امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

آشنایی با اصول ابتدایی طراحی لباس


1401/07/27
کد خبر : 26330
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر
در واقع میتوان گفت طراحی لباس شکلی از هنر طراح است که به ساخت لباس های مختلف و دیگر اکسسوری های مورد نیاز افراد اختصاص داده می شود لازم به ذکر است که این هنر شامل یک فرایند بسیار دقیق از شروع انتخاب یک طرح تا انجام مراحل پایانی دوخت و ارائه یک لباس می باشد پس اگر به این موضوع علاقه دارید در ادامه این مقاله با آموزشگاه هنری طرحستانهمراه باشید.

میتوان اولین و خلاق ترین طراح لباس که در واقع چیزی فراتر از یک طراح بود را چارلزفردریک ورث نامید که در قرن نوزدهم میلادی زندگی میکرد پیش از آنکه این فرد خانه طراحی لباس خود را در پاریس تاسیس کند این لباس ها توسط خیاط های ناشناس و بر اساس استاندارد های مد و لباس های سنتی دوخته میشد. در واقع ورث اولین و تنها طراح آن زمان بود که به جای پیروی از درخواست مشتریان خود در حوضه طراحی لباس به آن ها لباسی که مورد نیاز آنها بود را ارائه میکرد و خانه مد او آغازگر هنر طراحی مد در دنیا و در سطح جهان بود.

برای شروع پیاده سازی یک طرح از آغاز ایده تا اجرا نیازمند مهارت هایی هستید که باید آنها را بیاموزید این مهارت ها در واقع در مرحله اولیه ایده شامل آشنایی دقیق با اصول اولیه مانند شناخت المان های مختلف از جمله رنگ و یا استایل‌های مختلف و جنس پارچه است سپس لازم است ایده ای که در ذهن خود دارید را به طور دقیق ترسیم نمایید در این مرحله از طراحی لباس لازم است که تکنیک‌های مربوط به نقاشی، طراحی مانکن و فیگورهای مختلف را به طور کامل یادبگیرید و در مرحله‌ی آخر باید طرح رسم شده توسط خود را با انتخاب پارچه‌ی مناسب اجرا کنید. بنابراین باید طراحی الگو ها و برش را به طور کامل آموزش ببینید.

دوره طراحی لباس

شروع مراحل ایده تا اجرای طراحی لباس :

برای شروع یادگیری  آموزش طراحی لباس و طراحی مد ابتدا باید اصول آغازین این هنر را به صورت کامل بشناسیم تا بتوانیم با استفاده از آن طراحی مناسبی را انجام دهیم چرا که در طراحی لباس ها یک اشتباه کوچک میتواند به طور کامل زیبایی لباس و زحمات شما را از بین ببرد بنابراین یادگیری اصولی مثل شناخت رنگ ها , شناخت استایل‌ های مختلف و اصول و رویه ست کردن لباس ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکاتی که باید از استایلینگ و طراحی لباس بیاموزیم چیست ؟

آشنایی با استایل فصل های مختلف مانند استایل بهار، تابستان، پاییز و زمستان

شناخت لباس های مختلف برای اندام های مختلف مانند ( چاق , لاغر , متناسب )

آشنایی با تمامی رنگ ها و به نوعی پیروی کردن از قوانین رنگ شناسی

آشنایی با استایل های مختلف در طراحی انواع مختلف لباس ها

آشنایی با نحوه کامل ست کردن لباس های مختلف و اکسسوری ها با یکدیگر

طراحی و ترسیم لباس در طراحی لباس به چه صورتی است ؟

برای پیاده سازی کردن ایده ها در خلق لباس های مختلف قبل از هر چیز باید به کمک ذهن خود توانایی رسم کردن آن را بر روی کاغذ داشته باشید این نکته بسیار مهم است چرا که یک طراح باید توانایی این مهم را داشته باشد که هر آنچه در ذهن خود دارد را بتواند بر روی کاغذ پیاده سازی نماید از طرفی این امر مهم از این جهت دارای اهمیت فراوان می باشد که شما طرح های خود را فراموش نکنید و بتوانید برای پیاده سازی ایده های خود و خلق لباس های مختلف آن را بر روی کاغذ ترسیم نمایید.

اولین و مهم ترین گام در طراحی لباس ترسیم ایده است چرا که یک طراح باید توانایی این را داشته باشد تا قبل از شروع هزینه ها و ایجاد مدل نهایی آن را به صورت کامل ترسیم کرده و ابعاد مختلف آن را بررسی نماید البته لازم به ذکر است که امروزه برای طراحی لباس نرم افزار های مختلفی ساخته شده است اما هیچ یک از آنها توانایی اسکچ دستی را ندارد بنابراین قبل از هرچیزی باید شروع کنید به یادگیری ترسیم مد یا همان Fashion Drawing بپردازید.

شرکت در دوره آموزش طراحی لباس

اگر قصد دارید که طراحی لباس را بصورت عملی یاد بگیرید می توانید در دوره های طراحی لباس آموزشگاه هنری طرحستان ثبت نام بکنید. سر فصل های این دوره را بصورت خلاصه برایتان آورده ایم:

سرفصل های دوره طراحی لباس (۱۴۷ ساعت)

طراحی فیگور و مبانی طراحی لباس (۴۰ساعت):

آشنایی با حرفه طراحی لباس و مهارتها و شاخه های این رشته و تکنولوژی های موجود مرتبط در دنیای امروز، طراحی فیگور خطی و حجمی و ماهیچه ای،آموزش فیگورخانم و آقا با تناسبات و استانداردها از زوایای گوناگون، طراحی چهره و اجزای چهره، طراحی دست و پا و کیف و کفش و اجزای لباس و نشست لباس روی اندام و سایه زنی و طراحی سریع

آشنایی با عناصر بصری(نقطه و خط و سطح و …) و کاربرد خطوط در طراحی لباس

آموزش سیلوئت های لباس و طراحی لباس برای ایرادهای اندامی مختلف

رنگ شناسی در لباس (۱۶ ساعت)

آشنایی با انواع رنگهای اصلی و فرعی و تضادهای رنگی، چرخه ایتن و تنالیته ها، آموزش ست کردن رنگ لباس با توجه به فصول مختلف، آموزش ست کردن رنگ لباس با پوست و موهای مختلف، آموزش انتخاب رنگ برای رده های سنی و کودک و رنگ در مشاغل

تکنیکهای جنسیت سازی (۲۴ساعت)

جنسیت سازی پوستهای روشن و تیره،جنسیت جین،پلنگی و طرحدار، حریر و تور،مخمل، ساتن، گیپور، دانتل، چرم، لمه، لباس عروس، سنگ، آینه ای،خز، کاپشن، پولکی، تکنیک آبرنگ و لباس عروس

سبک شناسی (۱۶ ساعت)

بررسی سبکهای طراحی لباس در اروپا و آمریکا از قرن ۱۷ تا ۲۱ و معرفی طراحان لباس معاصر و انواع کالکشنها با تمرین عملی

پورتفولیو (خلاقیت در طراحی لباس و کالکشن سازی) (۳۶ ساعت)

آموزش مفاهیم کاربردی آماده سازی کالکشن لباس

آموزش تکنیک های خلاقیت در طراحی لباس

آشنایی با انواع پارچه و تکنیک های پارچه سازی

آموزش طراحی کالکشن کاربردی ویژه بازار ایران

طراحی لباس با رایانه(۱۵ساعت)

  • آشنایی با نرم افزار طراحی سه بعدی مارولوس دیزاینر
  • شناخت ابزارهای کاربردی رسم الگو ، چیدمان الگو، دوخت و شبیه سازی لباس
  • آموزش جنسیت سازی لباس و یرایش پارچه ها
  • مدلسازی نمونه لباس های پایه
  • نحوه خروجی گرفتن و ساخت انیمیشن از مدل طراحی شده

ترسیم و طراحی لباس و مد به چند شیوه انجام میشود ؟

ترسیم و طراحی  لباس و مد در واقع به دو شیوه انجام میشود : روش مبتدی و اولیه آن استفاده از طرح های آماده است که طراح در این روش فقط به این طرح ها لباس میپوشاند و در روش دوم طراح خودش فیگور را ترسیم میکند و سپس برای طرح خود لباس میپوشاند.

آموزشگاه طراحی لباس

چه نکاتی را باید در ترسیم و طراحی مد بیاموزیم ؟

نحوه ترسیم اجزای مختلف بدن مانکن بر روی کاغذ

چگونگی پیاده سازی طراحی چهره و دست و پای مانکن بر روی طرح مورد نظر

تکنیک های نقاشی برای جذاب تر شدن طرح

طراحی اندام مانکن با مقیاس ۱۰ سر

چگونگی ترسیم مانکن در حالات و فیگورهای مختلف

چگونگی طراحی لباس بر تن مانکن در طراحی

چگونگی ترسیم حرفه ای اجزای لباس در طراحی

طراحی الگو در طراحی لباس :

طراحی الگو یکی از حیاتی ترین مراحل طراحی لباس است که به واسطه آن شخص طراح قادر است ایده خود را از مراحل ابتدایی به مراحل اجرایی و تولید لباس برساند.

نکاتی که باید در طراحی الگو و برش بیاموزیم کدامند ؟

اندازه گیری دقیق اعضای مختلف بدن جهت طراحی دقیق الگو

طراحی و پیاده سازی الگوی پایه با استفاده از اندازه های بدن

طراحی و پیاده سازی الگوی ابتدایی برای بالاتنه و همچنین پایین تنه مانند دامن و شلوار...

مشخص کردن قسمت های مختلف لباس و تغییر محل درز و پنس در الگوی لباس مورد نظر

تغییر و پیاده سازی الگوی اولیه و ایجاد الگوهای پیجیده در جهت حرفه ای تر شدن مراحل طراحی لباس

طراحی و پیاده سازی الگوی لباس مجلسی

در نهایت میتوان گفت شما با استفاده از این المان ها میتوانید اصول ابتدایی طراحی لباس را به صورت کامل بیاموزید و البته به این نکته توجه داشته باشید که دنیای فشن و مد لباس هر روزه در حال پیش رفت است و بهترین تکنیک در این حرفه این است که به صورت دائمی خود را به روز نگه دارید و با متد های روز دنیا حرکت کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26330
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید