امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

آموزش تعویض سینک ظرفشویی در 8 مرحله


1401/07/27
کد خبر : 27801
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر

سینک ظرفشویی اگر پرکاربردترین قسمت آشپزخانه نباشد، قطعا یکی از پرکاربردترین قسمت ها به حساب می‌آید. به همین علت در اکثر مواقع در اثر پوسیدگی و خش دار شدن آن یا حتی فضای کوچک آن برای شست و شوی ظرف ها، یک لگنه بودن و نیاز به لگن اضافه برای ظرفشویی این فکر به ذهن شما خطور کرده است که به سراغ یک سینک ظرفشویی جدید بروید. امروز در این مقاله قصد داریم در 8 مرحله به آسان ترین و خانگی ترین حالت ممکن به شما آموزش تعویض سینک ظرفشویی خودتان را بدهیم، با ما همراه باشید.

1. خرید سینک ظرفشویی

در اولین گام باید به فکر خرید یک سینک ظرفشویی جدید با ویژگی ها و شکل ظاهری مدنظر خودتان باشید. به خوبی سینک ظرفشویی قدیمی خود را اندازه گیری کرده و به سراغ خرید سینک جدید خود بروید. به این نکته توجه داشته باشید که سینک های توکار و روکار هرکدام ویژگی های خاص خودشان را دارند و شما با توجه به ویژگی ها و نیاز خودتان باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. سینک های توکار اصولا از زیبایی بصری بیشتری بهره مند هستند. اما مشکلاتی نظیر جمع شدن آب در قسمت بالایی و کناری سینک، در اکثر مواقع از مشکلات آن ها به شمار می‌رود. بعلاوه اینکه باید قسمتی از کابینت شما که زیر سینک قرار می‌گیرد برش خورده شود. اما در سینک های روکار این قبیل مشکلات وجود ندارد اما قطعا زیبایی سینک های توکار را هم ندارند. بعد از تصمیم گیری در مدل سینک مورد نظر خودتان سعی کنید حتما داشتن گارانتی و معتبر بودن شرکت سازنده‌ی آن را نیز در نظر بگیرید و از همراه داشتن سیفون زیرآب مخصوص سینک اطمینان حاصل فرمایید. سیفون زیرآب قطعات پلاستیکی را شامل میشود که مسئولیت انتقال آب از سینک به فاضلاب را بر عهده دارد.


 سینک ظرفشویی دو لگنه مدل توکار


2. جدا کردن شیر ظرفشویی

در دومین مرحله ابتدا باید از بسته بودن شیر آبِ زیر سینک اطمینان حاصل فرمایید. سپس شلنگی که به شیر آب متصل شده است را جدا کنید، مهره ها و واشر ها را باز کرده و آن ها را در یک جعبه بگذارید تا برای نصب سینک جدید مجددا استفاده کنید، سپس شیر را به سمت بالا بکشید و آن را جدا کنید.

3. باز کردن سیفون و زیرآب ظرفشویی

اگر با سیفون زیرآب ظرفشویی آشنایی ندارید نگران نباشید، به قطعات پلاستیکی که آب را از سینک به فاضلاب هدایت می‌کنند سیفون زیرآب می‌گویند. با یک پیچ گوشتی 2 پهلو به آرامی قطعه‌ی فلزی راه آب سینک را جدا کرده و بعد از آن لوله خرطومی شکلی که در دیوار رفته را به بیرون بکشید. اگر تا اینجا بدون مشکل پیش رفته اید شما سومین مرحله را هم به درستی تمام کرده اید.

4. جدا کردن سینک قدیمی خودتان!

در این مرحله از تعویض سینک ظرفشویی باید سینک قدیمی خودتان را جدا کنید، حتما به اتصالات سینک خود به خوبی دقت کنید ممکن است برای استحکام بیشتر به کابینت زیرین یا دیوار مجاور اتصالاتی وجود داشته باشد آن ها به آرامی جدا کنید. سپس با استفاده از یک کاردک اتصال سینک خودتان را با سطح زیرین که غالبا با چسب آکواریوم محکم و آب بندی شده است را جدا و پاک سازی کنید.


 جدا کردن سینک ظرفشویی قدیمی

5. پاکسازی محل نصب سینک جدید

سعی کنید به خوبی محل سینک قبلی خود را تمیز کنید و تمام چسب ها و موارد اضافه را تمیز کنید تا برای اتصال سینک جدید و جسبکاری آن دچار مشکل نشوید و در آینده نیاز به آب بندی مجدد نداشته باشید.


6. چسب کاری سینک جدید با کابینت

احتمالا شما هم مشاهده کرده باشید که برای آب بندی و اتصال سینک آشپزخانه از چسب آکواریوم یا همان چسب سیلیکونی استفاده می‌شود یک لایه‌ی نسبتا ضخیم را در محل های اتصال سینک و سطح زیرین قرار دهید.


 7. نصب سینک ظرفشویی جدید

در مرحله‌ی نصب سینک ظرفشویی پس از چسب کاری مناسب با غلظت بالا وقت آن رسیده است که سینک جدید خود را جایگذاری کنید. به آرامی و با دقت بالا سینک را جایگذاری کنید. پیشنهاد می‌شود برای نتیجه‌ی بهتر و آب بندی مناسب چند دقیقه ای سینک ظرفشویی را به سطح زیرین خود فشار دهید تا به خوبی چفت همدیگر شوند و چسب به خورد سطوح برود.


 
تعویض سینک ظرفشویی

8. بستن شیر و سیفون زیرآب سینک جدید

از همان روشی که برای باز کردن سیفون و زیرآب سینک قدیمی به شما آموزش داده ایم، سیفون و زیرآب را به سینک جدید متصل کنید. توجه داشته باشید یک نقشه به همراه سیفون و سینک ظرفشویی خریداری شده وجود دارد که نحوه‌ی مونتاز قطعات پلاستیکی سیفون و زیرآب را به شما نشان می‎دهد.
اگر تا به اینجای کار با ما همراه بوده اید و گام به گام پیش رفته اید شما توانسته اید سینک جدید خودتان را نصب کنید. شیرِ آب زیر سینک ظرفشویی را باز کنید و شکل خروج آب را مشاهده کنید. در صورت چکه کردن و وجود نشتی از استحکام اتصالات خود اطمینان حاصل فرمایید و این نکته هم در نظر داشته باشید که آب بندی سیفون زیرآب بطور کامل با واشر ها انجام میشود.
امیدواریم که این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد، تجربیات خودتان را در حین تعویض سینک و مشکلات احتمالی خارج از دید با ما به اشتراک بگذارید.
منبع :  https://www.akhavancenter.com/fa/Home



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27801
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید