امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

آراد آهن مرکز پخش آهن و فروش آنلاین آهن آلات در اصفهان با ارسال فوری به تمام نقاط کشور


1401/07/27
کد خبر : 26541
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 15 نفر

برای استفاده از فولاد در ابزار و وسایل مختلف، نیاز است ابتدا به ورق ‌های نازک تبدیل شود تا بتوان راحت ‌تر آن را در سایر لوازم به کار برد. کارخانجات زیادی در ایران به تولید و فروش ورق فولادی می‌ پردازند و از طرف دیگر کارخانه ‌های تولید سایر وسایل، با خرید ورق فولادی از آن در ابزار خود استفاده می‌کنند. این کارخانه‌ ها در نقاط مختلفی از کشور وجود دارند. عرضه ورق فولاد مبارکه با بهترین قیمت یکی از مهم‌ ترین برتری های استان اصفهان است. قیمت روز ورق فولادی به موارد مختلفی بستگی دارد و به همین ترتیب عوامل مختلفی در این قیمت تأثیرگذار هستند. ورق‌های فولادی انواع مختلفی دارند‌. در این مقاله به انواع ورق‌های فولادی، عوامل مؤثر بر قیمت ورق فولادی و مسائل مرتبط با آن خواهیم پرداخت.
 
آراد آهن

آشنایی با انواع ورق فولادی

همانطور که گفته شد، ورق فولادی در واقع قطعه ‌ای نازک با ضخامت بسیار کم از این فلز است. این ضخامت درنتیجه انجام چندین مرحله به دست می ‌آید. ورق‌های فولادی انواع مختلف و ضخامت‌های گوناگونی دارند که هر کدام در جای خود کاربرد ویژه ای دارد. برای مثال یکی از پرمصرف ‌ترین ورق‌های فولادی ورق گرم است. از انواع ورق‌ فولادی می‌توان به ورق روغنی یا ورق سرد، ورق سفید، ورق رنگی و ورق گالوانیزه اشاره کرد. هرکدام از این موارد به‌ نوعی تولیدشده و به دلیل شرایط مختلف در حین تولید، ویژگی‌ها و درنتیجه کاربرد متفاوتی دارند. قیمت روز ورق فولادی در هرکدام از این موارد متفاوت است و باید برای خرید به یک مرجع معتبر و قابل تایید مراجعه کرد.

مشخصات فنی ورق‌های فولادی

همانطور که ذکر شد، هرکدام از انواع مختلف ورق‌ها مناسب برای انجام کاری بوده و با روشی خاص تولید می‌شود. کارخانه ‌های ایرانی زیادی درزمینه تولید ورق‌ های فولادی فعالیت کرده و در این راستا موفقیت‌ های زیادی کسب کرده ‌اند. برای مثال خرید ورق فولادی با بهترین قیمت در اصفهان به‌راحتی از کارخانه فولاد مبارکه امکان‌پذیر است. محصولات این کارخانه از بهترین محصولات تولید شده در کشور است. در واقع با خرید ورق فولاد مبارکه که یکی از برترین کارخانه ‌های تولید ورق فولادی محسوب می شود، مواد اولیه نابی را برای خود تأمین کرده اید. ورق فولاد سبا نیز یکی از بهترین ورق ‌های ساخت کشورمان است که با خرید آن علاوه بر یک خرید باکیفیت و مطمئن از تولید ملی حمایت می کنید. همچنین از دیگر کارخانه‌ های برتر در تولید این ورق ها می توان به فولاد اکسین استان خوزستان و یا مجتمع فولاد گیلان اشاره کرد.
اما در این قسمت با انواع مختلف ورق ‌های ساخته ‌شده در این کارخانه ‌ها آشنا می شویم.

ورق گرم

ورق گرم یا اصطلاحاً ورق سیاه که بیشترین فروش ورق‌های فولادی را داراست، ظاهری کدر داشته که دلیل نام‌گذاری آن به ورق سیاه نیز همین مات بودن آن است.
این نوع از ورق‌ ها در دمای بسیار بالایی تولید می‌ شوند که باعث ایجاد قابلیت ‌های مختلف مانند منعطف بودن این ورق‌ ها می ‌گردد. ورق‌های سیاه خود بر اساس نوع عملکرد و درجه آلیاژ به سه دسته‌ تقسیم‌ شده که عبارتند از:
•    ورق سیاه معمولی
•    ورق سیاه صنعتی
•    ورق سیاه آلیاژی
این ورق‌ ها به دلیل تقاضای بالا، باکیفیت خوبی تولید می ‌شوند. در اینجا می توان به ورق فولاد سبا که یکی از معروف ترین مجتمع های فولاد ایران است اشاره کرد. ورق سیاه سبا یکی از باکیفیت ‌ترین ورق‌ هاست که در این مجتمع و در استان اصفهان عرضه می گردد.

ورق سرد

ورق ‌های سرد که به آن ‌ها ورق روغنی نیز می ‌گویند، به روش نورد سرد تولید می ‌شوند. نورد درواقع به فرآیند فرم دادن و تشکیل ورقه ‌های فلزی و گذراندن آن‌ ها از بین غلتک می ‌گویند که منجر به تولید ورق‌ های فولادی می‌ شود. ورق روغنی برخلاف ورق سیاه که کدر است، حالتی براق و شفاف دارد.

ورق سفید

ورق سفیدکِه به آن ورق گالوانیزه نیز گفته می‌ شود، به ‌صورت ترکیبی از فولاد و روی ساخته می ‌شوند و معمولاً مناسب برای سطوحی هستند که احتمال زنگ‌ زدگی در آن‌ها بالاست. ورق سفید طی فرآیندی از ورق روغنی به دست می‌آید. از ویژگی‌ های مهم آن علاوه بر جلوگیری از زنگ ‌زدگی می ‌توان به مقاومت در برابر خوردگی و محیط‌ های اسیدی اشاره کرد.

ورق اسید شویی

ورق اسید شویی از انواع مختلف ورق ‌هاست که اگر چه در طی فرآیندی از تولید ورق سیاه به دست می ‌آید، اما مانند ورق سرد، ظاهری صیقلی دارند.

ورق آلیاژی

ورق‌ های آلیاژی همان ‌طور که از نام آنها پیداست، از چندین عنصر متفاوت تشکیل‌ شده که به همین علت انواع گوناگونی دارد. هرکدام از ورق‌ های آلیاژی با توجه به عناصر تشکیل‌دهنده خود، کاربردهای متفاوتی در صنایع مختلف دارند. ورق‌ های آلیاژی به دلیل نحوه فرآیند تولید، یکی از سخت‌ ترین مواد اولیه لوازم مختلف هستند و نقش مهمی را در صنایع مختلف ایفا می کنند.

ورق آجدار

ورق‌ های آجدار به‌ گونه ‌ای تولید می ‌شوند که با قرار دادن برآمدگی ‌های کوچک از صاف بودن آن ‌ها کاسته شده و لغزش کمتری بر روی آن‌ ها اتفاق می افتد. ورق ‌های آجدار طی مراحلی از ورق‌ های گرم یا سیاه به دست می ‌آیند.

ورق رنگی

ورق‌ های رنگی نوعی از ورق‌ های سفید هستند که یک ‌لایه پوشش رنگی روی آن قرارگرفته و باعث تنوع زیاد این ورق ‌ها شده است. به دلیل وجود این لایه رنگی، خواصی همچون مقاومت در برابر خوردگی و یا مقاوم بودن در محیط ‌های اسیدی و قلیایی در این نوع از ورق‌ ها وجود دارد. مجموع این موارد باعث شده ورق ‌های رنگی کاربرد گسترده‌ ای در نماها و یا پوشش لوازم مختلف داشته باشند.
 آراد آهن

عوامل مؤثر بر قیمت ورق فولادی

قیمت ورق های فولادی ممکن است هر هفته و شاید هرروز دچار تغییراتی شود. عوامل متعددی در قیمت ‌گذاری ورق ‌های فولادی مؤثرند. کارخانه‌ های مختلفی این ورق ها را با قیمت‌ های گوناگون به فروش می رسانند. دانستن عوامل مؤثر بر قیمت ورق فولادی می تواند در هنگام خرید ورق فولادی یا فروش آن کمک شایانی به سایر کارخانه ها کند. موارد زیر از مهم‌ ترین عوامل مؤثر بر قیمت ورق فولادی هستند.

میزان تولید و فروش ورق فولادی

میزان عرضه و تقاضا یا همان تولید و فروش ورق های فولادی را شاید بتوان مهم ترین عامل مؤثر بر قیمت ورق فولادی دانست. به‌ گونه ‌ای که هر نوع افزایش تقاضا می تواند باعث بالا رفتن قیمت ورق های فولادی شود.

نرخ ارز

تقریباً قیمت تمام مواد وارداتی وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد. ورق‌ های فولادی نیز به دلیل واردات شمش و یا سنگ ‌آهن از این قاعده برخوردارند.

بورس کالا

بورس کالا از دیگر موارد تأثیرگذار بر قیمت ورق فولادی است، درواقع مکانی برای خرید و فروش مطمئن و دور از دسترس دلالان هر نوع بازاری است.

قیمت جهانی فولاد

این مورد به ‌صورت ترکیبی با نرخ ارز، تأثیر خود را بر روی قیمت فولاد می گذارد، به‌ طوری ‌که از ضرب نرخ ارز در قیمت جهانی، میزان تأثیر تغییر قیمت مشخص می شود. تمام این موارد به ‌نوعی در قیمت ورق فولادی مؤثرند. میزان این تأثیر روز به‌ روز متغیر است. برخی موارد دیگر مانند قیمت نفت، قیمت قراضه ها و قیمت سنگ ‌آهن می توانند بر قیمت روز ورق فولادی تأثیر بگذارند.

خرید ورق با بهترین قیمت از مجموعه آرادآهن

در کنار تولیدکننده ‌های ورق فولادی که گفته شد، شرکت ‌های معتبر دیگری در زمینه فروش انواع ورق ها با مناسب ترین قیمت در ایران فعالیت می کنند. مجموعه آراد آهن از جمله این مرجع ها محسوب می شود و به جرات می توان گفت برترین مرجع فروش در ایران است. این مجموعه یکی از بزرگترین مجموعه ‌های تأمین ‌کننده پروژه های صنعتی بزرگ و کوچک در ایران می باشد. مجموعه آراد آهن با اخذ هرگونه مجوز قانونی و رسمی در عرصه تولید آهن ‌آلات می تواند یکی از گزینه ‌های بسیار خوب پیش روی شما برای خرید ورق فولادی باشد. با توجه به عوامل تأثیرگذار بر قیمت ورق‌ های فولادی، بهتر است به مجموعه های باکیفیتی که در این راستا سابقه فعالیت بیشتری داشته اند، اعتماد کنید. آراد آهن یکی از این مجموعه هاست که با بهترین مجتمع های فولاد که پیش ‌از این گفته شد، در ارتباط و همکاری بوده و ارزان ‌ترین و بهترین ورق های فولادی را ارائه می دهد.
 آراد آهن
جمع ‌بندی
ورق های فولادی یکی از مهم ‌ترین عناصر اولیه ساخت ‌و سازها و تجهیزات مختلف هستند. این ورق ها به اشکال گوناگونی در کارخانجات مربوطه تولید می شوند. فروش ورق فولادی با بالا رفتن تقاضا بیشتر می شود. هنگام خرید ورق فولادی یکی از مهم‌ ترین نکات قابل ‌توجه، قیمت روز ورق فولادی است. عوامل مؤثر گوناگونی بر قیمت ورق فولادی تأثیر می گذارند. برای مثال برای خرید ورق فولادی با بهترین قیمت در تهران مواردی مانند نرخ ارز، بورس کالا و عرضه و تقاضا به‌ شدت تأثیرگذارند. یکی از مجموعه های تولید ورق، شرکت آراد آهن اصفهان است. این مجموعه یکی از بهترین موارد برای خرید غیرحضوری آهن ‌آلات می ‌باشد، زیرا علاوه بر قیمت مناسب، تمامی مجوزهای این عرصه را دارا بوده و سابقه طولانی در عرضه محصولات فولادی مختلف دارد.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26541
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید