امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

آیا زانوبند بر تسکین درد زانو تاثیر مثبت دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 25935
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 25 نفر

یکی از قسمت‌های حیاتی بدن انسان که نقش بسیار کلیدی روی حرکت انسان ایفا می‌کند زانو است و به همین خاطر مراقبت از زانو بسیار مهم و ضروری است که بعضا نیاز است به یک متخصص درد مراجعه کنید اگر درد زانوی شما افزایش پیدا کند.
اگر درد زانو داشته باشید با فعالیت غیر اصولی و فشار بیشتر، باعث بدتر شدن اوضاع زانوی خود می‌شوید اما بستن زانوبند مسلماً مقداری از درد زانو را کاهش میدهد، چون کار زانوبند این است که فشار را از روی منطقه آسیب دیده زانو برداشته و بر روی قسمت دیگر زانو منتقل کند، با ما همراه شوید تا با انواع زانوبندها و فواید زانوبند آشنا شوید.

انواع روش‌های درمان استئوآرتریت زانو

برای بسیاری از بیمارانی که از درد زانو رنج می‌برند می‌توان روش هایی در نظر گرفت به جز جراحی که با رعایت این روش‌ها درد زانو بسیار کاهش پیدا می‌کند اما توجه کنید که تمامی روش های درمان باید زیر نظر متخصص درد باشد.
1.    به داخل مفصل زانو می‌توان کورتیکواستروئید تزریق کرد.
2.    به داخل مفصل زانو می‌توان هیالورنیک اسید تزریق کرد.
3.    برای تقویت عضلات پا و نواحی اطراف زانو به فیزیوتراپی مراجعه کنید
4.    از داروهای غیراستروئیدی و غیرالتهابی می‌توان استفاده نمود
5.    پایین آوردن وزن در صورت داشتن اضافه وزن
6.    از نشستن‌هایی که فشار زیادی بر زانو وارد می‌کند خودداری کنید؛ مانند چهار زانو، دو زانو نشستن و همچنین کوهنوردی، بالا و پایین آمدن از پله‌های زیاد و ...
اگر به دنبال درمان زانو درد و پیدا کردن یک (متخصص درد) هستید، قطعا پیشنهاد ما معاینه توسط دکتر شمس است که می‌تواند بهترین راه حل را برای بهبود کاهش درد و درمان شما بهترین نسخه را پیشنهاد دهد. برای مراجعه به دکتر شمس می‌توانید به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
https://matabdard.com

فواید زانو بند چیست؟

زانوبندها فواید زیادی را می‌توانند برای تسکین درد زانو داشته باشند و به واسطه استفاده از زانوبندها بعضی از مواردی که باعث ایجاد درد در ناحیه زانو می‌شوند را می توان درمان کرد. البته نه همه‌ی زانوبندها، چون مدل‌های مختلفی از زانوبندها وجود دارد.
اگر بخواهیم برخی از زانوبندها با تأثیرگذاری بالا را به شما معرفی کنیم می توان به این موارد اشاره کرد:
•    زانوبند عملکردی
•     زانوبند مقاوم در مقابل فشار
•    زانوبند بازتوانبخشی
برخی از ویژگی های زانوبندها:
•    ثابت نگه داشتن زانو را باعث می شود
•    درد زانو را تسکین می‌دهد
•    با محکم گیر دادن زانو از آسیب دیدن دوباره زانو جلوگیری می‌کند
•    آرامش بخشیدن به کل بدن و ریلکسیشن بدن
•    بهبود جریان مایعات و خون در بدن
•    شل کردن عضلات اطراف زانو
•    برطرف کردن اسپاسم عضلانی و جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات پا

7 ویژگی یک زانوبند خوب چیست؟

برای اینکه بتوانیم یک زانوبند خوب انتخاب کنیم، باید به یکسری امکانات و ویژگی‌های که در استفاده از زانوبند مهم است آگاه باشیم که به ترتیب این ویژگی را بیان می‌کنیم و هر کدام از این ویژگی‌ها را کوتاه، بررسی خواهیم کرد.

1. قابلیت تنظیم شدن داشته باشد

سایزهای مختلف زانو در بین انسان ها وجود دارد و بدیهی است که یک زانوبند مناسب، لازم است که قابل تنظیم برای محدوده مشخصی باشد تا با توجه به سایز بدن بیمار از آن استفاده شود.

2. انعطاف پذیری بالا در حین حرکت

یکی دیگر از ویژگی‌های یک زانوبند راحتی و انعطاف پذیری بالا در حین حرکت است و باید از مواد اولیه عالی و با کیفیت در ساخت آن استفاده شده باشد تا با قلاب‌های خود به کمک زانو بیایند و هدف اصلی که دارند را حفظ کنند.

3. از جابجایی و داشتن لغزش جلوگیری کند

بعضی از زانوبندها در اثر حرکت از منطقه‌ی که باید محافظت کنند دچار جابجایی و لغزش می‌شوند که باعث می‌شود به خوبی از زانو محافظت نشود، به همین خاطر حتی الامکان از زانبوبندهای بند دار استفاده کنید تا محکم در محلی که بسته شده باقی بماند.

4. محافظت دقیق از منطقه درد

یکی دیگر از ویژگی‌های یک زانوبند، این است با ابعاد استاندارد خود بتواند محل دقیق درد را پوشش داده و باعث تسکین درد بیمار شود، مثل فشرده کردن قسمت‌های مجاور زانو، با زانوبند بزرگ و پوشش دهنده کامل، می‌توان این کار را انجام داد.

5. زانوبند سفت و محکم باشد

اگر لیگامنت زانو آسیب دیده باشد باید از زانوبندهای محکم و سفت استفاده شود که دقیقاً کاسه زانو و اطرافش رو پوشش دهد البته تعیین درجه سختی و سفتی زانوبند را باید دکتر متخصص درد توصیه نماید.

6. ضد آب باشد و قابلیت استفاده در آب را داشته باشد

بعضی وقت‌ها نیاز است که در آب راه بروید و یا در آب شنا کنید یا در آب ورزش‌های آبی انجام دهید به همین خاطر باید از زانوبندی استفاده شود که قابلیت استفاده در آب را داشته باشد چون اکثر زانوبندها ضد آب نیستند و نمی‌توان از آن‌ها در آب استفاده کرد.

7. سبک وزن باشد

وزن سبک زانوبند بسیار مهم است چون وقتی از یک زانوبند بزرگ استفاده شود طبیعتاً وزن سنگین تری را نسبت به مابقی زانوبندها دارد و وقتی از زانوبند سنگین استفاده شود بعد از چند ساعت، باعث اذیت شدن شما می‌شود و بهتر است که اگر از زانوبند بزرگ استفاده می‌خواهید بکنید کم کم زمان استفاده از زانوبند را بالا ببرید تا زیاد اذیت نشود.

آسیب‌های شایع زانو

در بسیاری از اوقات آسیب‌هایی برای زانوی انسان به وجود می‌آید که بهتر است با این آسیب‌هایی که متداول است آشنا شوید:
•    ملتهب شدن تاندون کشکک پا
•    آرتروز زانو
•    درد پاتلوفمورال
•    ربات‌های پا رگ به رگ شوند
•    نیمه در رفتن و در رفتگی کامل کشکک زانو
یکی دیگر از کارهایی که باید همواره در استفاده از زانوبندها رعایت کنید، چک کردن سالم بودن زانوبند و شستن آن، با آب و صابون است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25935
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید