امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

آشنایی با میلگرد استیل


1401/07/27
کد خبر : 26615
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر


میلگرد استیل یکی از محصولات فلزی می باشد که در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان سازی قابل استفاده می باشد. میلگرد استیل به علت خواص و ویژگی هایی که دارد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. مشاهده می شود که در ساخت برج های بزرگ مسکونی و پروژه های بزرگ صنعتی، از میلگرد استیل استفاده می کنند. البته لازم به ذکر است که این میلگردها دارای انواع مختلفی می باشند و مشتقات دیگری نیز دارند.  از جمله مشتقات میلگرد استیل، می توانیم به ورق استیل 304 اشاره کنیم که کاربرد مخصوص به خود را دارد. بیشتر مکان هایی که از میلگرد استیل استفاده می کنند، شامل پتروشیمی ها، پالایش های نفتی و صنایع مختلف شیمیایی و همچنین کارخانه های تولید مواد غذایی می باشد.
اصلی ترین ویژگی این میلگردها مربوط به زنگ نزدن آن ها می باشد. این میلگردها به علت خاصیت ضد اکسایشی که دارند، در محیط هایی که دارای رطوبت می باشند و یا در تماس با آب هستند، قابل استفاده می باشند.   همچنین از دیگر ویژگی های میلگرد استیل، مقاومت و استحکام بالای آن ها می باشد. این میلگردها در محیط های مختلف و در شرایط مختلف آب و هوایی قابل استفاده می باشند. جنس و ساختار داخلی و مواد تشکیل دهنده این میلگردها به گونه ای است که در برابر گرمای شدید از خود مقاومت نشان می دهند.  برای مثال در عملیات هایی مانند جوشکاری صنعتی، تنگستن و برخی عملیات های دیگر در برابر گرما مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می دهد. همچنین دیگر خاصیت مربوط به این نوع میلگرد کیفیت بسیار بالای آن می باشد.
 به علت دقت و کیفیت بالایی که در ساخت این نوع میلگرد به کار رفته است، در ماشین کاری مورد استفاده قرار می گیرد. به علت استحکام و ساختار قوی میلگرد، در آرماتور بندی و صنایع ساختمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از خواص این نوع میلگردها انعطاف پذیری بالای آن ها می باشد. همین خاصیت انعطاف پذیری و کشش پذیری بالای میلگرد موجب شده است که در بسیاری از زمینه های مختلف هم چون کشاورزی و نفت و پتروشیمی مورد توجه افراد باشد. در قسمت ذیل در مورد برخی نکات مهم در مورد میلگرد استیل مطالبی را عنوان کرده و توضیحات لازم را در این خصوص خدمتتان بیان خواهیم کرد.


 
میلگرد استیل کیفیت بسیار بالایی داشته و در صنایع مختلف پتروشیمی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.



بررسی برخی نکات کلیدی در مورد میلگرد استیل

در این بخش به بررسی نکات مهم در این حوزه پرداخته و نکاتی را بیان می کنیم:
     در چهار نوع 304،316، 321 و 420 در ایران وجود دارد
    مقاومت بسیار خوبی در برابر دما و حرارت بالا دارد
    علت زنگ نزدن این میلگرد ها این است که در ساختار آن ها از کروم استفاده شده است
    کروم استفاده شده در این میلگردها به صورت کامل در تمامی قسمت های آن استفاده شده است و مانع زنگ زدگی می گردد
    میلگرد استیل بگیر نوع خاصی از میلگرد می باشد که خاصیت آهنربایی دارد و روش تشخیص آن استفاده از یک آهنربا می باشد
    سایر انواع میلگردها خاصیت ضد مغناطیسی نداشته و جذب آهنربا نمی شوند
    انواع این میلگردها در موارد مختلفی قابل استفاده است
به طور کلی این نوع میلگردها در انواع مختلفی وجود دارند که کاربردهای گوناگونی نیز دارند و به دو دسته مغناطیسی و غیر مغناطیسی تقسیم می شوند.
 برای مثال فولاد 316 در مواردی به کار می رود که با اسید در ارتباط هستند. فولاد 310 در دماهای بسیار بالا تا حد 1200 درجه مورد استفاده قرار می گیرند. در حالت کلی میلگرد استیل به چهار دسته استیل بگیر، استیل نگیر، نسوز و آلیاژی قابل تقسیم می باشند. همچنین این میلگردها قابل بازیافت بوده و خاصیت جوش پذیری بالایی نیز دارند.
قابل ذکر است که قیمت این میلگردها نسبت به فولاد بالا بوده و علت آن نیز مربوط به خواص این نوع میلگردها می باشد. همچنین چون در مکان های مختلفی از جمله دریا و اسکله، گاراژها و پارکینگ ها، گذرگاه ها و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارند، محبوبیت بسیار بالایی نیز دارند. اگر قصد تهیه و خرید این محصول را دارید از کارشناسان مجرب بازرگانی استیل خانی مشاوره دریافت کنید تا قیمت میلگرد استیل در بازار داخلی را به شما اطلاع دهند.


.
 
میلگرد استیل دارای مشتقات زیادی است که در موارد مختلفی از جمله در ساخت گذرگاه ها و برج های مسکونی کاربرد دارند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26615
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید