امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

آسانسور صنعتی ضد انفجار و ویژگی های آن


1401/07/27
کد خبر : 28574
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 11 نفر
آسانسور صنعتی یکی از تجهیزات مورد نیاز کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی پیشرفته جهان است که در معادن، سیلوها، صنعت نفت و گاز، صنعت پتروشیمی، صنعت تولید سیمان و غیره کاربرد گسترده‌ای دارد و دارای قابلیت‌هایی مانند ضد حریق یا ضد انفجار بودن، ضد آب بودن، ضد گرد و غبار بودن و رعایت ایمنی و استاندارد در طراحی، تولید و نصب می‌باشد. تعداد شرکت‌هایی که در زمینه تولید آسانسورهای صنعتی ضد انفجار مشغول فعالیت هستند، اندک است. زیرا مراحل طراحی، تولید، مونتاژ، نصب و راه‌اندازی این سیستم بالابر از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و هر شرکتی قادر به تولید آسانسور صنعتی ضد انفجار نیست. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری دربارهآسانسور صنعتی و مزایای آن در اختیار شما قرار دهیم.

آسانسور صنعتی چیست؟

 آسانسور صنعتی همانطور که از نامش پیداست نوعی آسانسور است که در محیط‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها، انبارها، کارگاه‌ها، صنایع دریایی، صنایع تولید آلومینیوم، فولاد، مس و روی، صنایع معدنی، صنایع نیروگاهی، صنایع پتروشیمی، صنایع سدسازی و غیره برای جا به جا کردن وسایل، کالاها، دستگاه‌ها و مواد اولیه کاربرد دارد. ظرفیت آسانسورهای صنعتی تقریبا بین 500 الی 30 هزار کیلوگرم است. این سیستم بالابر در هر ثانیه 2 الی 6 متر قابلیت حرکت و جابه‌جایی دارد. کابین فلزی آسانسور ضد انفجار با کمک ورق یا فنس پانچ به هم متصل می‌شود‌. برای درب این تجهیزات معمولا درب‌های آکاردئونی، سانترال، تلسکوپی و لولایی طرفداران بیشتری دارند. برای جلوگیری از سقوط آسانسور در زمان افزایش بیش از حد سرعت در داخل آن از سیستم ترمز خودکار استفاده شده است تا ایمنی آن را حفظ کند‌. اگر وزن باری که قرار است با آسانسور جا به جا شود از حد مجاز بیشتر باشد، سیستم اضافه بار از حرکت کردن کابین آسانسور جلوگیری می‌کند. ترمز الکترومغناطیسی نصب شده در پست الکتروموتور دستگاه موظف است که کابین را متوقف کند و اجازه ندهد در زمان پر بودن بار داخل آسانسور، کابین به طبقه‌های پایینی سقوط کند. با توجه به این که در کارخانه‌ها و اماکن صنعتی امکان احتراق، آتش سوزی و انفجار گاز نیز وجود دارد، آسانسور صنعتی باید کاملا مجهز باشند و با رعایت زیرساخت‌های لازم به خوبی عایق‌کاری شوند.

معرفی انواع آسانسور صنعتی

آسانسورهای صنعتی انواع مختلفی دارند که عبارتند از: آسانسور ثابت، آسانسور سیار، آسانسور کشش و آسانسور هیدرولیکی. آسانسورهای ثابت با استفاده از چاهک نصب می‌شوند و بارهای سنگین را جا به جا می‌کنند. خود آسانسورهای ثابت به سه گروه جک مستقیم، آکاردئونی، زنجیری طبقه‌بندی می‌شوند. آسانسورهای سیار بارها را با سرعت بسیار بالا به صورت افقی یا عمودی جابه‌جا می‌کنند. آسانسورهای کششی از طریق نیروی حرکتی شیار فلکه کششی و سیم بکسل بارها را جابه‌جا می‌کنند. یکی از انواع پرکاربرد آسانسورهای صنعتی که مزایای زیادی نیز دارد، آسانسور صنعتی هیدرولیک می‌باشد‌. این نوع آسانسور با استفاده از سیستم هیدرولیک کار می‌کند و قادر است که بارهای سنگینی را جا‌به‌جا کند‌. ایمنی بسیار بالا، عدم وارد کردن فشار و نیروی عمودی به سازه‌های ساختمانی، کاهش هزینه‌ها، قیمت ارزان‌تر، سرویس و نگهداری راحت، داشتن قابلیت تنظیم سرعت، ضریب ایمنی بالا، نصب راحت، عدم لرزش، حرکت روان و بی‌صدا از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع آسانسور هیدرولیکی محسوب می‌شود‌. از آسانسورهای هیدرولیک بیشتر در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، انبارهای کالا، فروشگاه‌های بزرگ چند طبقه، مراکز لجستیک،‌ نیروگاه‌ها، سایت‌های صنعتی، سایت‌های نظامی، صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌های نفت و گاز استفاده می‌شود‌.

در زمان استفاده از آسانسور صنعتی ضد انفجار به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در زمان استفاده از این آسانسور باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید تا از خراب شدن و بروز مشکلات در این نوع سیستم بالابر پیشگیری شود. نکته اول توجه به سرویس آن است. اگر سرویس آسانسور صنعتی به صورت دوره‌ای و در زمان مناسب انجام شود، جلوی بسیاری از خسارات گرفته خواهد شد. در سرویس دوره‌ای قطعات معیوب زودتر شناسایی می‌شوند و با تعمیر یا تعویض به موقع از انتقال آسیب به بخش‌های دیگر آسانسور جلوگیری می‌شود. نکته مهم بعدی این است که حتما دستورالعمل‌های مربوط به اصول ایمنی به خوبی رعایت شود‌. کاربران باید به خوبی بتوانند با عملکرد تمام دکمه‌های موجود روی ریموت کنترل آشنا شوند تا بهتر به کنترل آسانسور بپردازند‌. آسانسورهای صنعتی ضد انفجار در مکان‌هایی مانند پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های کود، صنایع نظامی، انبار دارو، کارخانه‌های رنگ‌سازی و غیره که احتمال انفجار در آن‌ها وجود دارد، کاربرد زیادی دارد. بنابراین سرویس دوره‌ای آن‌ها جهت جلوگیری از انفجار اهمیت زیادی دارد.

قیمت آسانسور صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

 اولین عاملی که روی قیمت آسانسورهای صنعتی تاثیر می‌گذارد، نوع آسانسور است. نوع طراحی، نوع قطعات و نحوه مونتاژ هر یک از انواع آسانسورهای صنعتی با هم متفاوت می‌باشد، بنابراین طبیعی است که قیمت آن‌ها نیز با هم فرق کند. عامل تاثیرگذار بعدی روی قیمت این تجهیزات، برند سازنده آسانسور است‌‌. هر یک از قطعات آسانسور شامل موتور، تابلو فرمان، ریل، کابین و غیره توسط کمپانی‌ها و برندهای مختلفی ساخته می‌شوند. کیفیت و کارایی محصولات هر برند با برندهای دیگر متفاوت است. این موضوع روی قیمت قطعات و قیمت نهایی این نوع آسانسور موثر است. ابعاد و سایز آسانسور به عنوان عامل دیگری است که قیمت این تجهیزات را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طبیعتا هر چه ابعاد آسانسور بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود و میزان ظرفیت و ارتفاع کابین عامل آخری که روی قیمت انواع مختلف آسانسور صنعتی موثر است.

خرید آسانسور از سایت شرکت آسانسور صنعتی آتیس

صنایعی که به آسانسورهای صنعتی نیاز دارند، برای خرید آسانسور صنعتی آتیس می‌توانند به سایت این شرکت با آدرس اینترنتی https://www.atisliftco.com/ مراجعه کنید‌. با توجه به افزایش میزان ساخت و ساز و راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی بین سال‌های 1371 تا 1384 درخواست خرید انواع آسانسور نیز در این دوره زمانی افزایش یافت. با توجه به اهمیت این موضوع سه شرکت به نام‌های آرین زاگرس، آراد و آتیس ویستا تصمیم گرفتند که شرکت جدیدی به نام آتیس برای تولید آسانسور و پله برقی راه‌اندازی کنند‌. در این شرکت از بهترین نیروهای متخصص و جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای تولید انواع مختلف آسانسور صنعتی آتیس استفاده شده است‌. تمام محصولات آتیس با رعایت اصول استاندارد بین‌المللی با بهترین کیفیت تولید می‌شوند‌. این شرکت علاوه بر ارائه تولیدات داخلی در زمینه واردات محصولات برندهای خارجی معروف مانند volks آلمان، فوجی چین و wittur نیز فعال است و نمایندگی رسمی این برندها را نیز بر عهده دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید آسانسور با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28574
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید