امروز دوشنبه 01 مرداد 1403

Monday 22 July 2024

آشنایی با املاح مفید آب

1401/07/27
کد خبر : 28543
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 39 نفر

با اینکه بدن انسان اکثر مواد مورد نیازش را به طور خودکار برای خود تولید می‌کند اما از تولید یکسری مواد نیز عاجز است و باید آنها را از محیط دریافت نماید. از جمله راه های اصلی انتقال این املاح به بدن، نوشیدن آب پاک و سالم است.


 دستگاه تصفیه آب


همه ما به خوبی می‌دانیم آب یکی از ترکیبات بسیار اساسی و مهم برای ادامه حیات بشر است. فرمول مولکولی آب H2O است؛ هنگامی که میگوییم برای دریافت این املاح، آب سالم و پاک بنوشیم تنها منظورمان ترکیبH2O  نیست. با اینکه یون های H+ و O2- در واکنش ها سلولی نقش مهمی دارند اما وجود تنها این یون ها برای بدن کافی نیستند.
این املاح در کنار سایر مواد مانند ویتامین ها، پروتئین ها و آنزیم ها وظیفۀ هماهنگی، حفظ و افزایش کارایی بافت ها و اندام های بدن را بر عهده دارد. البته همانطور که اشاره شد، این املاح زمانی عملکرد دارند که با آب پاک و سالم به بدن منتقل شوند. با استفاده از تصفیه آب خانگی، به راحتی میتوان آبی سالم و بدون هرگونه آلودگی و املاح مضر بدست آورد. به طور کلی املاح در طبیعت به دو دسته‌ی املاح معدنی و املاح آلی تقسیم می‌شوند.


انواع املاح آب

املاح معدنی، املاحی میباشند که به طور طبیعی در ساختار پوسته زمین وجود دارند؛ از جمله از آنها میتوان به کلسیم، پتاسیم، سدیم، آهن و ... اشاره کرد. برخی از این املاح ها، آنهم تا میزان مشخصی برای بدن مفید هستند. با خرید دستگاه تصفیه آب حاوی فیلترهای مینرال و یا قلیایی، به راحتی میتوانید آب تصفیه شده همراه با میزان مشخصی از املاح مفید، وارد بدن خود کنید.
همانطور که گفته شد، املاح معدنی در ساختار پوسته زمین قرار دارند، پس چگونه به آب ها نفوذ میکنند؟ درواقع زمانی که آب های جاری و یا زیر زمینی از کنار املاح معدنی موجود در ساختار ساختار سنگ ها، غارها، بستر رودخانه و ... عبور میکند، این املاح در آب حل می‌شوند. البته تنها برخی از این املاح، آنهم به میزان مشخصی برای بدن مفید بوده و تمامی آنها قابل استفاده نیستند. چراکه تجمع بیش از اندازه املاح مفید در بدن ممکن است باعث بوجود آمدن مشکلات دیگری شود.


 دستگاه تصفیه آب


املاح آلی، ترکیباتی هستند که طور طبیعی در پوسته زمین وجود ندارند. درواقع بیشتر این املاح در پی واکنش های میان املاح معدنی ایجاد شده‌اند. بیشتر املاح آلی برای بدن انسان مفید نبوده و آنهایی که در آب حل شده‌اند بواسطه انواع سیستم های تصفیه آب، از آب آشامیدنی حذف میشوند.
منبع اصلی املاح آلی، گیاه ها هستند که این املاح را جذب کرده و با انجام فتوسنتز و واکنش های بیومتابولیمسی دیگر باعث تغییر ماهیت و تبدیل آنها به بهترین و مفید ترین املاح آلی قابل جذب موجود در آب برای بدن ما می‌شوند.


اضافه کردن املاح مفید به آب با دستگاه تصفیه آب

حضور املاح مفید آن هم به میزان مناسب در آب ضروری است. بدن ما به این ترکیبات احتیاج داشته و یکی از راه های بسیار مهمی که آنها را جذب می‌‌کند، نوشیدن آب سالم و پاک است. مجموعه پاک آب با عرضه انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی از برندهای معتبر دنیا مانند برند سی سی کا، همواره در تلاش است تا آبی سالم، پاک و حاوی مواد مفید به مشتریان عرضه کند.
با اینکه بسیاری از افراد تصور می‌کنند که دستگاه های تصفیه آب علاوه بر حذف املاح مضر آب، املاح مفید آنرا نیز حذف میکند؛ اما این موضوع برای تمامی دستگاه های تصفیه آب صحیح نمی‌باشد. درواقع در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب باید در انتخاب خود دقت کنید، در این صورت میتوانید از آب سالم، پاک و حاوی املاح مفید استفاده نمایید. دستگاه هایی که از تکنولوژی inline و یا UV  برای تصفیه آب استفاده می‌کنند به هیچ عنوان قادر به حذف سختی و ذرات جامد محلول در آب (TDS) و یا املاح مفید آب نیستند.


 دستگاه تصفیه آب


همچنین دستگاه تصفیه آب RO با روش اسمز معکوس، سختی آب را پایین آورده و برای ایجاد آب شرب در تمام کشورهای دنیا استفاده می‌شود و دارای استاندارد های بین المللی نیز است. در این روش ابتدا تمام املاح آب از بین می‌رود و آبی با خلوص پاکی 99.99% درصد حاصل می‌شود. پس از آن بواسطه فیلتر مینرال، املاح معدنی مفید مانند کلسیم، منیزیم، روی، آهن و … به میزان مشخص به آب اضافه می‌شود. همچنین فیلتر قلیایی به عنوان مرحله هفتم کمک شایانی در این پروسه دارد.
دقت نمایید که دستگاه دیونایزر که متاسفانه برخی از مراکز به عنوان دستگاه تصفیه آب خانگی به فروش می‌رسد، دستگاهیست که تولید کننده آب مقطر و آب خالص است. آب مقطر برای سلامت انسان زیان بار بوده و نمی‌تواند مواد معدنی لازم را به بدن شما منتقل سازد. همچنین مزه آن نسبت به آب معمولی تلخ‌تر است.


معتبرترین فروشگاه دستگاه تصفیه آب

فروشگاه های بسیاری در سطح کشور در حال فعالیت در زمینه خرید و فروش تصفیه آب هستند. شرکت پاک آب با داشتن چندین سال سابقه حرفه‌ای و درخشان توانسته به یکی از معتبرترین فروشگاه ها در این زمینه تبدیل شود. همچنین این مجموعه به عنوان نمایندگی سی سی کا نیز شناخته میشود و دارای تاییدیه این برند معتبر تصفیه آب است.


 دستگاه تصفیه آب


البته دستگاه های تصفیه آب برندهای معتبر دیگری، در انواع مختلف توسط این مجموعه به فروش می‌رسد. تمامی این دستگاه ها از کیفیت بالایی برخودار بوده و دارای استانداردها و تاییدیه های بین المللی میباشند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28543
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید