارد و البته امروزه آقایان نیز تمایل به انجام این گونه جراحی  ها دارند . همه این جراحی ها زیر نظر دکتر سید رضا عابدین گیلانی با بهترین امکانات و تجهیزات پزشکی به روز انجام می شود.در صورت تمایل به انجام جراحی زیبایی می توانید با ایشان تماس بگیرید و یا به صورت حضوری برای مشاوره در مورد چگونگی انجام مراحل عمل جراحی و مراقبت های بعد از عمل با دکتر ملاقات کنید.

آدرس دکتر سید رضا عابدین گیلانی : فلکه سوم تهرانپارس ضلع شمالی میدان بالای داروخانه آرامی نیا طبقه 1 واحد 1

مطب تهرانپارس  روزهای زوج :  77865800
شماره منشی جهت نوبت دهی : 09365444039


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26059
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید