امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

آشنایی با بهترین روش کاشت مو در کلینیک نگارین


1401/07/27
کد خبر : 26015
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 20 نفر
بهترین روش کاشت مو روشی است که به تکنیک‌های جدید و کامل‌تری از کاشت مو در پزشکی دست یافته باشد به طوری که تمام محدودیت‌های روش‌های دیگر را تا حدی برطرف کرده و با توجه به فیزیولوژی افراد مختلف تعبیه شده باشد. کاشت مو حدود هفتاد سال است که توسط علم پزشکی معرفی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه کاشت مو به یک روش مطمئن و قطعی درمان کم پشتی و طاسی مو تبدیل شده است، زیرا با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی روش‌های درمان طاسی و کم پشتی مو روز به روز دست خوش تغییرات شده و هر روش نوین نسبت به روش‌های قدیمی‌تر بازده بالاتر و نتیجه مطلوب‌تری را از خود نشان داده که از دید متخصصین به بهترین روش کاشت مو تبدیل می‌گردند. این روش‌های پیشرفته و کارآمد در ایران نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است و متخصصین حاذق در این زمینه مشغول به فعالیت هستند به طوری که ایران به قطب اصلی کاشت مو در جهان تبدیل شده است.

اساس کار تمامی این روش‌ها برداشت گرافت‌های مو به شکل‌های مختلف از بانک مو و کاشت آنها در نواحی کم پشت سر می‌باشد. هر کدام از این روش‌ها بر اساس صلاح دید پزشک معالج و مقدار کم پشتی سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تفاوت این روش‌ها با یکدیگر در استفاده از بانک موی مختلف، نحوه برداشت گرافت‌ها از بانک مو و نوع ابزار مورد استفاده در استخراج گرافت‌ها از بانک مو می‌باشد. ابزارهای پیشرفته‌ای که در بهترین روش کاشت مو به کار می‌رود باعث بالا رفتن سرعت و دقت مراحل کاشت مو می‌شوند و نتایج بهتر و مقبول‌تری از آنها دریافت می‌گردد.

در ایران بهترین روش کاشت مو را می‌توان کاشت مو به روش Micro FIT ، کاشت مو به روش میکروگرافت و کاشت مو به روش FIT دانست که توسط کلینیک‌های معتبر و معروف کشور مانند مرکز تخصصی کاشت مو نگارین مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به معرفی و مزایای هر کدام از این روش‌ها خواهیم پرداخت چنانچه قصد کاشت مو دارید و یا علاقمند به افزایش اطلاعات خود در زمینه کاشت مو هستید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطالب همراه ما باشید.

کاشت مو به روش Micro Graft

کاشت مو به روش میکرو گرافت که یکی از بهترین روش کاشت مو در ایران است به کمک دستگاه‌های پیشرفته و ویژه‌ای به نام هولدرهای اتوماتیک صورت می‌گیرد که در سایز میکرون عمل برداشت فولیکول از بانک مو را انجام می‌دهد. این روش مناسب افرادی است که دارای طاسی زیاد بوده و به صلاح دید پزشک معالج صورت می‌گرد. برای پیوند فولیکول‌های استخراج شده توسط سوزن‌های بسیار ریز سوراخ‌های یک میلیمتری در نواحی مشخص شده ایجاد و و میکرو ایمپلنترها گرافت‌های آماده شده را در سوراخ‌ها قرار می‌دهند. کاشت مو به روش میکرو گرافت به دلیل دارا بودن پیشرفته‌ترین تکنولوژی و نتایج قابل قبول و طبیعی که دارد، همانند کاشت مو به روشFIT و کاشت مو به روش Micro FIT در لیست بهترین روش کاشت مو قرار گرفته است و از محبوبیت بالایی در ایران برخوردار است.

کاشت مو به روشFIT

کاشت مو به روشFIT یکی از بهترین روش کاشت مو در ایران محسوب می‌شود و متقاضیان زیادی برای درمان طاسی و کم پشتی مو از این روش استفاده می‌کنند. این روش به معنی استخراج واحدهای فولیکولی مو است که منجر به ترمیم دائمی مو و رشد آن می‌گردد. این واحدهای فولیکولی که به آن گرفت می‌گویند غالبا از پشت سر و کناره‌های گوش به کمک دستگاه‌های مخصوص به صورت تکی با دقت استخراج می‌شود که دارای یک تا چهار ریشه‌ی مو هستند. سپس این گرفت‌ها در قسمت‌های مورد نظر پیوند داده می‌شوند. از این روش علاوه بر کاشت مو روی سر در قسمت ابرو، ریش و سیبیل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از این روش برای خیلی از افراد جزو بهترین روش کاشت مو محسوب می‌شود. بعد از مراجعه به مرکز درمانی کاشت مو از قسمت‌های مشخص شده سر بیمار عکس‌برداری شده و طراحی خط رویش مو در قسمت‌های اهدا کننده و دریافت کننده انجام می‌شود. سپس با کمک دستگاه پیشرفته فولیکول‌های مو از نواحی اهدا کننده استخراج می‌شود. تعداد واحد های فولیکولی برداشت شده در هر جلسه بسته به تراکم موی بیمار تقریبا حدود هزارو پانصد تا دو هزار و پانصد واحد فولیکولی می‌اشد. که شامل چهار هزار تا هشت هزار تار مو است .

سپس این واحد های فولیکولی در محلولی نگهداری می‌شوند تا فولیکول‌ها به بقا و حیاط خود ادامه دهند و نابود نشوند. این واحد ها طی مراحل نگهداری باید هیدراته شده و در دمای ایده‌آل قرار گیرند. به طور معمول فرایند کاشت مو حدود پنج تا هفت ساعت طول می‌کشد و از سه مرحله استخراج ، استراحت و کاشت تشکیل شده است. بعد از استراحت نیم ساعته بیمار، مرحله کاشت مو و پیوند واحدهای فولیکولی مو بر نواحی مشخص شده صورت می‌گیرد. در زمان پیوند از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. از مزایای این روش که آن را جزو بهترین روش کاشت مو قرار داده است این است که روشی ایده‌آل برای کسانی است که مایل به اصلاح سر خود هستند و کسانی که در مراحل اولیه ریزش مو قرار گرفته‌اند همچنین هیچ‌گونه جای زخم آشکاری را در نواحی اهدا کننده ایجاد نمی‌کند و برای کاشت ابرو و سیبیل نیز بسیار مناسب است.روش

تکنیک کاشت مو به  Micro FIT

کاشت مو به روش Micro FIT نیز همانند کاشت مو به روش میکرو گرافت و کاشت مو به روش FIT جزو بهترین روش کاشت مو در ایران به شمار می‌آید. اساس این روش همان روش FIT است اما دستگاه‌ها و ابزارهای به کار رفته در تکنیک کاشت مو به روش Micro FIT نسبت به روش FIT دقیق‌تر و ظریف‌تر می‌باشد. ظرافت کاری دستگاه‌های این روش حتی از ایمپلنترهای استفاده شده در ربات کاشت موی artas نیز بیشتر است. در این روش به دلیل ایجاد سوراخ‌های بسیار ریز احتمال خون‌ریزی بسیار کم بوده و نیاز به بخیه قسمت‌های اهدا شده ندارد. به همین دلیل دوره نقاهت در این روش بسیار کم بوده و این خصوصیت آن را جزو بهترین روش کاشت مو قرار داده است. از مزایای دیگر این روش کاهش عوارض جانبی مانند برداشت ناقص فولیکول یا دفن فولیکول و... می‌باشد و همچنین در یک روز به راحتی امکان تکمیل کاشت مو را فراهم می‌سازد. در این روش نیاز به تراشیدن سر نیست.

برای آشنایی بیشتر با این سه روش و سایر روش‌های کاشت مو و انتخاب مناسب‌ترین و بهترین روش کاشت مو می‌توانید به سایت مرکز تخصصی کاشت موی نگارین مراجعه کرده و ضمن بازدید از مطالب سایت از راهنمایی‌های مشاورین و متخصصین این مرکز نیز بهرمند شوید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26015
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید