امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

آشنایی با دستگاه های صنعت بسته بندی


1401/07/27
کد خبر : 26602
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

در خط تولید های مختلف محصولات متنوعی تولید می شود و در مرحله بسته بندی بایستی باتوجه به نوع محصول بهترین نوع بسته بندی و کارامد ترین دستگاه ها را انتخاب و تعبیه نمود.
برای مثال در بسته بندی مواد غذایی نوع بسته بندی حبوبات با گوشت و یا مایعات و ... متفاوت می باشد برای هر کدام بایستی ویژگی های خاصی را در شیوه بسته بندی لحاظ نمود و همچنین از دستگاه های خاص آن کار بایستی استفاده نماییم.

همچنین برای انتخاب بهترین روش بسته بندی بایستی به نوع حمل و روش توزیع محصولات نیز دقت نمود تا بسته بندی محصولات به گونه ای انجام شود که کوچکترین آسیبی به محصول در زمان جابه جایی وارد نشود.
اگر برای راه اندازی خطوط بسته بندی نیاز به مشاوره دارید شرکت پایاپک با بکارگیریه متخصصان اماده اطلاع رسانى و مشاوره در زمینه راه اندازى خطوط بسته بندى در سطوح مختلف مى باشد برای دریافت مشاوره رایگان کافی است بایکی از شماره های ۰٢١۵۵۶۹۸۶۶۰ – ۰٢١۵۵۶۹۶۱۳۲- همراه: ٠٩١٢٣٨٣٧١٩٩
تماس برقرار نمایید.

در ادامه این مطلب سه دستگاه پرکاربرد خطوط بسته بندی را معرفی می کنیم.
دستگاه های صنعت بسته بندی

دستگاه تسمه کش چیست؟


تسمه کش یکی از اصلی ترین تجهیزات در صنعت بسته بندی محصولات با اندازه و ابعاد مختلف می باشد که تاثیر بسیار بالایی بر افزایش امنیت و جلوگیری از خسارت در زمان حمل و نقل و جا به جایی کالاها دارد.
این تجهیزات بر اساس نحوه عملکرد و همچنین انرژی مورد نیاز برای بسته بندی به گروه های مختلف تسمه کش های دستی، بادی، بادی فلزی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تقسیم بندی میشوند که تفاوت های زیادی در آنها به چشم میخورد.
به عنوان مثال، در بسته بندی محصولاتی که در اندازه های مختلفی تولید میشوند از تسمه های پلاستیکی یا پروپلین بسیار مقاومی استفاده میشود که از خروج کالاها از بسته جلوگیری می کنند. دستگاه تسمه کش به تجهیزاتی گفته میشود که به شیوه های مختلف نوارهای پلاستیکی یا فلزی مقاوم را دور محصولات قرار داده و محکم می کند.
 پایاپک؛ ارائه دهنده انواع دستگاه های بسته بندی در ادامه به معرفی این تجهیزات پرداخته و به مواردی از قبیل نحوه عملکرد، قیمت و موارد مهم در خرید این دستگاه ها اشاره خواهد پرداخت.
دستگاه های صنعت بسته بندی

دستگاه شیرینگ چیست؟


دستگاه شیرینگ یا شیرینگ پک (shirink) از جمله تجهیزات بسیار کاربردی در صنعت بسته بندی مواد غذایی و شوینده و بهداشتی می باشد که با قرار دادن پوشش پلاستیکی مقاوم تاثیر زیادی بر حمل و نقل آسان آنها خواهد داشت.
 این تجهیزات کاربردهای متعددی داشته و دلایل زیادی برای استفاده از آنها وجود دارد که از مهم ترین مزایای آن می توان به ایجاد جین و پک کامل از چند محصول مشابه اشاره نمود.
در صنعت بسته بندی آب معدنی و نوشیدنی های مختلف، مواد غذایی کنسرو شده و همچنین دستمال توالت و موارد مشابه، چند محصول در کنار هم قرار گرفته و پوششی نایلونی مقاوم روی آنها قرار میگیرد.
 به تجهیزاتی که فرآیند قرار دادن پوشش نایلونی و پلاستیکی روی بسته بندی محصولات با ابعاد و اندازه های مشابه را انجام می دهند اصطلاحا دستگاه شیرینگ گفته میشود.
این گروه از ماشین آلات پس از قرار دادن پوشش پلاستیکی در اطراف محصولات مورد نظر، کمی بسته نهایی را فشرده نموده و مانع از تکان خوردن و جا به جایی آنها در حین حمل و نقل میشود.
 نمونه های بارز از عملکرد و کاربرد ماشین آلات شیرینگ پک، بسته بندی جین آب معدنی و نوشیدنی ها و همچنین تن ماهی در شل های شش یا دوازده تایی می باشد.
لازم به ذکر است که نام این دستگاه لازم به ذکر است که نام این دستگاه از shirink به معنای کوچک شدن گرفته شده است.
پایا پک؛ ارائه دهنده انواع دستگاه بسته بندی در ادامه به معرفی کامل دستگاه شیرینگ دستی کابینی، تونلی و نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در اندازه و ابعاد مختلف پرداخته و قیمت و موارد مهم در خرید آنها را شرح خواهد داد.
دستگاه های صنعت بسته بندی

سلفون کش چیست؟

سلفون کش یا استرچ کش یکی از ضروی ترین و اصلی ترین تجهیزات برای بسته بندی مواد غذایی یا سایر مواد و کالاها می باشد که لایه هایی از سلفون را بر روی بسته قرار می دهد.
این تجهیزات در اندازه و ابعاد مختلفی تولید و از نظر عملکرد نیز با هم تفاوت های زیادی دارند.
به همین دلیل نه تنها گزینه ای کاربردی برای کسب و کارهای خانگی و کارگاه های تولیدی کوچک به شمار می رود، بلکه در بخش های صنعتی نیز جایگاه مهمی دارد.
استفاده از روکش های مختلف پلاستیکی، پارچه ای و کاغذی بر روی کالاها و محصولات تولیدی کارخانه ها و کارگاه ها دلایل زیادی دارد که از مهم ترین آنها می توان به محافظت از مواد مورد نظر اشاره نمود. این مساله مخصوصا در بسته بندی مواد غذایی اهمیت زیادی دارد.
به طوریکه برای جلوگیری از نفوذ هوا، گرد و غبار و ذرات و ویروس های آلوده از روکش های سلفونی برای مواد غذایی و سبزیجات استفاده میشود.
به مجموعه تجهیزاتی که با حرارت دهی، لایه هایی از سلفون را بر روی بسته بندی قرار داده و اضافه های آن را برش داده و مابقی را به لبه های ظرف می چسباند اصلاحا دستگاه سلفون کش یا استرش کش گفته میشود.
البته لازم به ذکر است که این تجهیزات تنها برای سلفون کشی مواد غذایی کاربرد نداشته و در صنایع مختلف برای بسته بندی کالاها و محافظت از آنها در برابر خراشیدگی و غیره نیز استفاده میشود.
با توجه به میزان تولیدات و نوع آنها حق انتخاب بالایی برای خرید سلفون کش خواهید داشت. این گروه از ماشین آلات مانند سایر دستگاه های بسته بندی از تنوع بالایی برخوردار بوده و قابلیت های متعددی توسط برندهای مختلف در آنها پیاده سازی شده است.
 پایا پک؛ ارائه دهنده انواع دستگاه استرچ کش دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک در ادامه به مواردی از قبیل قیمت، ویژگی ها، نحوه عملکرد، جنس و نکات مهم در ساخت و خرید آنها اشاره خواهد داشت.

دستگاه های بسته بندی را از کجا بخریم؟

شرکت پایاپک در سال ١٣٨۶با آرمان وانگیزه ى ارائه خدماتى متفاوت وشایسته هموطنان ایرانى در زمینه صنعت بسته بندى فعالیت خود را اغاز نمود که در این زمینه مفتخر به همکارى با برندهاى بنام و مطرح ایرانى بوده است.
بسته بندى کالا مهمترین عامل موفقیت فروش است که حکم پیام فروشنده به خریدار را دارد امروزه با بهره گیرى از دستگاه هاى اتوماتیک سرعت و کیفیت در زمینه بسته بندى تا حد زیادى بالا رفته ما مفتخر به ایفاى نقش بسزایى در این زمینه براى هموطنانمان هستیم پایا پک با بکارگیریه متخصصان، اماده اطلاع رسانى و مشاوره در زمینه راه اندازى خطوط بسته بندى در سطوح مختلف مى باشد کلیه ماشبن الات این شرکت داراى گواهینامه ISOO 9002و CE اروپا مى باشد.
برای مشاهده محصولات و خدمات شرکت پایاپک از سایت paya-pack.ir
بازدید نمایید همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره با شماره های ۰٢١۵۵۶۹۸۶۶۰ – ۰٢١۵۵۶۹۶۱۳۲- همراه: ٠٩١٢٣٨٣٧١٩٩
تماس برقرار نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26602
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید