امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

آهنگ ریلکسیشن


1401/07/27
کد خبر : 27112
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 23 نفر

در محل کار، جامعه، خانواده و ... از نظر روحی و فکری تحت فشار هستید و نیاز به ریلکسیشن دارید؟ پس از یک روز سخت کاری به منزل بازگشته‌اید و می‌خواهید لحظاتی را جدا از هر دغدغه‌ای به آرامش به بگذرانید؟ با دوست، همسر، رئیس و یا سازمان‌های مختلف به مشکل خورده‌اید و این مسائل ذهن شما را عمیقا تحت تاثیر قرار داده است؟ می‌خواهید ذهن خود را آرام کنید تا بتوانید خود را برای آینده آماده کنید؟ یا ممکن است هیچ‌کدام از این موارد نباشد و شما نیاز به آرامش اضافی برای استعلای ذهن دارید؟ در این مقاله به معرفی و بررسی تاثیر موسیقی و آهنگ ریلکسیشن و کسب آرامش روحی و جسمی خواهیم پرداخت.

ریلکسیشن و آرامش با موسیقی

سبک زندگی مدرن سبکی گذرا است و شهروند معاصر در هر لحظه زندگی در حال فرار از دغدغه‌ها و پناه بردن به دغدغه دیگری است و به عنوان بسیاری برای رهایی از مسائل زندگی به کار پناه می‌برند. از سبک زندگی کنونی ما گریزی است، ما در این سبک حل شده‌ایم و علی‌رغم همه دشواری‌ها و مسائلی که دارد، همچنان بهترین سبک گذران روزها است که در طول تاریخ داشته‌ایم. نباید از این سبک از زندگی فرار کرد و باید به آگاهی کافی از شرایط رسید تا بتوان هم‌زیستی مسالمت‌آمیزی با آن داشت. خبر خوب اما این است که همچنان راه‌های زیادی برای رسیدن به آرامش و ریلکسیشن در این دنیا هست که یکی از آن‌ها موسیقی است.

تاثیر آهنگ ریلکسیشن

با دانلود آهنگ ریلکسیشن و گوش سپردن به آن می‌توان ذهن را رها کرد و به فراتر از محیط سخت و خشن اطراف رسید. موسیقی آرام در سبک‌ها و شاخه‌های متعدد راهی برای پالایش ذهن و رهایی است. مگر جز این است که تمام تلاش ما رهایی است، حتی اگر ندانیم این رهایی از چیست؟
از گذشته تا به امروز اهمیت موسیقی در زندگی همه انسان‌ها مشخص بوده است. اگر مثل افلاطون را در نظر بگیریم، موسیقی راهی برای درک ماهیت واقعی امور بوده است و امروزه نیز در این دنیای به شدت مادی نیز موسیقی از جمله راه‌هایی است که با آن می‌توان به ورای مادیات نگریست. اگرچه در گذشته موسیقی را امری انتزاعی می‌دانسته‌اند؛ اما هرگز نمی‌توان تاثیر آن بر جسم و ذهن به عنوان بخشی از آن را نادیده گرفت. انسان موجودی متحد است و ذهن و جسم از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند و چه بسا هر دو یکی باشند. آهنگ ریلکسیشن راهی است که با آن می‌توان ذهن و جسم را به صورت یک کلیت تحت تاثیر قرار داد و در جهت یک‌پارچگی و آسایش آن‌ها گام برداشت.


 آهنگ ریلکسیشن

دانلود آهنگ آرامش بخش

آرامش به معنی همین یک‌پارچگی نه‌تنها با خود بلکه با جهان است؛ موسیقی راهی است که با آن می‌توان در کنار همه دشواری‌ها از زندگی لذت برد و ریلکس بود. دانلود آهنگ آرامش‌ بخش سلاح شهروند مدرن برای پنجه در پنجه انداختن با مسائل بی‌پایان زندگی است و راهی برای چشم انداختن در چشم اهریمن زندگی خشک و انسانیت‌زدایی‌شده کنونی و برآوردن فریاد زندگی است. آهنگ آرامش بخش نماد همان سخن نیچه است که «بدون موسیقی زندگی اشتباهی بیش نیست». به موسیقی نباید تنها به دید ابزاری برای لذت بردن نگریست؛ موسیقی راهی برای هم‌زیستی با دنیا و رسیدن به آرامش، آسایش و خلوت در این جهان است.
اگر در گذشته موسیقی امری اعیانی بوده است و موسیقی محلی نیز ریشه در امور روزمره زندگی و بیان روزمرگی داشته است؛ امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی، هر نوعی از آهنگ به راحتی در دسترس است و می‌توان تاریخ موسیقی را در قالب قطعات MP3 در گوشی تلفن همراه و یا رایانه رومیزی و لپ‌تاپ در اختیار داشت. در دنیای پیشرفته ما، می‌توان با دسترسی حداقلی به اینترنت، همه نوع فایل صوتی همچون ام‌پی‌تری را دانلود کرد و این از مواهب روزگار ما است. همان‌طور که بالا اشاره شد، این خبر خوب دنیای ما است که می‌توانیمعلی‌رغم همه مسائل معاصرمان، با راهکارهایی از جنس دوران خودمان، به مواجهه با مشکلات بپردازیم. اکنون آهنگ آرامش‌بخش در قالب‌های مختلف در دسترس است و این امکان یک گزینه قدرتمند برای رودررو شدن با مسائل است.

موسیقی درمانی راهی برای دور شدن از استرس‌های زندگی روزمره

پیشرفت علمی در عرصه‌های مختلف، عرصه موسیقی را نیز تحت تاثیر قرار داده است و در دوران اخیر نگاه علمی بیشتری به آهنگ و موسیقی شده است. دیگر موسیقی تنها مجموعه‌ای از نت‌ها و ریف‌ها و ملودی‌ها نیست؛ موسیقی یک روش علمی برای تاثیرگذاری بر ذهن است. اکنون با موسیقی می‌توان احساسات مختلف را به صورت دقیق تجربه کرد و به چیزی فراتر از همه تاریخ رسید. موسیقی درمانی، یکی از این پیشرفت‌های علمی است که در آن تلاش شده است تا با ساخت قطعاتی حساب‌شده و مبتنی بر پیشرفت‌های علوم اعصاب و روان‌شناسی، آهنگ آرامش ذهن را پیدا کرد. سایت‌ها و پایگاه‌های زیادی در اینترنت و خارج از آن، اقدام به ساخت آهنگ درمانی می‌کنند و سایت دنیای موسیقی درمانی یکی از آن‌ها است. در این سایت می‌توان پادکست‌های متعددی با موضوع موسیقی و آهنگ آرامش بخش و آهنگ ریلکسیشن و همچنین آهنگ مدیتیشن در قالب ام پی تری پیدا و دانلود کرد. مجموعه این آهنگ ها راهکاری مشخص و حساب‌شده برای رسیدن به آرامش و ریلکس کردن در دنیایی است که این امکان از گزینه‌های اولیه آن نیست و ما باید آن را به دست بیاوریم و هدف زندگی مگر جز زیستن در آرامش و بدل شدن به انسانی بهتر است؟


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27112
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید