امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

آشنایی با کلاس و دوره آموزش رنگ و لعاب


1401/07/27
کد خبر : 27670
دسته بندی : فرهنگی
تعداد بازدید : 20 نفر
دوره‌های هنری به واسطه خود هنر وسعتی بی‌شمار دارند. کلاس و دوره آموزش رنگ و لعاب یکی از هزاران هنری است که شما می‌توانید با یادگیری آن، هر چه را که از نهادتان برمی‌خیزد را برای دیگران به نمایش بگذراید و دنیای اطرافتان را سرشاراز ذوق، خلاقیت، هیجان و آرامش کنید. دنیای هنر با ما انسان‌ها عجین بوده است. از آن زمان که نیاکانمان نقاشی بر روی دیوارهای غار را آموختند و بعدها رنگ‌های گیاهان را برای آرایش آن مورد استفاده قرار دادند، رنگ در دنیای انسانی ما معنا یافته است.

دوره آموزش رنگ و لعاب

رنگ و لعاب‌ها جلوه‌ای ویژه به صنایع هنری می‌دهند و یک بخش اساسی و مهم به شمار می‌روند. رنگ‌ها با حجم، عمق و سایه روشنی که ایجاد می‌کنند روح تازه‌ای به آنچه که آفریده‌ایم می‌بخشند. برهمین اساس است که علاقه و شوق علاقمندان برای کلاس و دوره آموزش رنگ ولعاب و یادگیری این هنر در میان دوستداران رنگ و پتینه هر روز افزایش می‌یابد. در همین راستا می‌خواهیم در این مقاله از آموزش رنگ و لعاب به خصوص آموزش آنلاین رنگ و لعاب و کلاس و دوره آموزش رنگ و پتینه سخن بگوییم تا شما دوستداران هنر به راحتی بتوانید مسیری عالی و مطمئن برای یادگیری و آموزش رنگ و لعاب بیابید.

لعاب کاری چیست؟

لعاب کاری بر روی ظروف سفالی و چینی انجام می‌گردد و می‌توان گفت یکی از هنرهای قدیمی در میان ما انسان‌ها می‌باشد و با خود تاریخ هنررا به همراه دارد. لعاب کاری به دو طریق فرو بردن سفال در لعاب و یا با استفاده از قلمو انجام می‌شود. با شرکت در کلاس و دوره آموزش رنگ ولعاب یاد می‌گیرید که چگونه یک سفال خام را به یک اثر هنری بی نظیر و چشم نواز تبدیل کنید. رنگ‌ها مواد متفاوتی دارند و بر روی سطوح سفال و چینی بنا به جنس آن‌ها به صورت متفاوتی نقش خواهند بست. اما آنچه در هر صورت به دست می‌آید این است که پوششی سطح سفال شما را فرا می‌گیرد که علاوه بر پر کردن درزها، آن‌ها را ضد آب کرده و متناسب برای غذا خوردن می‌کند. اگر در زمینه یادگیری هنر لعاب کاری مبتدی هستید و می‌خواهید دراین زمینه به سطح پیشرفته برسید آموزش آنلاین رنگ و لعاب را در دوران پاندمی کرونا را غنیمت بدانید.

فوت کوزه گری در لعاب کاری کدام است؟

هنر لعاب کاری نیز همانند دیگر هنرها به ذوق، خلاقیت، علاقه و شور نیازمند است. در کنار این موارد آنچه شما را به یک هنرمند حرفه ای تبدیل می‌کند یادگیری فنون و قوانین هنر لعاب کاری می‌باشد. یک ظرف سفالی ممکن است با لعاب کاری کلاً از بین برود و یا به یک اثر ماندگار تبدیل شود. بهتر است قبل از شروع به کار، شمایی کلی از نتیجه کارتان داشته باشید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید. اما فوت کوزه گری در لعاب کاری یک نکته مهم می‌باشد؛ و آن این است که قبل از لعاب کاری سطح سفال را با یک اسفنج و یا دستمال نم‌دار کاملاً تمیز کنید تا سطح صاف و تمیزی از لعاب کاری را به دست آورید. نکته بعد این است که لعاب را کاملاً یکدست کنید تا سطحی صاف و با کیفیت داشته باشید.

گستردگی حوزه هنری رنگ و لعاب تا چه اندازه می‌باشد؟

در کلاس و دوره آموزش رنگ و لعاب متوجه خواهید شد که حوزه کاری رنگ و لعاب بسیار گسترده است. یکی از جدیدترین و همچنین کهن‌‌ترین حوزه‌های هنری رنگ، کلاس و دوره آموزش رنگ و پتینه می‌باشد. پتینه یک هنر دووجهی است که با وجود تازه و جدید بودن حوزه آموزشی آن، اثر نهایی پتینه کاری شده حالتی قدیمی و فرسوده به خود می گیرد که جذابیت قدمت و گذر زمان را بر آثار هنری نشان می‌دهد. چرا که گذر زمان ارزش اثر هنری را چند برابر می‌کند و جایگاه بالاتری می‌یابد. پتینه کاری یکی از هنرهای به روز، پر بازده و جذاب می‌باشد. همچنین حوزه کار پتینه روی اجسام بسیار بوده و از جمله هنرهای رنگ و لعابی هستند که فقط روی سفال و یا چینی پیاده نمی‌شود. همین امر باعث شده که دست و بال این هنر گسترده باشد و بیشتر آثار هنری را در بربگیرد. همین امر عاملی شده تا کلاس و دوره آموزش رنگ و پتینه مورد توجه هنرجویان در میان هنرهای رنگ و لعاب باشد و هنرجویان بیشتری را به خود جذب نماید.

آموزش آنلاین پتینه مدرن و کلاسیک

پتینه چیست؟

پتینه یکی از هنرهای بکر و خوش سازوکار برای جان بخشی به اجسام است. پتینه کاری، بخشیدن ظاهری کهنه و قدیمی به اجسام، سطوح و ایجاد رنگ و لعاب  بر روی آن‌ها می‌باشد. پتینه کاری یک ظاهر خاص و قدیمی را به کمک رنگ و لعاب‌ها با خاصیت‌های متفاوتی همچون روشن کنندگی، تیره کنندگی، مات کنندکی و غیره، به آثار هنری و اجسام می‌بخشند و قدمت را بر روی سطح ایجاد می‌کند. و جذابیتی همراه با تاریخ را به آثار و اجسامی که بر روی آن‌ها کار انجام می‌شود، می‌بخشند..

در کلاس و دوره آموزش رنگ و پتینه شما یاد می‌گیرد که به دو روش بافت و رنگ، سطوح متفاوتی همچون چوب، شیشه، سفال، سنگ وهر چیزی که بافت یا رنگ پذیر باشد، را به تاریخ پیوند بزنید و سنت را در کنار هنر قرار دهید تا جذابیت کهنگی آثار را در میان جذابیت‌های بصری هنرها بیشتر کنید. با پتینه کاری شما می‌توانید در هر زمانه تاریخی که می‌خواهید گذر کنید و میزبان آن دوران خاصی باشید که در ذهن دارید.

کلاس و دوره آموزش رنگ و پتینه مناسب چه کسانی است؟

همان‌گونه که گفته شد دوره‌های رنگ و لعاب و پتینه مناسب شما و تمام علاقمندان به حوزه هنری است که تمام فکر و ذهنشان را آثار هنری و رنگ‌ها فرا گرفته است. اگر شما از آن دسته علاقمندان به هنر هستید که تمام آثار هنری قدیمی شما را جذب می‌کند و با تمام وجود عمق رنگ و سایه روشن‌هایی که توسط رنگ‌ها بر روی سفال‌ها، چوب‌ها، مجسمه‌ها وغیره را درک می‌کنید و چشمان شما پویایی و حرکت دستان هنرمندان چیره دست رنگ و لعاب و پتینه کار را حس می‌کند، به این حوزه علاقه دارید.

 اگر هر بار که جمله‌ای با عنوان کلاس و دوره آموزش رنگ و لعاب توجه شما را جلب می‌کند و به دنبال آموزشگاه رنگ و لعاب می‌گردید به این معنا است که به این حوزه علاقه دارید. اگر انگشتان شما مسیر قلمو و رنگ‌ها را پیگیری می‌کند و با قدرت لمس پتینه کاری‌ها و لعاب کاری‌ها عمق این هنر را با یک نفس عمیق درک می‌کنید، به این معنا است که به این حوزه بسیارعلاقه دارید.

در این صورت پیشنهاد می‌کنیم که شرکت در کلاس و دوره آموزش رنگ و پتینه را در اولویت برنامه‌های زندگی خود قرار دهید. سن و سال اهمیتی در این قضیه ندارد. آنچه مهم است این امر است که شما با تمام وجود رنگ‌ها، لعاب کاری‌ها و پتینه‌ها را دنبال کنید و خود را برای شرکت در کلاس و دوره آنلاین رنگ و پتینه آماده نمایید. همچنین اگر در حوزه دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنید و یا رشته معماری تحصیل می‌کنید، حتماً شرکت در کلاس و دوره آموزش رنگ و پتینه را در نظر داشته باشید.

آموزش آنلاین رنگ و لعاب

شیوع کرونا در دنیا تمام آموزش‌ها را به سمت آموزش مجازی برده است. چرا که مدت زمان پاندمی کرونا بسیار طولانی بوده و به هیچ عنوان نباید با وجود رشد و پیشرفت امکانات دیجیتال، آموزش‌ها را به تأخیر انداخت. آموزشگاه رنگ و لعاب نیز به کمک مربیان ماهر و با تجربه آموزش آنلاین رنگ و لعاب را پوشش داده‌اند. چرا که زمان مهم‌ترین چیزی است که ما در طول عمر خواهیم داشت و نباید وقت را تلف نمود. بلکه می‌توان در این دوران قرنطینه با وجود محدودیت‌ها که زمان‌ها و فرصت‌هایی بیشتری برای ما وجود دارد، آن را غنیمت بدانیم و سطح مهارت‌های علمی و هنری خود را افزایش دهیم. تنها موضوعی که باید به آن بسیار دقت داشته باشید این است که آموزش آنلاین رنگ و پتینه را همراه با مربیان و متخصصان ماهر و با تجربه بگذرانیم. این مربیان اغلب در آموزشگاه رنگ و لعاب معتبر در سطح کشور فعالیت م‌ کنند. کافی است این نوع آموزشگاه‌ها را بشناسید و  دوره آموزش آنلاین رنگ و لعاب و پتینه را بگذرانید.

آموزش آنلاین رنگ و لعاب و پتینه

کدام آموزشگاه رنگ و لعاب را پیشنهاد می کنیم؟

گذراندن دوره آموزش انلاین رنگ و پتینه یکی از بهترین تصمیم‌هایی است که در شرایط فعلی پاندمی کرونا گرفته‌اید. همچنیناز سوی دیگر، کلاس و دوره آموزش رنگ ولعاب یکی از هنرهای جذاب و بسیار کاربردی و درآمدزا می‌باشد. به شرطی که در این حوزه از سطح مبتدی به سطح پیشرفته حرکت کنید و فنون و اصوول را به درستی بیاموزید. این امر توسط آموزشگاه رنگ و لعاب معتبر برای شما امکان پذیرخواهد بود. بنا به این موضوع است که آموزشگاه رنگ و لعاب تصویر گران پویا اندیش را پیشنهاد می‌کنیم.

آموزشگاه رنگ و لعاب تصویرگران پویا اندیش با سابقه 29 سال آموزش در حوزه رنگ و لعاب، هنرجویان موفق و حرفه‌‌ای را تربیت کرده‌اند و کارنامه‌ای موفق در زمینه لعاب کاری و پتینه کاری دارند. جهت شرکت در کلاس و دوره آموزش رنگ و لعاب می‌توانید از طریق آدرس وب‌سایت pouyaandish.com   با این مجموعه پرتلاش آشنا شوید و از آموزش های رایگان هنر های تجسمی دیدن کنید  با شماره تلفن‌های 02122580505 و 02122587587 یا 02128111110 تماس بگیرید و اطلاعات و راهنمایی‌های اولیه را دریافت کنید. سپس خود را برای گذراندن آموزش انلاین رنگ و پتینه آماده کنید تا اتفاقی بسیار خوب و مهم را در زندگی خود رقم بزنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27670
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید