امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

آموزش هیت تریسینگ


1401/07/27
کد خبر : 28489
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 11 نفر

آشنایی هر چه بیشتر با سیستم هیت تریسینگ

قبل از پرداختن به آموزش هیت تریسینگ بهتر است با این سیستم به صورت مختصر آشنا شوید. منظور از هیت تریسینگ  فرآیند نظارت، حفظ و افزایش دمای مخازن، لوله ها، شیرهای سوپاپ دار و ... می باشد. با استفاده از این سیستم فرآیند کاری بدون هیچ مشکلی ادامه دارد، زیرا با این سیستم لوله ها و مخازن دچار یخ زدگی نمی شوند. در واقع یکی از روش های گرمایش بسیار مرسوم در اغلب صنایع تریسینگ می باشد. به نوعی می توان گفت تریسینگ ها یکسری لوله های نازک هستند که بر روی سطوح خارجی لوله های اصلی پیچانده می شوند.

در  سیستم هیت تریسینگ مجموعه ای از مسیرها وجود دارند که عنصر گرمایشی الکتریکی در آن ها تعبیه شده است. در واقع این کار به منظور افزایش و نگه داری دمای لوله ها در محیط های صنعتی و تجاری صورت می گیرد. یکی از نکات مهم در فصل های سرد سال فرآیند حفظ گرمای لوله ها می باشد. در واقع این کار مانع از بروز اختلال در صنایع و کارخانه های بزرگ و کوچک می شود.

(قیمت کابل هیت تریسینگ در این بازار متغیر هست و پیشنهاد میکنم برای اطلاع از قیمت دقیق آن روی لینک کلیک کنید.)

نگاهی بر کاربردهای سیستم هیت تریسینگ

نگاهی بر کاربردهای سیستم هیت تریسینگ

در ادامه آموزش هیت تریسینگ بهتر است با کاربردهای این سیستم آشنا شوید، زیرا یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن افراد را به خود درگیر کند این است که از این سیستم برای چه کاربردهایی می توان استفاده کرد. این نوع سیستم از کاربردهای مختلف تجاری و خانگی برخوردار است. امروزه تریسینگ از کاربرد بسیار زیادی در صنایع نفت و پتروشیمی برخوردار می باشد. همچنین در صنایع غذایی و داروسازی از تریسینگ به منظور حمل چربی ها، روغن، گلوکز و پلیمرها استفاده می شود. در واقع از این نوع سیستم ها در شرایط شدید آب و هوایی به منظور حفظ منابع گاز، آب و روغن استفاده می شود.

 از دیگر کاربردهای این نوع سیستم می توان به حفظ درجه حرارت فرآیند تولید غذا اشاره کرد. از دیگر کاربردهای این کابل ها می توان به استفاده از آن ایستگاه راه ‌­آهن اشاره کرد. در واقع این سیستم دارای استفاده در مکان هایی که در قطارها با استفاده از واترجت­ ها تمیز می شوند. استفاده در قسمت زایمان بیمارستان برای حفظ دمای لوله آب و نانوایی تجاری از دیگر کاربردهای این سیستم به شمار می آید. همچنین در خانه های مجلل از کابل حرارتی هیت تریسینگ به منظورمحافظت از آبرو­های خانه­‌ ها استفاده می شود.

نگاهی بر آموزش هیت تریسینگ

بهتر است بدانید آموزش هیت تریسینگ  شامل موضوع های مختلفی همچون دستور العمل طراحی، نصب و فروش این سیستم ها می باشد. نصب هر کدام از این سیستم ها بر اساس میزان انعطاف پذیری و دیگر مشخصه های فنی با یکدیگر متفاوت است. تمامی مراحل نصب این نوع سیستم کاربردی لازم است توسط افراد متخصص و مجرب در این زمینه انجام شود. تست و ثبت مقادیر اندازه گیری در موقع راه اندازی و اجرای سیستم از مهمترین مراحل نصب به شمار می آیند.

آموزش هیت تریسینگ

قبل از نصب سیستم هیت تریسینگ باید به چه مواردی توجه کرد؟

یکی از نکات مهم در آموزش هیت تریسینگ  نحوه نصب آن می باشد. اولین نکته برای نصب این سیستم این است که انتهای کابل هیت تریسینگ خشک باشد. از دیگر نکات مهم برای نصب این نوع سیستم اطمینان از انتخاب درست توان خروجی و سطح ولتاژ منبع تغذیه است. در واقع قبل از نصب لازم است مصرف توان طول کل کابل حرارتی را با توان منبع تغذیه بررسی کنید. همچنین یادداشت کردن شماره رول کابل، عدد طول کابل، نوع کابل حرارتی و توان و ولتاژ مصرفی آن لازم و ضروری است. در حین نصب باید کابل ها را مورد بازدید قرار دهید تا از عدم زخمی شدن آنها مطمئن شوید.

از دیگر نکات مهمی که در آموزش هیت تریسینگ برای نصب این سیستم به آن اشاره شده تست مقاومت عایقی کابل می باشد. همچنین لازم است تجهیزات تولید گرما را در جای خشک نگهداری کنید. از دیگر موارد مورد نیاز برای نصب این سیستم تست فشار و اطمینان از پایان عملیات نصب لوله و متعلقات آن است. در طول اجرای این مراحل باید منابع تغذیه توان خاموش باشند. همچنین خشک بودن کیت و انتهای کابل از دیگر نکات ضروری برای نصب سیستم هیت تریسینگ است.  

آشنایی با نحوه نصب سیستم در آموزش هیت تریسینگ

در ادامه مطلب آموزش هیت تریسینگ با نحوه نصب این سیستم آشنا خواهیم شد. اطمینان پیدا کردن از نشت عایقی کابل حرارتی بر طبق مقدار مجاز کابل یکی از مراحل مهم نصب این سیستم می باشد. برای این کار باید از دستگاه الکتریکی میگر تحت ولتاژ حداقل 500 VDCاستفاده شود. برای انجام این تست باید هادی های کابل حرارتی را  آماده نمایید. در ادامه کار به یکی از این هادی ها قطب مثبت میگر را متصل کنید. قطب منفی میگر را نیز لازم است به سیم های فلزی که بر روی عایق هادی کابل حرارتی تابیده شده اند متصل کنید.

در ادامه کار باید سلکتور تست ولتاژ را بر روی عدد  ۵۰۰۰ VDC تنظیم کرد. این تست را می توانید برای میزان 60 ثانیه آغاز کنید. طبق مطالب معتبر آموزش هیت تریسینگ  مقاومت 20MΩ قابل قبول است. در صورتی که این مقدار کمتر از 20MΩ باشد کابل حرارتی دارای مقاومت عایقی بالایی می باشد. شروع فرآیند نصب کابل را بهتر است از انتهای مسیر طراحی شده شروع نمایید. سپس می توانید کابل حرارتی را با استفاده از نوار یا چسب  بر روی لوله در نشان نماهای ساعت شماره 4 و 8 ثابت کنید.

 در یکسری شرایط خاص لازم است از یک فویل آلومینیومی بر روی کابل نصب شده بر روی لوله استفاده کرد. برای مثال در جاهایی که عایق حرارتی foam2 یا اسپری استفاده شده باید از فویل آلومینیومی استفاده کنید. همچنین استفاده از فویل آلومینیومی در جاهایی که لوله غیر فلزی باشد لازم و ضروری است. در صورت عدم تجاوز شعاع خمیدگی کابل حرارتی از مقادیری که در دیتاشیت آن ارائه شده می توانید از فویل آلومینیومی استفاده کنید.

هیت تریسینگ

شرکت ادیب آسیا تجهیز

طراحی، اجرا و تامین سیستم هیت تریسینگ یکی از حوزه های بسیار مهم فعالیت شرکت ادیب آسیا تجهیز می باشد. این شرکت معتبر با دارا بودن کادری مجرب یکی از برترین گروه ها در زمینه طراحی و اجرای سیستم های هیت تریسینگ شامل شیرها، لوله ها، مخازن و تمام تجهیزات نیازمند گرمایش الکتریکی است. این تیم حرفه ای قادر است پروژه های مشتریان را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت به آنها عرضه کند. کارشناسان شرکت ادیب آسیا تجهیز بهترین مشاور در زمینه طراحی و اجرای انواع سیستم های هیت تریسینگ هستند. شما می توانید با کارشناسان این مجموعه حرفه ای تماس بگیرید تا به شما مشاوره های لازم در این زمینه را بدهند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28489
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید