امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

آرکسان arcsun.ir بزرگترین مرجع خرید پارکت با نصب رایگان


1401/07/27
کد خبر : 28673
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 12 نفر

پارکت در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود و پوششی از جنس چوب دارد که از صفحات نازکی ساخته شده است. این پوشش معمولا برای کف داخل ساختمان‌ها کاربرد دارد و با قرارگیری قطعات آن به صورت موازی کنار یکدیگر، علاوه بر پوشاندن کف ساختمان، نمای بسیار زیبا و مدرنی به سطوح می‌دهد؛ اما در این میان نکته حائز اهمیت نحوه نصب پارکت است و بایستی فردی ماهر و کاربلد اقدام به نصب پارکت نماید. آرکسان با سابقه درخشان در زمینه خرید پارکت، نصب پارکت رایگان را برای خریداران پارکت متناسب با جدیدترین متد روز دنیا، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و طراحی دکوراسیون داخلی در نظر گرفته است. در ادامه با پارکت، تفاوت آن با کف‌پوش، مشخصات، مزایا و بهترین مرجع خرید پارکت با نصب رایگان آشنا می‌شویم.

خرید پارکت

تفاوت پارکت با کف‌پوش

در بررسی اولیه خرید پارکت ابتدا بهتر است نیم نگاهی به تفاوت کف‌پوش و پارکت بیندازیم. کف‌پوش از جنس پلی وینیل کلراید (PVC) است و قابلیت شست‌وشو دارد؛ اما پارکت از جنس چوب بوده و قیمت آن به مرغوبیت و کیفیت چوب به کار رفته در ساخت آن وابسته است. در واقع جنس پارکت از الیاف فشرده شده HDF بوده و از مشتقات چوب تهیه می‌شود. 

از نظر نصب، کف‌پوش پلی وینیل کلراید باید به کف چسبیده شود؛ اما در مقابل پارکت لمینت بدون نیاز به چسب و به وسیله کلیک‌هایی که در اطراف آن وجود دارد به راحتی نصب می‌شود.

از دیگر تفاوت‌های کف‌پوش PVC و پارکت لمینت می‌توان به مقاومت این دو در برابر آب و رطوبت اشاره کرد. کف‌پوش پلی وینیل کلراید به دلیل اینکه هسته اصلی پلاستیک را در بر دارد، از مقاومت بیشتری در برابر آب و رطوبت برخوردار است؛ در حالی که پارکت لمینت به دلیل تشکیل از مشتقات چوب، مقاومت کمتری در برابر رطوبت و آب دارد و نباید سطح آن با آب شسته شود؛ بنابراین اگر خرید پارکت لمینت را در اولویت قرار دادید، پس از نصب سطح آن را با آب نشویید.

کف‌پوش معمولا در فضاهای اداری و تجاری نصب می‌شود و علت آن شست‌وشو مداوم کف ساختمان است. همچنین در داخل منازل برای آشپزخانه و پله‌ها از کف‌پوش استفاده می‌شود؛ اما برای حال، پذیرایی و اتاق‌ها نصب پارکت ارجح‌تر است. 

آخرین تفاوتی که درباره کف‌پوش و پارکت بررسی می‌کنیم، مربوط به زیبایی ظاهری این دو است. در حالت کلی پارکت به مراتب زیبایی بیشتری به دکوراسیون خانه نسبت به کف‌پوش می‌دهد و از این نظر طرفداران زیادی دارد. 

مشخصات پارکت

  • تنوع در طرح و رنگ
  • مناسب برای منازل، ویلاها، هتل‌ها، اداره‌جات و مکان‌های تجاری
  • مقاوم در برابر اشعه UV
  • مناسب برای جلوگیری از هدررفت گرمایش و عایق خوب
  • مقاوم در برابر حرارت
  • مقاوم در برابر ضربه
  • عدم رشد کپک و قارچ
  • نصب سریع
  • ضدحساسیت 
  • عدم جذب گردوخاک
  • قابلیت انتقال‌پذیری
  • مقاوم در برابر ساییدگی و ترک خوردگی
  • نظافت آسان 

مزایای استفاده از پارکت

خانه‌ها و کلبه‌های چوبی از سال‌ها پیش پرطرفدار بوده‌اند و دلیل آن القای حس خوب ناشی از حس گرمی و لذت بخشی چوب با تصور زندگی در طبیعت است؛ به همین علت پارکت نیز با الهام گرفتن از طبیعت و جنگل ساخته شده و تداعی کننده این حس زیبا به حساب می‌آید. همچنین پارکت به دلیل طراحی بسیار خاصی که دارد، علاوه بر  انتقال حس شادابی و گرمی، جلوه زیبا و چشم‌‌نوازی به خانه و دکوراسیون آن می‌دهد. با در نظر گرفتن این مزایا امروزه تولیدکنندگان سرامیک، به طرح‌های پارکت و سنگ با الهام از طبیعت برای دکوراسیون منازل، ویلاها، هتل‌ها و غیره روی آورده‌اند. 

عایق صدا و حرارت

از نظر انتقال صدا و حرارت، پارکت عایق بهتری نسبت به سرامیک محسوب می‌شود و به طور قابل ملاحظه‌ای مانع انتقال هوای سرد به کف پارکت و محیط می‌شود. به این طریق علاوه بر القا حس گرمی، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و عوارضی همچون کمردرد و پادرد را کاهش می‌دهد. 

نرمی بیشتر

پارکت نسبت به سرامیک نرمی بیشتری دارد و این یعنی به دلیل داشتن اصطکاک کمتر، از شکستن اجسام در برخورد به کف پارکت جلوگیری می‌کند. با این حساب انتخاب پارکت به عنوان پوشش زمین ساختمان برای افراد مسن و کسانی که کودک چند ماهه تا چند ساله دارند، گزینه مناسبی است.

سبک وزن

سبکی پارکت از دیگر مزایای این نوع کف‌پوش است که نسبت به سنگ و سرامیک از تحمیل بار اضافی بر روی ساختمان جلوگیری به عمل می‌آورد؛ بنابراین بدیهی است که مهندسان و طراحان دکوراسیون داخلی در بیشتر مواقع پارکت را برای پوشش کف ساختمان ترجیح دهند. 

نصب آسان‌تر

سرعت نصب پارکت نسبت به کف‌پوش‌های دیگر بیشتر است و به راحتی در مدت زمان کوتاهی نصب می‌شود. نصب آسان پارکت لمینت از دیگر مزایای استفاده از این نوع کف‌پوش محسوب می‌شود و پروسه نصب آن برای خانه‌ای حدودا دویست متری، در 2 روز تکمیل می‌شود.

قیمت مناسب

از نظر قیمت، پارکت و سرامیک در حال حاضر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و علت آن به هزینه بالای نصب و زیرسازی کف‌پوش برمی‌گردد که منجر به نزدیک شدن قیمت تمام شده پارکت و کف‌‌پوش می‌شود؛ با این حال پارکت مزیت بیشتری نسبت به سرامیک داشته و به راحتی و بدون ایجاد گردوخاک نصب می‌شود. از طرفی حتی هزینه خرید موکت در این شرایط اقتصادی رفته رفته به قیمت پارکت نزدیک می‌شود. این در حالی است که با گذشت زمان، بیش از یک سوم وزن موکت را گردوخاک در برمی‌گیرد و همین مورد می‌تواند عاملی برای ایجاد مشکلات تنفسی در گذر زمان باشد.

در حال حاضر پارکت لمینت به دلیل سبکی، تنوع در رنگ‌بندی، ضدخش بودن، نسوز بودن، قیمت مناسب و حتی متناسب با بودجه و طرح دکوراسیون خانه، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و به عنوان یکی از اصیل‌ترین انتخاب‌ها در برگزیدن کف‌پوش به شمار می‌آید.

قیمت مناسب پارکت

نحوه انتخاب پارکت مناسب

  • توصیه می‌کنیم دوام و استقامت پارکت انتخابی را نسبت به رنگ و جذابیت ظاهری در اولویت قرار دهید؛ چرا که ممکن است برخی رنگ‌های پارکت جذاب به نظر برسند، اما جنس مرغوب و باکیفیتی نداشته باشند. 
  • عامل مهم دیگر در انتخاب پارکت مناسب، توجه به فضای مورد نظر است. معمولا تولید پارکت در دو طبقه پارکت تجاری و پارکت مسکونی انجام می‌گیرد. 
  • ضخامت پارکت نیز از دیگر معیارهای مهم در انتخاب پارکت است. به این صورت که اندازه ضخامت پارکت باید با در نظر گرفتن وضعیت کف زمین و میزان تردد انتخاب شود. به طور کلی برای مکان‌های مسکونی، ضخامت 8 میلی‌متر پارکت استاندارد است.
  • همان‌ طور که گفتیم، بهتر است انتخاب رنگ را در اولویت بعدی پس از کیفیت پارکت قرار دهید؛ با این حال انتخاب رنگ پارکت باید به گونه‌ای باشد که با فضای مورد استفاده شما سازگار باشد. پارکت‌های خاکستری رنگ، حال و هوای زندگی مدرنیته را به خانه با مکان‌های اداری تجاری می‌بخشند؛ در حالی که رنگ‌های طبیعی و رنگ چوب حس و حال شادابی و محیطی گرم و الهام گرفته از طبیعت را ایجاد می‌کند. پارکت‌هایی که به رنگ روشن هستند، روشنایی بیشتر به محل زندگی، ادارات و مکان‌های تجاری می‌بخشند و در عین حال ترکیب رنگ پارکت تیره با مبلمان روشن نیز از تاریکی مطلق فضا جلوگیری کرده و فضای خاص و مدرنی را به ارمغان می‌آورد.
  • پارکت‌ها بسته به جنس و کاربردی که دارند، به دو دسته شیاردار و بدون شیار تقسیم‌بندی می‌شوند. پارکت‌های شیاردار معمولا ضخامت بیشتر و در عین حال سایش بیشتری نیز دارند. هر چند این دسته از پارکت‌ها از نظر طراحی زیبا هستند، اما نباید برای ادارات، مکان‌های تجاری و در حالت کلی مکان‌های پرتردد مورد استفاده قرار بگیرند. 
  • علاوه بر ضخامت، سیستم قفل پارکت در مدت استفاده و مقاومت پارکت تاثیر دارد؛ بنابراین قبل از خرید از برخورداری سیستم قفلی پارکت مطمئن شوید.

نحوه نصب پارکت

قبل از اقدام به هر کاری، ذکر این نکته ضروری است که پارکت و کف‌پوش نیازمند زیرسازی هستند؛ بنابراین کفی که قرار است پارکت بر روی آن نصب شود، باید عاری از هرگونه اصطکاک ناشی از گچ‌کاری، تکه‌های سیمان، رنگ و روغن و بقایای بتونه و غیره باشد. همچنین کف سازه باید کاملا صاف بوده و قبل از نصب یکدست شود. برای این منظور ابتدا باید از نصاب یا گچکار ماهر کمک بگیرید؛ البته توصیه ما به شما این است که خرید پارکت را از فروشگاه و یا سایتی ثبت کنید که دارای نصب رایگان پارکت باشد. در چنین شرایطی دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی نخواهید شد.

مرحله بعدی پس از ترمیم سطح زیر کار و صاف کردن کف، فوم گذاری است. این مرحله باعث می‌شود تا پارکت راحت‌تر نصب شود و منجر به عایق‌بندی پارکت در برابر حرارت و صدا شود. دقت کنید در صورتی که تصمیم گرفته‌اید کاشی‌های سرامیک را حذف و به جای آن‌ها پارکت نصب کنید، نیازی به طی کردن مرحله زیرسازی نخواهید داشت و تنها لایه فوم پهن شده با کلیک ست‌های پارکت بر روی آن به سادگی مراحل نصب پارکت را در کوتاه‌ترین زمان و بدون نیاز به هزینه اضافی تکمیل می‌کند. 

پس از فوم گذاری، مرحله چسباندن پارکت فرا می‌رسد. در این مرحله قفل کردن قطعات درهم و چسباندن پارکت بسته به نوع پارکت استراتژی متفاوتی در نصب دارد. برخی پارکت‌ها با چسب مخصوص به کف چسبیده می‌شوند؛ اما برخی دیگر نیازی به چسب ندارند و به وسیله نری-مادگی قفل می‌شوند.

نحوه نصب پارکت

 آرکسان؛ بزرگ‌ترین مرجع خرید پارکت با نصب رایگان

 امروزه خرید پارکت یکی از اولویت‌ها بین صاحبان خانه است؛ اما انتخاب پارکت جدید، شیک و ترند از بین مدل‌های مختلف به آسانی انجام نمی‌گیرد. بدین منظور همواره توصیه می‌شود برای دکوراسیون داخلی از کارشناسانان و متخصصین این حوزه کمک بگیرید؛ با این حال کمک گرفتن از راهنمایی طراحان دکوراسیون داخلی در این امر در کنار خرید و نصب پارکت، هزینه زیادی برای شما ایجاد می‌کند و محبور می‌شوید علاوه بر پرداخت هزینه به نصاب و فروشنده پارکت، هزینه دیگری به طراح دکوراسیون داخلی بپردازید. در این راستا آرکسان با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ارائه خدمات مطابق با جدیدترین متدهای روز، نوآوری، ارائه خدمات به صورت آنلاین و ارائه راهکار برای حل مشکلات، روی کار آمده تا با حذف بخش‌های اضافه و هزینه‌بر، سایر هزینه‌های مربوط به طراحی و نصب پارکت را کاهش دهد. آرکسان با بیش از 100 مدل پارکت جدید با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، امکان سفارش‌دهی متناسب با سلیقه و بودجه شما را فراهم کرده است. مجموعه آرکسان با پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته شما را برای خرید پارکت با نصب رایگان همراهی می‌کند. شما می‌توانید برای ثبت سفارش و خرید پارکت مناسب و متناسب با طراحی منزل، ادارات و مکان‌های تجاری از کارشناسان آرکسان راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28673
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید