امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

آشنایی با بهترین برندهای تولیدکننده گیربکس صنعتی


1401/07/27
کد خبر : 26253
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر


گروه صنعتی ایران گیربکس

تولید کننده انواع گیربکس های صنعتی

عوامل تاثیر گذار در تولید گیربکس صنعتی

برای تولید گیربکس صنعتی به مانند سایر دستگاه های دیگر عوامل بسیار زیادی تاثیر گذار می باشند. به طور معمول خطوط تولید بنا به شرایط بیرونی و بازار کاری که انواع مختلف این دستگاه ها دارند مورد استفاده قرار می گیرند. در کنار همه ی این موارد نحوه ی قدرت و کارایی که گیربکس ها می توانند داشته باشند از جمله ی عوامل دیگر می باشد. در به تولید رسیدن این نوع دستگاه ها قطعات متنوعی نیز به کار می روند و هرکدام نیز دارای کارکرد مختصی هستند که در ذیل به کارکرد های مجموعه ی آنها اشاره ای خواهیم نمود.
یکی از عواملی که در تولید گیربکس های صنعتی مورد توجه می باشد توان ورودی دستگاه است که منظور از آن همان توانی است که در قسمت خروجی موتور های الکترونیکی بیرون می آید و به گیربکس ها وارد می شود. دور ورودی که منظور از آن مقدار سرعتی که محور خروجی الکترو موتور به چرخش در می آید است که در مقیاس دور بر دقیقه محاسبه می شود. از دیگر عوامل تاثیر گذار دور خروجی است که میزان آن سنجش سرعتی می باشد که محور خروجی چرخ دنده را در مقیاس دقیقه و دور آن محاسبه می کند.
گشتاور خروجی از دیگر عواملی است که در تولید این نوع گیربکس ها تاثیر بسیار زیادی دارد. گشتاور به نیرویی گفته می شود که شافت ورودی در هنگام فشار به دستگاه می تواند تحمل کند که معمولا آن را بر حسب نیوتن و متر می سنجند.



 


تولید گیربکس صنعتی و انواع آن

در تولید گیربکس صنعتی چیزی که نوع آنها را مشخص می کند به طور کلی چرخ دنده هایی هستند که در ساخت آنها به کار می روند. بر همین اساس گیربکس ها را بر اساس چرخ دنده هایی که در آن ها استفاده می کنند به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ذیل به آنها خواهیم پرداخت.
یکی از انواع گیربکس های تولیدی از نوع هیکال می باشد. ساختار تولید این نوع گیربکس به شکل مارپیچ می باشد. این نوع تحمل زیادی در نیروی وارده دارند و از گشتاور بالاتری برخوردار هستند. از جمله مزایای آن نیز می توان به میزان صدای خیلی کم آن، ماندگاری طولانی و طول عمر مفید زیاد و کمترین میزان سایش در چرخ دنده ها اشاره نمود.
نوع دیگر گیربکس های تولیدی کرانویل می باشد که مزایای این نوع نیز راندمان کاری بسیار بالا و طول عمر بسیار زیاد می باشد. گیربکس های حلزونی از دیگر انواع تولیدی هستند که کاربرد های آن بیشتر آسیاب های با مقیاس کوچک و بالابر ها و.. می باشد و مزایای آن نرم کار کردن و هزینه ی تعمیراتی کم می باشد. نهایتا گیربکس های خورشیدی از تولیدات دیگر می باشد که در صنایع بسته بندی و بچینگ ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و از مزایای آن می توان به قابلیت قدرت بالا و تنوع دورهای مختلف و نیز گشتاور بالا اشاره کرد.



فروش گیربکس صنعتی


فروش گیربکس صنعتی به عوامل زیادی بستگی دارد. در انتخاب نوع گیربکس ها باید موارد زیادی را مد نظر داشت که بدون نظر داشت به آنها نمی توان انتخاب درستی را انجام داد.میزان نیرویی که در هنگام کار کردن با آن به موتور وارد می شود، میزان دور خروجی و نیز دور ورودی به گیربکس و تعیین میزان دور گشتاوری که از آن تولید می شود از جمله مواردی هستند که دانستن آنها ضروری به نظر می رسند.

فروش گیربکس صنعتی و کاربرد های آن

امروزه فروش گیربکس صنعتی به حد بالایی از مقدار مورد انتظار رسیده است. این نوع گیربکس ها دارای انواع مختلفی می باشند که بنا به استفاده ی آنها می توانند دارای شرایط ویژه ای برای فروش باشند.گیربکس های صنعتی نوع SEW توانسته اند تا حدود خیلی زیادی نظر مشتریان را بنا به قابلیت های زیادی که دارند به خود جلب کنند. آبیاری زمین های کشاورزی که به روش بارانی انجام می شود یکی از کارکردهای مهم این نوع گیربکس می باشد. بسیاری از کشاورزان با توجه به اینکه از سیستم های آبیاری آنها با استفاده از سیستم بارانی می باشد باید دستگاهی را خریداری کنند که توانایی این کار را داشته باشد. بر همین اساس این نوع دستگاه صنعتی می تواند جوابگوی نیاز آنها باشد. با عنایت به ویژگی هایی که دارد از فروش بسیار مناسبی نیز در بازار های مورد تقاضا برخوردار می باشد.



 

چه عواملی در تعمیر گیربکس صنعتی دخیل هستند؟

تعمیر گیربکس صنعتی همواره یکی از ارکان اصلی در بحث نگهداری و سرویس در کارخانجات است.
این گونه تعمیرات بیشتر مربوط به رفع خطا ها و برطرف کردن مشکلاتی است که امکان دارد در آینده باعث خرابی ها و آسیب های جدی به دستگاه شود.بر همین اساس برنامه ای منظم تدوین می شود که با استفاده از آن نگهداری و اقدامات لازم برای مراقبت یا تعمیرات احتمالی صورت می پذیرد. این روش بر اساس آزمایش هایی که بر روی دستگاه انجام خواهد شد کلیه قطعات را به صورت دوره ای چک نموده و در صورت لزوم تعمیر خواهند نمود.

مزیت های تعمیر گیربکس صنعتی

تعمیر گیربکس صنعتی که به تعمیرات پیش نگر معروف می باشد دارای مزیت های فراوانی می باشد که در ذیل به آنها اشاره شده است.یکی از مزایای آن افزایش عمر مفید دستگاه است. هزینه هایی که بابت سرویس های تعمیراتی اخذ می شود، در این روش به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. این روش می تواند کارایی گیربکس صنعتی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.


عملیات خان كشی در ساخت چرخ دنده

از روش خان کشی در ساخت چرخدنده بیشتر در رابطه با تولید دندانه های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.
ابزاری که برای برش از آن‌ها استفاده می شوند را روی سطحی که به شکل مخروط است قرار داده می شود. پس از آن در طول چرخ دنده ای که به صورت خام است حرکت می کند و دندانه هایی را در داخل آن به صورت هم شکل و مساوی ایجاد می کند.
به طور کلی خان کشی یک فرآیند براده برداری است. وسیله ای که در آن کاربرد فراوانی دارد سوزن خان کشی نام دارد. این سوزن لبه هایی برنده دارد که به صورت متقاطع هستند. مکانیسم اثر آن به صورت عبور از سوراخ های داخل خان به وسیله‌ کشش و فشار است که نهایتاً باعث براده برداری می شود. این فرآیند به طور معمول در صنایع خودرو سازی بیشترین کاربرد را دارا است.

دلیل استفاده‌ زیاد در این صنایع را باید سرعت عمل بسیار زیاد خان کشی نسبت به سایر عوامل دیگر قلمداد نمود. از دیگر مزایای خان کشی می توان به دقت بسیار بالا و نرمی در پرداخت با میزان خطای بسیار پایین دانست.نحوه‌ عملیات خانکشی در تولید چرخ دنده به این صورت می باشد که در اکثریت مواقع از سوزن های خانکشی استفاده می شود که باید گفت بدون این سوزن ها امکان برش چرخ‌دنده های خام وجود ندارد.طراحی های مختلف در این نوع سوزن ها باعث شده است که اشکال متفاوتی را بتوانند برش دهند و لبه دار کنند. بر این اساس می توان به وسیله‌ دستگاه خان کشی فرآیند دندانه دار کردن چرخ‌دنده ها را به فرم های دلخواه و اشکال مختلف تعیین نمود. برای پرداخت چرخ‌دنده ها در این روش از دقت هایی که مورد نیاز صنایع مختلف است استفاده می شود.


 

ماشین ساخت چرخ دنده سایز

در تولید چرخ دنده های جناغی پیوسته تنها ماشینی که حرف برای گفتن دارد ماشین ساخت چرخ دنده سایز است. اولین و مهم‌ترین تولیدات آن نیز همین نوعی که در بالا اشاره شد است. مزیتی که این دستگاه دارد بهره مندی از دو ابزار برش است که با فاصله‌ منظم از همدیگر کار شده اند و به صورت رفت و برگشتی حرکت می کنند.
مکانیسم اثر این ماشین به این صورت می باشد که با شروع حرکت یکی از ابزار های برش نصب چرخ دنده برش داده می شود و در حرکت برگشتی ابزار دوم قسمت دوم آن نیز برش داده خواهد شد. با عنایت به اینکه این دستگاه به وسیله‌ حرکت رفت و برگشتی ابزار های بسیار تیز برش بهره می گیرد و از میزان دقت بسیار بالایی نیز برخوردار است به همین دلیل چرخ دنده هایی را که با این روش تولید می شوند را یکی از با کیفیت ترین اجناس موجود در بازار دانست و تولیدات این دستگاه فوق العاده می باشد.
ارسال توسط طراحی وب سایت الگانت وب



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26253
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید