امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

آشنایی با عمل پیکرتراشی و رسیدن به ابعاد ایده آل


1401/07/27
کد خبر : 28629
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 14 نفر
اگر شما نیز با این سوالات روبه‌رو شده‌اید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد پیکرتراشی کسب نمایید، پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه این مقاله را از دست ندهید. در این نوشتار سعی کرده‌ایم تا به این سوالات پاسخ داده و به شما یک دید کلی از پیکرتراشی، انواع روش‌های آن و عوارض مربوط به هر روش بدهیم و در انتها یکی از مراکز موفق و حرفه‌ای را در زمینه پیکرتراشی معرفی نماییم.

پیکرتراشی چیست؟

یکی از علت‌های اصلی بدفرمی و نامتناسب بودن شکل اندام‌ها، تجمع چربی موضعی در زیر پوست قسمت‌های مختلف بدن، به خصوص پهلو‌ها، شکم، سینه، ران و بازو است. این چربی‌ها که معمولا به علت دریافت کالری اضافه و کمبود تحرک در این نواحی تجمع می‌یابند به مرور ضخیم‌تر شده و فرم اصلی اندام را چه از نظر ظاهری و چه از نظر میزان فعالیت تحت تاثیر قرار می‌دهند. برای رهایی از این چربی‌ها و رسیدن به تناسب اندام، راه‌های مختلفی از ورزش و رژیم غذایی گرفته تا انواع تکنیک‌های پزشکی ابداع شده‌ است. پیکرتراشی یکی از جدیدترین و به‌روزترین این روش‌هاست که با توجه به استقبال گسترده‌ای که در سراسر دنیا از آن شده است، روز به روز در حال پیشرفت و تغییر و تحول است.
به طور کلی، منظور از پیکرتراشی، حذف چربی‌های موضعی تجمع یافته درپوست اندام‌های مختلف با استفاده از تکنیک‌های جراحی است تا تناسب اندام موردنظر فرد به وجود بیاید. البته باید بدانید که بهتر است از این روش به عنوان یک روش مکمل در کنار ورزش و رژیم غذایی استفاده نمایید، نه روشی برای جایگزینی آن‌ها. یعنی حتی اگر قصد پیکرتراشی دارید، بهتر است قبل از انجام آن، با رعایت رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های ورزشی، وزن خود را به حد نرمال رسانده و بعد از اینکه بی ام آی (‌‌BMI) شما به زیر 34 رسید، اقدام به پیکرتراشی نمایید تا نتایج مطلوب‌تری عاید شما شود.


 عمل پیکرتراشی


روش‌های انجام پیکرتراشی چیست؟

این هم از آن دسته سوالاتی است که افراد مختلف در مواجهه با پیکرتراشی به دنبال پاسخی برای آن می‌گردند. چرا که بیشتر افراد از عمل‌های جراحی، به خصوص در صورت نیاز به بیهوشی کامل، ترس داشته و از این بابت احساس نگرانی می‌کنند.
در واقع، روش‌های انجام پیکیرتراشی نسبت به وزن، میزان شلی پوست، سلامت دیواره عضلانی شکم و جنس پوست بیمار پس از معاینه پزشک برای زیباجوی عزیز انتخاب می‌شود. در برخی موارد با ایجاد یک شکاف کوچک در سطح پوست و انجام بی حسی موضعی انجام می‌شود.
تکنیک‌های جدید پیکرتراشی شامل لیپوساکشن، لیپولیز، لیپوماتیک و بادی جت می‌باشند که با توجه به عوارض کمتر، در گروهی از زیباجویان به جای جراحی استفاده می‌شوند.

کدام روش پیکرتراشی بهتر است؟

پاسخ به این سوال، به شرایط جسمانی شما و نظر پزشک متخصص‌تان بستگی دارد. ممکن است شرایط جسمانی شما طوری باشد که پزشک تشخیص دهد برای رسیدن به نتایج مطلوب‌تر و تناسب اندام بهتر، یک عمل جراحی مثل ابدومینوپلاستی یا همان تامی تاک را انجام داد. ابدومینوپلاستی با حذف پوست اضافه و چربی‌ها و ترمیم عضلات شکم باعث سفت‌تر شدن و خوش فرمی این ناحیه از بدن می‌شود. این عمل جراحی برای حذف پوست اضافه و بازسازی و ترمیم اندام پس از زایمان نیز مفید بوده و به تناسب اندام فرد کمک زیادی می‌کند.
●    روش‌های پیکرتراشی
اساس روش‌های پیکرتراشی، بی حسی موضعی و تخریب بافت چربی زیر پوست با استفاده از روش‌های مختلف و در نهایت خارج کردن چربی اضافه از زیر پوست است. در همه این روش‌ها، ابتدا ناحیه مورد نظر بی حس شده و توسط پزشک بررسی و علامت‌گذاری می‌شود. سپس برش کوچکی در سطح پوست ایجاد شده و لوله‌ای باریک به نام کانولا از طریق این  شکاف به زیر پوست وارد می‌شود. در لیپوساکشن، چربی‌های ناحیه موردنظر با مکش دستگاه از زیر پوست خارج می‌شوند. این روش معمولا برای کاهش میزان چربی زیرپوست استفاده می‌شود.
در لیپوماتیک که خود نوعی لیپوساکشن محسوب می‌شود از کانولای مخصوصی به نام کانولای ارتعاشی برای تخریب چربی‌ها استفاده می‌گردد. این کانولا با لرزش‌هایی که ایجاد می‌کند، چربی‌ها را به صورت مایع درآورده و از بدن خارج می‌نماید. بادی جت نیز دقیقا مانند لیپوماتیک است با این تفاوت که به جای ارتعاش از فشار آب برای تخریب و جداسازی چربی‌ها استفاده می‌کند.
اساس کار در لیپولیز کمی متفاوت‌تر است. در این روش پیکرتراشی، لوله‌ای بسیار باریک که حاوی دیودهای لیزری است، به زیر پوست وارد می‌شود. این لوله پرتوهایی با طول موج مشخص را از خود ساطع می‌نماید که باعث ذوب شدن چربی‌ها در ناحیه موردنظر می‌شود. سپس با تغییر زاویه تابش لیزر، بافت‌های زیر پوست ترمیم شده و پوست حالت جمع‌تری به خود می‌گیرد.


 عمل پیکرتراشی


برای پیکرتراشی به کدام مرکز مراجعه کنیم؟

با توجه به استقبال زیادی که درسال‌های اخیر از این موضوع شده است، مراکز درمانی بسیاری در سراسر کشور اقدام به خرید تجهیزات و ارائه خدمات پیکرتراشی به مشتریان خود نموده‌اند. در انتخاب یک مرکز مناسب برای پیکرتراشی، مهمترین نکاتی که باید به آن توجه نمود، تجربه و مهارت پزشکان متخصص آن مرکز و به روز بودن تجهیزات مورد استفاده است. این دو مورد تاثیر مستقیمی بر کیفیت پایانی کار و میزان تناسب اندام شما خواهند داشت. انجام مشاوره و ارائه راهنمایی‌های لازم قبل از پیکرتراشی، بسیار مهم است و دانش و تجربه پزشکان مرکز می‌تواند در این زمینه کمک زیادی به شما نماید.
دکتر فرخ سواددار، یکی از بهترین متخصصان جراحی پلاستیک، زیبایی و پیکرتراشی است که با بهره‌گیری از دانش، مهارت و تجربه فراوان و به کمک دستگاه‌ها و تجهیزات به‌روز، همواره به دنبال ارائه بهترین خدمات به زیباجویان عزیز خود است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و راهنمایی‌های لازم می‌توانید به وبسایت  دکتر فرخ سواددار مراجعه نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28629
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید