امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

آراد آهن عرضه کننده انواع تیرآهن ذوب آهن ، میلگرد، ورق سیاه فولاد مبارکه ، ورق آجدار و کلیه آهن آلات مورد نیاز برای پروژه های صنعتی و ساختمانی با بهترین قیمت در ایران


1401/07/27
کد خبر : 26390
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

ورق های فولادی، مقاطع مورد استفاده در سازه‌های فلزی

مقاطع و ورق‌های فولادی به صورت گسترده در صنعت ساختمان سازی و سایر صنایع مورد استفاه قرار می‌گیرد. سازه‌های فلزی در واقع چون اسکلتی در ساختمان موجب افزایش تحکیم و مقاومت بنا در برابر کشش و فشارهای احتمالی می‌شوند.
مقاومت بالای مقاطع فلزی ضرورت استفاده از آن‌ها در ساختمان‌های مرتفع و با بار زیاد را دوچندان می‌کند. این مقاطع آهنی همچنین در ساخت تجهیزاتی مقاوم و با طول عمر بالا برای استفاده در صنایع مختلف کاربرد دارند.
از مهم‌ترین مزایای این سازه‌های فلزی می‌توان به مواردی چون: منعطف بودن، مقاومت بالا، توجیه پذیری اقتصادی، ساخت شده بر طبق استانداردها، دسترسی و نصب آسان اشاره کرد.

انواع مقاطع فولادی و کابردهای آن در صنایع مختلف

تولید آهن آلات و مقاطع فولادی در انواع مختلفی صورت می‌گیرد. ابعاد، ضخامت و مشخصات ورق‌ فولادی در هر کدام از این انواع متفاوت است. به دلیل همین گستردگی در تنوع، کاربرد ورق فولادی در صنایع مختلف بسیار زیاد است. در زیر به صورت مختصر به معرفی هر کدام از این ورق‌های فولادی خواهیم پرداخت:

پروفیل تیپ I:

می‌توان گفت مهم‌ترین و پرکاربردترین پروفیل‌های مورد استفاده در سازه‌های فلزی پروفیل تیپ I یا هم تیرآهن است. پروفیل تیپ I در برابر خمش مقاومت بالایی دارد و به صورت مستقیم در اسکلت بندی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مقاطع در تیپ‌های مختلفی چون: INP, IPE, IPB تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند. کاربرد تیرآهن در ساختمان سازی گستردگی زیادی دارد و  در ساخت ستون، نعل درگاه، تیرهای پوشش سقف‌ها، پل‌های لانه زنبوری و ... استفاده می‌شود. از این تیرآهن در ساخت خرپا نیز استفاده می کنند. به این شکل که مانند خرپا، تیرهای تراس را در مجاورت یکدیگر قرار می‌دهند تا بتوان از آن‌ها در ساخت انواع سقف‌ها مثل سقف سوله و انبار استفاده کرد.
    
آراد آهن

پروفیل ناودانی:

پروفیل ناودانی در ساخت ستون‌های مرکب، تیرهای مشبک، خرپا و بادبند مورد استفاده قرار می گیرد. از آن جایی که پروفیل ناودانی تنها یک محور متقارن دارد، به تنهایی در برابر خمش مقاومت زیادی ندارد و به همین خاطر آن را در تیرهای مرکب یا مشبک و بیشتر به صورت دوبل به کار می‌گیرند.
این پروفیل در تا طول 40 سانتی متر تولید می‌شود.
پروفیل نبشی: پروفیل‌های نبشی دو صفحه ‌ی عمود بر هم هستند که با بالهای مساوی و یا نامساوی ساخته می‌شوند. نبشی‌ها به عنوان پشتیبانی برای تیرها و سکوهای دیگر محسوب می‌شوند. کاربرد نبشی در ساختن اشکال مرکب در سازه‌های فلزی  به صورت تک یا دوبل است.
پروفیل سپری آهنی: سپری‌ها در دو نوع ساخته می‌شوند:
* سپری‌ آهنی که ابعاد قاعده آن‌ دوبرابر ارتفاعش در نظر گرفته می‌شود.
*سپری‌ آهنی که ابعاد ارتفاع و قاعده‌‌ی آن یکسان و برابر است.
از کاربرد سپری آهنی می‌توان به مواردی چون: ساخت خرپا، در و پنجره؛ سقف شیروانی و اسکلت سقف کاذب اشاره کرد.
پروفیل‌های سپری مقاومت کمی در برابر خمش دارند. این پروفیل ها به دلیل سطح کج بال‌ها به سختی به سایر مقاطع متصل می‌شوند.

پروفیل Z:

این پروفیل فولادی از نظر ظاهری شبیه به حروف انگلیسی Z است و به همین دلیل پروفیل زد نامیده می‌شود. از پروفیل z برای زیرسازی و اتصال ورق‌های آزبست سیمانی، در پوشش سقف‌های شیب دار و کشتی سازی استفاده می‌شود. این پروفیل برای ساخت محصولات فلزی دیگر نیز کاربرد دارد.
 آراد آهن

ورق و تسمه

از ورق‌های فولادی در ساخت مقاطع دیگر، پوشش‌ها، تیرهای مرکب و مشبک و اتصالات استفاده می‌شود. ورق‌های فولادی تا حداکثر طول 3 متر و با ضخامت‌های متفاوت تولید می‌شوند. از انواع ورق‌های فولادی می‌توان به ورق سیاه، ورق اسیدشویی، ورق هاردوکس، ورق قلع اندود، ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی اشاره کرد.
در صورتی که ورق‌های فولادی عرضی کمتر از 160 میلی‌متر داشته باشند به آن‌ها تسمه گفته می‌شود.

میلگرد: میلگرد همان طور که از نامش پیداست، پروفایل‌های با مقاطع دایره‌ی شکل و در دو نوع ساده و آجدار هستند. قطر دایره ی میلگردها از 5 تا 250میلی متر متغییر است. میلگردهای وظیفه‌ی تقویت سازه‌های بتونی و کوره‌های فلزی را بر عهده  دارند.
از  کاربرد میلگرد آجدار می‌توان به مواردی چون: ساخت انواع فونداسیون‌ها، تقویت دیوارهای بتنی، ستون‌ها، سدها و... اشاره کرد.

 مقاطع چهار گوش و شش ضلعی:

پروفیل‌های چهارگوش در اندازه‌های استاندارد 6*6 تا 150*150 میلی‌متر و مقاطع شش ضلعی مطابق با استاندارد در ابعاد 13 تا 103 میلیمتر تولید می‌شوند. به پروفیل چهارگوش و شش گوش، پروفیل قوطی نیز گفته می‌شود.
 آراد آهن

عوامل موثر بر قیمت مقاطع فولادی

قیمت مقاطع فولادی به دلیل استفاده زیاد در ساخت پروژه‌های ساختمانی و صنعتی در بودجه بندی نهایی این پروژه‌ها بسیار تأثیرگذار است. قیمت خرید و فروش مقاطع فولادی نوسانات زیادی دارد که این نوسانات متأثر از پارامترهای مختلفی است.
از عوامل تأثیر گذار بر قیمت مقاطع فولادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1-کارخانه‌ی سازنده: هر کارخانه روش‌ها و شیوه‌های تولید منحصر به فرد دارد و مقطع فولادی تولید شده در هر کارخانه از نظر مشخصات و ویژگی‌های اصلی با دیگر کارخانه‌ها متفاوت است. از این رو تفاوت قیمت مقاطع فولادی تولید شده در هر کارخانه و با برند متفاوت امری توجیه پذیر است.
2- میزان عرضه و تقاضا در بازار بورس: قیمت پایه‌ی آهن آلات در بازار بورس و براساس میزان عرضه و تقاضای روز مشخص می‌گردد.
3- قیمت مواد اولیه: قیمت مواد اولیه ساخت مقاطع فولادی که معمولاً همان قراضه و سنگ آهن محسوب می‌شوند، در تعیین قیمت نهایی ساخت مقاطع آهنی و فولادی نقش اساسی دارد. مقاطع فولادی‌ای که از سنگ آهن تولید می شوند نسبت به مقاطعی که از قراضه ساخته می‌شوند، قیمت کمتری دارند.
4- قیمت ارز: یکی از ملاک‌های اصلی قیمت گذاری تمامی کالاهای موجود در بازار از جمله مقاطع فولادی قیمت روز ارز و به خصوص دلار است و از آنجایی که بخش قابل توجهی از مقاطع فولادی کشور از طریق واردات تأمین می‌شوند، طبیعی است که نوسانات نرخ ارز بر آن تأثیر بگذارد.
5- میزان تولید و تقاضای داخلی: این عامل نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار بر روی هر بازاری، از جمله بازار فولاد و آهن آلات است.
در سال‌های گذشته قیمت مقاطع فولادی به شدت تحت تأثیر نرخ ارز، بی‌ثباتی بازار و افزایش تقاضا به منظور انبارسازی و ... روند رو به رشدی داشته است. به همین دلیل بسیاری از اهالی صنعت و سازندگان کشور به دنبال شرکت‌های معتبر با قیمت‌های مناسب برای رفع نیاز خود هستند.
برای اطلاع و استعلام قیمت کلیه مقاطع فولادی می‌توانید با شماره‌های 34055-031 تماس بگیرید.
همچنین اگر برای خرید و تأمین مقاطع فولادی موردنیاز پروژه‌های خود به دنبال شرکتی معتبر و با قیمت تضمین شده هستید، به آدرس اینترنتی: www.aradahan.com مراجعه کنید. کارشناسان فروش در بازرگانی آراد آهن آماده‌ی ارائه مشاوره‌ی رایگان درباره‌ی قیمت مقاطع فولادی و پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند. بازرگانی آراد آهن با بیش از بیست سال سابقه در زمینه خرید و فروش انواع مقاطع فولادی مرجعی معتبر و مطمئن برای استعلام قیمت و تأمین آهن آلات و مقاطع فولادی مورد نیاز صنعت کاران و سازندگان است.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26390
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید