امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

آشنایی با پلکسی گلاس و مولتی استایل


1401/07/27
کد خبر : 28479
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر

پلکسی گلاس چیست؟

اکریلیک که به عنوان پلکسی گلاس نیز شناخته می شود، یک ماده پلاستیکی همه کاره با اهداف و مزایای مختلف می باشد که در طیفی از رنگ ها و تیرگی ها موجود است. ایده ی اولیه ی پلکسی گلاس نخستین بار در سال 1901 توسط اتورام مطرح گردید و در سال 1928 پلاستیک اکریلیک برای اولین بار تولید و در نهایت در سال 1933 توسط شرکت رام اند هس برای اولین بار با نام تجاری پلکسی گلاس به بازار معرفی شد.
در ابتدا از این پلاستیک برای محصولاتی مانند پنجره های هواپیما، سایبان ها و برجک ها و ... در طول جنگ جهانی دوم استفاده می شد زیرا جایگزینی سبک و مقاوم در برابر شکستگی ها برای شیشه بود. امروزه استفاده از پلکسی گلاس گسترده تر شده و در رستوران ها، فروشگاه ها و سایر مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد.


ویژگی های پلکسی گلاس

پلکسی گلاس که با نام های اکریلیک، شیشه اکریلیک یا با نام علمی پلی متیل متاکریلات (PMMA) شناخته می شود، یک ترموپلاستیک شفاف مبتنی بر نفت است که معمولاً به صورت ورقه ای تولید می شود. پلکسی یک ماده قوی، سخت و سبک وزن است که مقاومت ضربه ای بالاتری نسبت به شیشه دارد و به دلیل پایداری محیطی بالاتر نسبت به سایر پلاستیک ها، مانند پلی استایرن و پلی اتیلن، برای کاربردهای خارج از منزل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این مزایا، همراه با خواص دیگر از جمله عمر مفید بالا، انتقال موثر نور و پردازش ساده، پلکسی گلاس را به یک اختراع بسیار مفید تبدیل کرده است.
از جمله خواص فیزیکی مهم در ورق های اکریلیک و پلکسی گلاس می توان موارد زیر را نام برد:
- مقاومت در برابر ضربه بالا
- مقاومت شیمیایی عالی
- وضوح نوری بالا
- وزن سبک
- هواپذیری ذاتی و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش
- ثبات ابعادی عالی
قابل ذکر است که از بین تمام این خواص، رایج ترین و مهم ترین مزیت پلکسی گلس ها دوام آن ها می باشد. است. یکی از ویژگی های محبوب پلکسی گلاس ها و پلاستیک اکریلیک آن است که در صورتیکه شکسته شود، به جای تکه های تیز و خطرناک مانند شیشه، به قطعاتی با لبه های غیر برنده تبدیل می شود که این ویژگی در استفاده از آن به عنوان پنجره برای ساختمان های تجاری کاربرد فراوانی دارد.



ورق مولتی استایل و ویژگی های آن

یکی از محصولات مهم پلکسی گلاس ها، ورق های مولتی استایل  می باشد. ورق مولتی استایل شامل دو لایه مختلف بوده که لایه اول آن یک پلاستیک فشرده بوده و لایه دوم آن که روی لایه اول قرار می گیرد دارای تنوع رنگی فراوان بوده یک ورق فلزی متنوع به نام ABS می باشد. از مولتی استایل در صنایع مختلف از جمله دکوراسیون داخلی و تزیینات، تابلوسازی و ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی، پلاک سازی، لوازم تزئینی، باکس های تبلیغاتی و گیفت باکس ها، انواع لوح تقدیر و ... استفاده می شود.
مهم ترین ویژگی ورق مولتی استایل، شدت قابلیت لیزرکاری و حکاکی بر روی آن می باشد، اما توجه داشته باشید که از مولتی استایل ها نباید در مکان هایی که تماس مستقیم با آب دارند و یا در معرض گرد و غبار می باشند، استفاده کرد.



برش لیزری و حکاکی اکریلیک

اکریلیک یا پلکسی گلاس یک ماده ترموپلاستیک مصنوعی و شیشه ای است که دارای قابلیت شکل دهی حرارتی می باشد و برای برش و حکاکی با لیزر CO2 ایده آل است. بنابراین با استفاده از دستگاه برش لیزری می توان انواع ورق پلکسی گلاس، مولتی استایل و ... را برش لیزری داد که به این عمل لیزر پلکسی گلاس گفته می شود. بسته به نوع اکریلیک که با آن کار می کنید، لیزر می تواند لبه ای صاف و صیقلی با شعله هنگام برش لیزری ایجاد کند و همچنین می تواند حکاکی سفید روشن و یخ زده هنگام حکاکی لیزری ایجاد نماید.
یکی از محصولات مهم و کاربردی پلکسی گلاس ها، استند رومیزی پلکسی گلاس می باشد که از پلکسی گلاس شفاف ساخته شده و در مقابل ضربه و فشار مقاوم بوده و هم چنین انعطاف پذیری بالایی دارد. استند رومیزی در سایزها و اندازه های مختلف ساخته می شود و هیچ گونه محدودیتی ندارد. بنابراین با توجه به خصوصیات بسیاری از جمله کوچک بودن، سبک وزن بودن و ... از آن در صنایع و فضاهای مختلف مانند صنایع غذایی، لوازم خانگی و الکترونیکی، ابزار آلات، فروشگاه های مختلف و در کنار صندوق های فروشگاهی و ... استفاده می شود.
آفرت لیزر به عنوان یکی از بهترین تولیدکننده ها در زمینه فروش انواع ورق پلکسی گلاس، مولتی استایل و پلی کربنات در ایران بوده و ارائه دهنده خدمات برش لیزری در سراسر کشور می باشد. از مهم ترین محصولات این مجموعه می توان استند پلکسی گلاس، باکس پلکسی گلاس و تابلو راهنمای مولتی استایل اتاق های اداری را نام برد. شما می توانید تمامی این محصولات را به صورت آنلاین و با نازلترین قیمت روز از گروه آفرت لیزر خریداری نمایید.


فروشگاه آفرت لیزر
پلکسی ، مولتی استایل و لیزر ورقهای پلکسی گلاس
021-36417904 --- 09126460564
www.aferatlazer.com



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28479
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید