امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

آشنایی بیشتر با کابینت روکش چوب و کابینت منحنی


1401/07/27
کد خبر : 26464
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

شما با شناخت بیشتر انواع کابینت ها برای خرید کابینت آشپزخانه انتخاب مناسب تر و دقیق تری خواهید داشت.

کابینت روکش چوب به چه نوع کابینتی گفته می‌شود؟

این نوع کابینت از روکش چوب طبیعی و ‏mdf خام تشکیل شده است که روکش چوب به وسیله چسب و پرس بر روی سطح mdf چسبانده می‌شود و آن را پوشش می دهد و از آن به عنوان درب و نمای کابینت آشپزخانه استفاده می‌کنند. البته آن قسمت هایی که ابزار کاری می‌شود را نمیتوان روکش چوب زد و با رنگ این قسمت ها پوشیده میشود. کابینت چوبی امکان اجرای طرح هایی به سبک مدرن و کلاسیک را دارد، البته امروز کابینت های کلاسیک با متریال و مواد مختلف ساخته می شوند اما در گذشته با چوب و در برخی موارد با نئوپان روکش ملامینه این کابینت های بسیار زیبا و شکیل ساخته می شدند. البته برای بعضی موارد از یونیت و چارچوب فلز با درب ها و رویه های چوبی استفاده می شد.


 کابینت روکش چوب


در واقع کابینت روکش چوب کابینتی با روکش ام دی اف است که طرح آن چوب می‌باشد و بر روی این نوع کابینت با روکشی از جنس چوب پوشش داده شده و پرس می‌شوند. پس از آن از این قطعات در قسمت هایی از کابینت که جلوی چشم هستند و دیده می شوند مانند درب ها استفاده می شود. در زمان گذشته از روکش کردن یک مغزی با لایه های بسیار نازک چوب، استفاده می شد و روکش های چوب بر روی نئوپان پرس می‌شدند و رنگ پلی استر برروی روکش برای ساخت محصولاتی نظیر میز، میز تلویزیون، انواع کمد ها و ... کار می‌شد.
قیمت کابینت روکش چوب
کابینت روکش چوب از کابینت چوبی ارزان تر است اما نسبت به کابینت هایی مانند هایگلاس ممبران و ام دی اف قیمت بالاتری دارد از روکش چوب برای سبک های کلاسیک و مدرن می‌توان استفاده کرد که پرطرفدارترین روکش چوب توپ‌های بلوط و ملچ را میتوان اشاره کرد.
یکی از بهترین کابینت های موجود در بازاره کابینت روکش چوب را می‌توان نام برد که علاوه بر مقاوت و استحکام بسیاری که دارد از زیبایی  بسیاری نیز برخوردار است. این نوع کابینت به دلیل استفاده از رنگ های پلی اورتان و پلی استر، مقاومت نسبتا خوبی نسبت به رطوبت دارد و تا زمانی که خراشیدگی در روکش آن به وجود نیاد و باعث نفوذ آب به داخل بافت هایش نشود دچار خرابی نمی‌شود. در کابینت های روکش چوب به این دلیل که در متریالش مغزی ام دی اف وجود دارد قابلیت ابزار خوری مناسب و مشابه با ام دی اف دارد. در واقع می‌توان گفت که با خرید کابینت آشپزخانه روکش چوب زیبایی و جذابیت بسیاری را به آشپزخانه خود هدیه می‌دهید.



کابینت روکش چوب

کابینت آشپزخانه منحنی

کابینت ها تاثیر بسیاری در زیبایی آشپزخانه دارند به همین دلیل سازندگان و طراحان خلاق دست به ابداعات و ابتکارات جدیدی زدند. حاصل این ابتکار و خلاقیت ساخت شکل جدیدی از کابینت، با طرحی خمیده و پیچیده با نام کابینت آشپزخانه منحنی شده است. این نوع کابینت سبک بسیار نوینی در بین کابینت ها به حساب می‌آید و به دلیل کارایی و زیبایی خاصی که دارد مورد توجه و استقبال سلیقه های بسیاری قرار گرفته است.
 
نوع دیگری از کابینت آشپزخانه کابینت آشپزخانه منحنی می باشد که طرفداران بسیاری دارد این نوع کابینت نوع جدیدی از کابینت ها است که از ام دی اف خام ساخته شده است. درب کابینت منحنی به دلیل منعطف بودن برای هر نوع آشپزخانه بزرگ و کوچکی مناسب است. همچنین این نوع کابینت فضای بسیاری را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. حتی می‌توان از کابینت منحنی در تمامی فضای آشپزخانه حتی کن جا آشپزخانه استفاده کرد یا بخشی از آن را به صورت ترکیبی یعنی قسمتی را کابینت آشپزخانه منحنی و قسمتی را کابینت آشپزخانه ساده انتخاب کنید.
کابینت آشپزخانه منحنی به نام های کابینت هلالی یا کابینت کرو نیز شناخته می‌شوند. این نوع کابینت تغییر و تحول بسیاری را در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کرده است. با خرید کابینت آشپزخانه منحنی دست شما برای طراحی فضای آشپزخانه باز است. استفاده از طرح های منحنی، دکوراسیون داخلی را از سبک های صاف وخطوط شکسته به سبک های مدرن و جدید تری کشانده است.

استفاده کاربردی از کابینت منحنی در آشپزخانه های کوچک

استفاده از کابینت منحنی در آشپزخانه هایی با فضای کوچک و کم جا بسیار کاربردی است. اگر آشپزخانه‌ی شما فضای کوچکی دارد به کمک کابینت منحنی می‌توانید فضای بیشتری به آشپزخانه خود هدیه دهید. این کابینت ها سازگاری بسیاری با هر نوع فضا را دارند و باعث بهینه سازی فضا می‌شوند و در کنج و کنار دیوارها نیز قرار می‌گیرند. لبه های کابینت‌ منحنی خمیدگی دارد وگوشه‌های تیز در کابینت منحنی وجود ندارد و به شما این امکان را می‌دهد تا فضای بهتری برای دکوراسیون آشپزخانه‌تان نمایان کنید. با استفاده از این نوع کابینت طرح ها و نمای خلاقانه و بسیار جذابی را می‌توان به فضای آشپزخانه داد که این کار آشپزخانه ی شما را مدرن و خاص تر نشان می دهد.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26464
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید