امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

آیا ترازو در بهبود عملکرد فروشگاه‌ها اثر دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 26812
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

هنگام تاسیس یک سوپرمارکت یا فروشگاه مواد غذایی، از ضروری‌ترین تجهیزاتی که برای آن در نظر گرفته می‌شود، ترازو خواهد بود. حضور ترازوها در هر بقالی و فروشگاه آنقدر بدیهی شده است، که عموما به اهمیت آن در فرایند خرید و فروش کمتر توجه می‌شود. به‌راستی یک ترازو برای فروشگاه چقدر ضروری است؟ آیا ترازو در بهبود عملکرد فروشگاه اثر دارد؟ یک ترازو چه اثرهایی بر کسب و کار شما دارد که می‌توان از آن به عنوان عاملی مهم یاد کرد؟ با پرسیدن همین سوال‌ها می‌توان به گره‌گشا بودن انواع ترازو پی برد. پس اگر تشنه پاسخ هستید، یادداشت پیش رو را مطالعه کنید تا فروشگاه اسکیل در حد توان تاثیرهای ترازو را بر فروشگاه‌ها برایتان آشکار کند.

ترازو

از چه نوع ترازویی صحبت می‌کنیم؟

در ابتدا مساله‌ای باید روشن شود. زمانی که از اثرگذاری ترازو بر فروشگاه سخن می‌گوییم، مشخصا انواع معلومی از ترازو را در نظر داریم. در اینجا منظور ما ترازوی فروشگاهی و ترازوی صنعتی است. چراکه بدیهی است ترازوی آزمایشگاهی در میان این دسته‌بندی قرار نمی‌گیرد. به یاد داشته باشید که سه دسته‌بندی اصلی در بازار ترازو عبارت است از ترازوی فروشگاهی و ترازوی صنعتی و ترازوی آزمایشگاهی. ترازوی آزمایشگاهی به دلایل مشخص، ارتباطی با فروشگاه ندارد. اگرچه آن هم در جای خود می‌تواند بر روند کار آزمایشگاه اثر بگذارد که نیازمند یادداشتی جداگانه است. برای اطلاعات بیشتر درباره انواع ترازو به فروشگاه اسکیل بروید.

اگر در همین ابتدا بخواهیم پاسخی فراهم کنیم و سپس به بررسی موردی چرایی پاسخ خود برویم، باید پاسخ سوال ابتدایی را مثبت بدانیم. بله! ترازو در بهبود عملکرد فروشگاه‌ها اثر دارد. این بهبود می‌تواند خود را به صورت گسترش کسب‌وکار یا افزایش درآمد یا مدیریت بیشتر و آینده نگری نشان دهد. یک ترازوی فروشگاهی هوشمند و پیشرفته، می‌تواند امکان برنامه‌ریزی برای آینده را میسر کند. تمامی اینها از رهگذر امکاناتی فراهم می‌آید، که در انواع ترازوی فروشگاهی یا ترازوی صنعتی تعبیه شده است. در حقیقت می‌توان مدعی شد که امروزه خرید ترازو تنها خرید ترازو برای وزن کردن و محاسبه قیمت نیست. بلکه ترازو یک سامانه مدیریت فروشگاهی است. در گذشته تمامی این موارد با ابزاری مانند چرتکه شدنی بود. اکنون همان حساب و کتاب کاسب در انتهای ماه یا سال را، یک دستگاه ترازوی فروشگاهی پیشرفته یا ترازوی صنعتی پیشرفته به انجام می‌رساند. برای دریافت مشاوره می‌توانید با فروشگاه اسکیل در ارتباط باشید.

حال به قابلیت‌هایی می‌پردازیم که وجود آنها سبب بهبود فرایند کسب‌وکار فروشگاهی می‌شود. هر ترازوی فروشگاهی یا ترازوی صنعتی قابلیت‌هایی دارد که گستره‌ای از امکان‌ها را برای خریدار فراهم می‌آورد. باید به این قابلیت‌ها به‌مثابه یک امکانِ وسیع نگاه کرد تا ظرفیت‌های بالقوه آن‌ها آشکار شود.

حافظه

امروزه بیشتر ترازوها مانند انواع ترازوی فروشگاهی حافظه دارند. تعداد این حافظه‌ها در ترازوهای گوناگون از چند ده تا، تا چند ده هزارتا است. حافظه برای نگهداری و حفظ اطلاعات است. چه اطلاعاتی در فروشگاه‌ها وجود دارد؟ نام اقلام، شرکت تولیدکننده، تاریخ تولید و انقضا و از همه مهم‌تر قیمت. ثبت چنین اطلاعاتی به منظور فراخوانی سریع‌تر آنهاست. هنگامی که مشتریان در یک فروشگاه ازدحام می‌کنند، بهترین راهکار برای هرچه زودتر راه انداختن مشتری، دسترسی سریع به اطلاعاتی است که از طریق کلیدهای میان‌بر به آنها دسترسی پیدا می‌کنیم. چنانچه بتوانیم از حافظه در ترازوی فروشگاهی یا ترازوی صنعتی به خوبی بهره ببریم، می‌تواند به تسریع فرایند فروش یاری برساند. در این صورت مشتری از سرعت خرید از فروشگاه ما احساس رضایت‌مندی می‌کند و نتیجه این فرایند سبب استقبال مشتری از مراجعه به فروشگاه می‌شود. و این به خودی خود یکی از ابتدایی‌ترین اهداف هر کسب‌وکار فروشگاهی است.

گزارش‌گیری

گزارش‌گیری یکی از قابلیت‌هایی است که هر روزه ابعاد وسیع‌تری در میان ترازوهای فروشگاهی پیدا می‌کند. گزارش گیری روزانه، هفتگی و ماهانه، در غالب درج جزییات به صورت فاکتورهای صادر شده، میزان فروش عددی یا وزنی و ده‌ها مورد دیگر، می‌تواند اطلاعاتی بسیار جامع در اختیار صاحب فروشگاه بگذارد. این اطلاعات حکم ماده خام یک نقشه راه را دارد. مالک فروشگاه می‌تواند فرایند و نوسان پیشرفت و گسترش فروشگاه را با رصد کردن گزارش‌ها دریابد. می‌تواند هدف‌گزاری کند یا با جزییات مشخص کند که طی یک سال چه مقدار درآمد خواهد داشت. یا چه مقدار می‌تواند به فروش و درآمد خود بیفزاید. همه اینها در غالب رسم نمودارهایی که از همین گزارش‌گیری‌ها به‌دست می‌آید، دست یافتنی می‌شود و فروشگاه‌داری را به فرایندی مدیریتی بدل می‌کند که نیازمند دید کل‌نگر است. با این اوصاف هنگام خرید ترازو به‌خصوص خرید ترازوی فروشگاهی از وجود چنین قابلیتی و کم و کیف آن اطمینان حاصل کنید.

خرید ترازو

صدور فاکتور

اگر چندان به استخراج اطلاعات و رسم نمودار و آینده‌نگری علاقه ندارید، قابلیت آسان‌تری هم در ترازوهای فروشگاهی وجود دارد که می‌تواند همان نتیجه پیشین را به بار آورد. صدور فاکتور همان قابلیت آسان‌تر است. صدور فاکتور صرفا مستند کردن خرید و فروش در فروشگاه‌ها نیست. بلکه می‌توان از تعداد فاکتورهای صادر شده، بازه زمانی صدور آنها و از مواردی شبیه به این‌ها استفاده‌های جانبی کرد. استفاده‌هایی که منجر به یک تحلیل ابتدایی شود. تحلیل از حجم فروش و معطوف کردن توجه به زمان‌هایی خاص که بیشترین فاکتور صادر شده است. بدیهی است که احتمالا کارکشتگان بازار به این مسائل از روی تجربه واقف‌اند. اما با این اوصاف نمی‌توان از چنین قابلیتی چشم پوشید. علی‌الخصوص برای کسانی که تازه به فروشگاه‌داری روی آورده‌اند و در پی خرید ترازو هستند.

چاپ بارکد یا برچسب

تولیدکنندگان انواع ترازوی فروشگاهی هر روز بر چاپ متنوع‌تر بارکدها و برچسب‌ها تاکید دارند. این امر به دلیل اهمیتی است که بارکد و برچسب در مدیریت فروشگاه دارد. در بارکد می‌توان اطلاعاتی را گنجاند که به سریع‌ترین شکل استخراج‌شدنی باشد. در برچسب نیز می‌توان مندرجات گوناگونی را چاپ کرد. اعم از لوگوی فروشگاه یا آدرس و قیمت دلخواه و تخفیف ویژه فروشگاه شما. همه این موارد هم عنصری مدیریتی به حساب می‌آیند، و هم وجهه‌ای برای اعتبار و شفاف سازی فروشگاه شما.

اتصال به دستگاه های جانبی

اتصال به دستگاه‌های دیگر از جمله مواردی است که هنگام خرید ترازو درباره آن سوال می‌شود. چرا که امروزه اهمیت دارد که ترازوی شما چه ترازوی فروشگاهی باشد و چه ترازوی صنعتی، توانایی اتصال به چه دستگاه‌هایی را دارد. اگر از این قابلیت خبری نباشد، از ارزش و قدر آن در نظر خریدار کاسته خواهد شد، و اگر هرچه بیشتر به دستگاه‌های جانبی متصل شود، در حکم دستگاهی که توانایی بیشری در سامان‌دهی فروشگاه دارد به آن نگاه می‌شود.

دسته‌بندی

این مورد در ترازوهای بسیار پیشرفته و عمدتا لمسی همراه با سیستم عامل‌های اجرایی و هوشمند دیده می‌شود. دسته‌بندی محصولات علاوه بر نظم دادن به موجودی فروشگاه، امکان انبارداری و انبارگردانی را از طریق ترازو میسر می‌کند که می‌تواند یک نکته کلیدی در برای بهبود عملکرد فروشگاه قلمداد شود. دسته بندی محصولات و مقدار موجودی آنها در انبار و مقدار فروخته شده و اطلاعات دیگر، از جمله اطلاعاتی هستند که با این قابلیت فراهم می‌شود.

ترازو

در این یادداشت کوشیدیم شماری از قابلیت‌هایی را که در انواع ترازوی فروشگاهی یا ترازوی صنعتی سبب بهبود عملکرد کلی فروشگاه می‌شود، بیان کنیم. به یاد داشته باشید که تمامی این اطلاعات و قابلیت ها هنگام خرید ترازو بررسی شدنی‌اند و شما می‌توانید از پیش به این قابلیت‌ها و وجود آنها در مدل‌های گوناگون بیندیشید و سپس ترازوی دلخواه را بخرید. ما در فروشگاه اسکیل با تجربه‌ای ده ساله، می‌توانیم هدایتگری معتمد برای خرید ترازو باشیم.

https://tajhizat.co/


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26812
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید