امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

آیا امکان بازگشت پف پلک بعد از بلفاروپلاستی وجود دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 27625
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 20 نفر
چشم ها نقشی ویژه در زیبایی چهره دارند. چشم ها پنجره ای رو به جهان برای انسان هستند، که به مرور زمان با افزایش سن نواحی چشم دارای چین و چروک و افتادگی  می شود. گاهی نیز تجمع چربی در این ناحیه موجب می شود که زیبایی چشم ها ازبین برود، پیشرفت علم برای این عارضه راه حلی را به وجود آورده. جراحی پلک راه حل این موضوع است، که درادامه به آن خواهیم پرداخت. اگرقصد انجام جراحی پلک درمشهد و یاهمچنین درایران را دارید با ما همراه شوید سایت پزشکامجله پزشکی است که می توانید پزشک مورد نظر در این زمینه را در آن اتنخاب کنید.

در پژوهش هایی که اخیرا انجام شده چشم ها بخشی هستند که بیشتر مورد توجه بیننده قرار می گیرند و همچنین با شیوع ویروس کرونا و استفاده از ماسک فقط می توان چشم های افراد را دید. گاهی تغییراتی نظیر افتادگی و چین خوردگی های پلک ها، ظاهری غمگین و خسته به اشخاص می دهد. که جراحی پلک می تواند راه کار مناسبی برای آن باشد.

بلفاروپلاستی

 بلفارو پلاستی نوعی جراحی ترمیمی افتادگی پلک می باشد و شامل از بین بردن پوست و چربی های جمع شده در نواحی چشم می باشد.  با افزایش سن کشیدگی پلک بیشتر شده ماهیچه هایی که وظیفه پشتیبانی آن هارا دارند نیز ضعیف می شوند، در این صورت است که چربی ها در اطراف پلک، بالا و پایین چشم تجمع می کنند و باعث افتاده دیده شدن پلک ها می گردند. علاوه بر تجمع چربی این افتادگی موجب می شود که میدان دید شخص نیزکمترشود. 

هدف از عمل بلفارو پلاستی

در ابتدا باید گفت که هدف از این جراحی بهبود ظاهر چشم ها می باشد.

  • از بین بردن پف، جربی های انباشته شده، چروک های موجود بر روی پلک ها.
  • ظاهر جوان تر به چشم ها می دهد.
  • افزایش دید که تحت تاثیر افتادگی پلک کاهش یافته است.
  • در پلک پایین که سفیدی قرنیه به علت افتادگی مشخص است.

در مواردی جراحی بلفارو پلاستی با لیفت شقیقه، لیفت صورت و یا جوان سازی صورت همراه می باشد. 

سن مناسب برای بلفاروپلاستی

سن خاصی برای این عمل در نظر گرفته نشده است، افتادگی پلک فقط با افزایش سن ایجاد نمی شود و ممکن است در بعضی افراد به صورت ژنتیکی پف و افتادگی پلک  وجود داشته باشد. نتیجه این عمل در افرادی که  سن بالا تری دارند ۱۰الی ۱۲ سال ماندگار است. منظور از سن بالا چهل سال به بالا می باشد. اما این نکته را در نظر بگیرید که  امکان تجمع دوباره چربی بعد از جراحی نیز وجود دارد.

مدت زمان جراحی

این جراحی ۲الی ۳ ساعت طول می کشد و عمل سرپایی محسوب می شود. شخص بلافاصله مرخص شده و می تواند به خانه باز گردد به منظور نتیجه گیری بهتر می توان در دو مرحله جراحی لیفت پلک انجام داد.

انتخاب پزشک  

چشم ها حساس ترین عضو بدن می باشند به همین دلیل نمی توان آن ها را به دست هر کسی سپرد و زیر تیغ جراحی برد. برای این درمان باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید، اگر قصد انجام بلفارو پلاستی را دارید بهتراست با تحقیق و یا با استفاده از تجربه اطرافیانتان در این زمینه اقدام نمایید و به بهترین دکتر بلفارو پلاستی در محل سکونت خود و یا نقاط دیگر مراجعه نمایید. در صورتی که پزشک با تجربه نباشد، عوارض گوناگونی را تجربه خواهید کرد از جمله جای اسکار و نیازمند به جراحی ترمیمی می شوید.

حالا نوبت به آن رسیده که شروع به تحقیق کنید تا بتوانید پزشک خود را انتخاب کنید. می توانید با جست و جو در فضای مجازی و کسب اطلاعات در مورد جراح  ازجمله سوابق جراح  و همچنین شماره نظام پزشکی وی تصمیم گیری نهایی خود را انجام دهید. 

لیفت ابرو

تا چند سال گذشته تنها  راه درمان افتادگی پوست و رفع شل شدگی، لیفت صورت بود.  این جراحی جزء جراحی های سخت محسوب می شود، که دوره نقاهت آن نیز طولانی است. جراحی های جوان ساز زیادی با قدمت طولانی نیز وجود دارند ولی  نتایج اکثرشان قابل مقایسه با نتیجه نهایی جراحی لیفت نمی باشد.

اقدامات پیش از عمل بلفارو پلاستی

قبل ازجراحی نیاز است که یک سری اقداماتی را انجام دهید از جمله:

معاینه فیزیکی ، بینایی سنجی و عکاسی از پلک ها

معاینه فیزیکی به این صورت است که شامل سنجیدن تولید اشک و اندازه گیری بخشی از پلک ها می باشد.

بررسی بینایی و چشم ها شامل بینایی سنجی می باشد. برای افرادی که قصد استفاده از بیمه را دارند این تست نیاز است.

عکس هایی که در زاویه های مختلف گرفته شده اند می توانند به جراح درآماده سازی برای عمل کمک شایانی بکنند.

مراحل جراحی بلفاروپلاستی

مراحل بلفاروپلاستی به شرح زیر می باشد:

بیهوش کردن: معمولا انتخاب آرام بخش و یا بیهوشی عمومی برعهده پزشک می باشد و ایشان اقدامات صحیح را در این زمینه انجام خواهند داد.

ایجاد برش: برش های این جراحی به گونه است که جای اسکار آن در ساختار طبیعی پلک پنهان شود. برش ها را می توان بر روی پلک پایین و یا بالا ایجاد کرد.

بستن و یا بخیه : برش های ایجاد شده را با استفاده از بخیه و یا چسب پوست می بندند. بعد از گذشت یک هفته بخیه ها از بین می روند. ممکن است جراح شما از لیزر و لایه بردار ها برای از بین بردن تغییر رنگ حاصل از جراحی در پلک پایین استغاده نماید.

بلفاروپلاستی و لیفت ابرو را می توان هم زمان انجام داد؟

یکی از اقداماتی که برای گرفتن نتیجه بهتر از جراحی بلفارو پلاستی پلک بالا و یا پایین می توان انجام داد ترکیبی بلفارو پلاستی با لیفت شقیقه و یا ابرو می باشد. امکان ترکیب این دوجراحی درصورتی وجود دارد که پزشک صلاح ببیند که شما کیس مناسب این  دو جراحی با هم هستید. نتیجه این جراحی عالی خواهد بود. در صورتی که قصد انجام این دو جراحی را دارید حتما به بهترین دکتر بلفارو پلاستی و یا لیفت ابرو مراجعه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

اثرات موقت بعد از جراحی

چند اثری که بعد از جراحی تجربه خواهید کرد که در هر شخصی ممکن است متفاوت باشد:

  1. حساسیت نسبت به نور
  2. کاهش  دید و یا تاری 
  3. سرخی و قرمزی در محل برش
  4. پف و بی حسی پلک
  5. درد (بسته با آستانه درد هر شخص)
  6. متورم شدن و کبودی 
  7. آبریزش از چشم و خیس شدن چشم

لیفت چشم 

لیفت چشم  با نام های مختلفی از جمله خود جراحی بلفاروپلاستی نیز شناخته می شود. این روش نیز مانند بلفاروپلاستی به منظور جوان سازی چشم انجام می شود. این روش برای برداشتن پوست های اضافی اطراف چشم و چربی انباشته شده استفاده می شود. لیفت چشم می تواند شمارا جوان تر کند. جراحی لیف چشم گربه ای نیز امروزه طرفداران زیادی رادر بین سری جراحی های لیفت دارد. 

کلام اخر

چشم ها حساس ترین عضو بدن هستند که در زیبایی ما تاثیر بسیاری دارند، کهولت سن موجب ایجاد چین و چروک و انباشته  شدن چربی در نواحی چشم می شود که برای برخی آزار دهنده است. گاهی حتی این چین چروک ها به شکل افتادگی می باشد، که باعث می شود تا دید فرد کاهش یافته و برای شخص آزار دهنده باشد. در این صورت توصیه می شود که از روش های درمانی که به اسم بلفارو پلاستی و لیفت چشم شناخته می شوند استفاده نمایید، تا زیبایی را به چشم های خود باز گردانید ومحدوده دیدتان را باز کنید. در صورتی که قصد انجام جراحی بلفارو پلاستی را داشتید در شهر مشهد و یا هر شهر دیگری حتما به بهترین جراح بلفاروپلاستی در مشهد و یا بهترین جراح شناخته شده در محل سکونت خود مراجعه کنید تا از بروزعارضه های احتمالی جلوگیری کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27625
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید