امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

آراد آهن عرضه انواع میلگرد، تیرآهن، ورق سیاه فولاد مبارکه، ورق اجدار، لوله و کلیه آلات صنعتی و ساختمانی با بهترین قیمت


1401/07/27
کد خبر : 26383
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

توسعه زندگی شهری باعث گسترش استفاده از این فلز در بخشهای مختلف زندگی شده است. شما در هر جایی از شهر که باشید، در اطراف خود مقاطع فولادی مختلفی را مشاهده خواهید کرد. حدود ۹۵ درصد از کل فلزات تولیدی در جهان مربوط به آهن می شود و همین مسئله باعث شده است که این فلز به عنوان پر کاربرد ترین فلز در جهان معرفی شود. از انواع آهن آلات می‌توان به پروفیل یا قوطی، تیر آهن، میلگرد، ورق نبشی و ناودانی، لوله، شمش و قراضه اشاره کرد. دراین مطلب به شرح انواع آهن آلات خواهیم پرداخت و عوامل موثر بر قیمت آهن آلات را بررسی خواهیم کرد.

آشنایی با انواع آهن آلات

همانطور که می دانید آهن در اشکال مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. هر کدام از این اشکال کابردهای مختلفی در ساختمان سازی، خودرو سازی، سازه های عظیم نظیر تانک و هواپیما و صنایع دیگر دارند. به مرور زمان با رفع عیب هایی مثل شکننده بودن آهن در حالت خالص، انواع بسیار متنوعی از آهن آلات به تولید رسید. با افزودن عناصر دیگر به آهن آلیاژهای این فلز پدید آمدند. فولاد و چدن از آلیاژهای معروف آهن است که فولاد به تنهایی در ۹۰ درصد از صنایع مختلف به کار گرفته می شود. قیمت آهن آلات با توجه به درصد استفاده از مواد دیگر و کاربردهای آنها متفاوت است. در ادامه با انواع آهن آلات آشنا می شوید.

پروفیل یا قوطی

یکی از پرکاربردترین آهن آلات، پروفیل ها و قوطی ها هستند که در طول این آهن آلات شکل سطح مقطع آنها ثابت می ماند. پروفیل در لاتین به معنای شکل ظاهری است و اشاره به همین ثابت ماندن سطح مقطع دارد. این مقطع های فلزی توخالی و یا توپر در صنایع مختلفی به کار می روند اما به دلیل اینکه بیشتر در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد با نام پروفیل ساختمانی نیز شناخته می شوند. از سطح مقطع های رایج این نوع از آهن آلات می توان به سطح مقطع مربع و مستطیل اشاره کرد. به پروفیل هایی که شکل هندسی آنها مانند مربع و مستطیل بسته است پروفیل ساختمانی بسته می گویند. لوله های داربستی و ستونی و لوله مبلی نیز در این دسته جای می گیرند. برخی از پروفیل ها که یک شکل هندسی باز دارند، پروفیل باز نامیده می شوند. پروفیل سیب ریل پروفیل زد تیرآهن نقشه و ناودانی در این دسته از پروفیل ها جای دارند که در ادامه با برخی از آنها آشنا خواهید شد. تولید و عرضه آهن آلات در ایران بسیار رواج یافته تا هموطنان عزیز در ساخت و سازها و دیگر صنایع دچار مشکل نشوند.


 آراد آهن


تیرآهن

یکی از مهمترین مقاطع فولادی که در صنعت ساختمان دارای کاربردها و انواع مختلفی است، تیرآهن است. برای استفاده صحیح از آن باید ویژگی ها و کیفیت کارخانه های تولید کننده را بشناسید تا در پروژه های خود میزان موفقیت خود را بالا ببرید. حتما شما نیز تیرآهن ها را در ساخت ساختمان های اطراف خود دیده اید. با اینکه سازه های دیگری در حال رواج هستند اما هنوز استفاده از تیرآهن در اسکلت ساختمان امری بسیار رایج است و بسیاری از افراد به مقاومت بالای آن در سازه های کوچک یقین دارند.            تیرآهن های سایز بزرگ را تیر آهن هاش (H ) نیز می نامند.  از تیرآهن های دیگر می توان تیرآهن IPE و   ،  INPتیرآهن لانه زنبوری CPE (CNP)  را معرفی کرد که هرکدام در جای خود کارایی مختلفی دارد. قیمت تیرآهن به عوامل مختلفی بستگی دارد و کسانی که در این حوزه فعال هستند به این موضوع آگاهی دارند. به عنوان مثال تیرآهن های لانه زنبوری به دلیل وزن سبک تر مقرون به صرفه هستند اما در هر جای اسکلت ساختمان نمی توان از آنها استفاده کرد. همچنین خمش و ارتفاع تیرآهن لانه زنبوری نسبت به سایر انواع تیرآهن ها بیشتر است و با توجه به نوع پروژه مهندسین در ساخت سازه از آنها اسنفاده می کنند‌. شرکت آراد آهن تامین کننده تیرآهن در اصفهان است و با سابقه درخشان خود توانسته است جایگاه مناسبی در بین مشتریان خود داشته باشد. شما نیز می توانید برای اطلاع از قیمت  آهن آلات مختلف به سایت آهن آراد مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت نمایید.


 آراد آهن

میلگرد

در ساختمان هایی که با سازه بتنی ساخته می شوند، میلگردها برای تقویت مقاومت خمشی سازه مورد استفاده قرار می گیرند. حتما شما نیز کارگرانی در حال خم کردن میلگردها و کار با این مقاطع فولادی را از نزدیک دیده اید‌.  اگر بخواهیم به زبان ساده میلگرد را تعریف کنیم، میلگرد پروفیلی با سطح مقطح دایره و توپر است که در بازار در نوع آجدار و ساده یافت می شوند. نوع ساده میلگرد اغلب کاربرد صنعتی دارد و از نوع آجدار آن بیشتر در ساختمان سازی استفاده می شود. این نوع از آهن آلات با قطرهای مختلفی تولید می شوند که با توجه به مقاومت آنها در جاهای گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال ممکن است برای ساختمان های بیشتر  از میلگردهایسایز 10 ، 12،14 ،۱۶ و ۱۸ استفاده شود و در ساختمان های با تعداد طبقات بیشتر از قطر های بزرگ در طبقات پایین و در طبقات بالا تر از میلگردهایی با قطر کمتر استفاده شود. قیمت میلگرد به عوامل مختلفی نظیر قیمت دلار، قیمت جهانی فولاد، قیمت مواد اولیه، هزینه حمل و نقل و عرضه و تقاضا بستگی دارد. شرکت آراد آهن تامین کننده انواع میلگرد در ایران است . از انواع میلگردهای عرضه شده این شرکت می توان به میلگرد سایز14 ذوب آهن اصفهان، میلگرد سایز16 ذوب آهن اصفهان ، میلگرد سایز18 ذوب آهن اصفهان، میلگرد سایز 14 ظفر بناب میلگرد سایز 16 ظفر بناب، میلگرد سایز 18 ظفر بناب، میلگرد 14سایز نیشابور میلگرد 16سایز نیشابور، میلگرد 18سایز نیشابور ، میلگرد سایز 14کوثر اهواز،  میلگرد سایز 16کوثر اهواز ، میلگرد سایز 18کوثر اهواز، میلگرد سایز 14بردسیر کرمان ، میلگرد سایز 16بردسیر کرمان  ، میلگرد سایز 18بردسیر کرمان   اشاره کرد. شما می توانید قیمت روز انواع آهن آلات را در این سایت دقیقه به دقیقه دنبال کنید و مراحل سفارش خود را به آسانی انجام دهید. کسانی که در این حوزه فعالیت دارندهمیشه قیمت میلگرد اصفهان را استعلام می کنند و در سراسر کشور برای پروژه های بزرگ و کوجک ساختمانی شما می توانید انواع میلگرد مورد نیاز خود را از شرکت آراد آهن سفارش دهید.


  آراد آهن

لوله

لوله ها یکی دیگر از مقاطع پرکاربرد فولادی محسوب می شوند. از این نوع آهن آلات در تولید مبلمان خانگی و اداری، لوله های انتقال گاز و نفت و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می شود. کاربرد گسترده لوله در ساخت صندل، میز و مبل باعث شده است تا لوله هایی با عنوان لوله مبلی شناخته شوند که از ورق های فولاد روغنی در ساخت آنها استفاده می شود. از انواع شرکت های معتبر تامین کننده انواع ورق فولادی می توان به شرکت آراد آهن اشاره کرد که از برترین عرضه کننده های انواع آهن آلات در کشور است. از انواع دیگر لوله ها می توان لوله های گالوانیزه، لوله های مانیسمان، لوله های جداره چاه، لوله داربستی، لوله اسپیرال و لوله‌های گازی روکار و توکار را نام برد. همانطور که می دانید انتقال سیالات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مهم ترین فاکتور در این امر، کیفیت لوله های انتقال است. وزن لوله ها با فرمول چگالی آهن قابل محاسبه است. قیمت آهن آلات و لوله را می توان از سایتهای شرکتهای معتبری نظیر آهن آراد به دست آورد.


  آراد آهن

نبشی

یکی از قطعات فلزی که کاربرد فراوانی در سازه های فلزی دارد، نبشی است. از این قطعات هم به صورت منفرد و هم به صورت ترکیبی استفاده می شود. وظیفه اصلی نبشی متصل کردن دو قطعه فلزی به یکدیگر است، به طور مثال برای متصل کردن صفحات به ستون ها یا پل ها به ستون ها از نبشی استفاده می شود. در خرپا نیز از این قطعه فلزی استفاده می شود. در آسانسور سازی نیز از نبشی های خرد شده استفاده می نمایند که به آنها نبشی لقمه می گویند.شکل این پروفیل به صورت L است که دو ضلع عمود بر هم این قطعات باعث شده است در سازه های فولادی نقش مهمی داشته باشند. قیمت این قطعات نیز مثل قیمت تیرآهن و قیمت آهن آلات دیگر به عوامل مختلفی بستگی دارد. شرکت آراد آهن که تامین کننده قوطی و پروفیل است، جایگاه مناسبی برای انواع آهن آلات در ایران محسوب می شود.


 آراد آهن

ناودانی

ناودانی ها پروفیل های U شکل هستند که اغلب در دو شکل تولید و بازار عرضه می شوند و شما باید هنگام خرید نوع آن را مشخص کنید. یکی از روش های تولید ناودانی روش فابریک است که ناودانی از همان ابتدا به شکل خودش تولید می شود. روش دیگر روش پرسی است که در این روش از پرس کردن قطعات فلزی برای تولید ناودانی استفاده می شود. برای ساخت قفسه های فولادی محکم، سازه های با سبک فولادی و نصب سنگ به شکل خشک از ناودان های مشبک و ساده استفاده می شود که از ورق های گالوانیزه بهره گرفته می شود. آراد آهن مرجع فروش آهن آلات مختلف برای کل کشور محسوب می شود و شما با مراجعه به این سایت مطمئن خواهید شد که محصولات مورد نظر خود را با یک قیمت مناسب خریداری خواهید کرد.

ورق های فولادی

یکی دیگر از انواع آهن آلات ورق های فولادی هستند که کاربردهای مختلفی در زندگی امروزی ما دارند. کشور ایران با داشتن منابع طبیعی غنی و کارخانه های بزرگی مثل ذوب آهن، فولاد اکسین، فولاد کاویان و دیگر کارخانه ها جزو بزرگ ترین تولیدکنندگان ورق های فولادی در جهان است. از مهمترین ورق های فولادی می توان به ورق رنگی، ورق آجدار، ورق روغنی، ورق آلومینیومی، ورق اسید شویی، ورق گالوانیزه و ورق سیاه اشاره کرد. هر کدام از این ورق ها کاربردهای مختلفی دارند و قیمت هر کدام از آنها نسبت به نوع مواد اولیه، نوع تولید و کارخانه تولید آن متفاوت است. به عنوان مثال در ساخت لوازم خانگی مانند آبگرمکن، اجاق گاز، بدنه یخچال و فریزر و غیره از ورق های رنگی استفاده می شود. همچنین در تانکر سازی، مخازن خاص، خودروسازی و صنایع سنگین فلزی از ورق سیاه بهره گرفته می شود. قیمت ورق های فلزی مانند قیمت آهن آلات دیگر باید روزانه استعلام شود.


 آراد آهن

شمش فولادی

در فرآیندهای فولادسازی پس از استخراج آهن و تولید فولاد خام، اولین محصول قابل حمل و جابجایی که به دست می آید، شمش فولادی است. این محصول با ابعاد مشخص و به صورت جامد تولید می شود. شمش فولادی به عنوان ماده اولیه صنایع پایین دستی تولید می شود و یکی از فرآیندهای میانی نورد فولادها محسوب می شود. حتما متوجه شده اید که منظور شمش سازی، انجماد فلز مذاب در یک قالب مشخص است و اهداف مختلفی دارد. بیلت، بلوم و اسلب انواع مختلفی از شمش های فولادی هستند که در صنایع بزرگ فولادی این واژه ها به کار گرفته می شود. برای این قطعات مستطیلی به دلیل قالب گیری دستی و سهولت در خارج کردن آنها از قالب و البته به خاطر سهولت در حمل و نقل سطح مقطع ذوزنقه ای در نظر گرفته می شود. طول هر شاخه حداکثر ۲ متر می باشد که اغاب در کارگاه های کوچک تولید و به بازار عرضه می شود. شما قیمت شمش را مانند قیمت میلگرد اصفهان می توانید از سایت و یا کانال تلگرامی آراد آهن دنبال کنید که به صورت لحظه ای به روز رسانی می شود. این روزها قیمت آهن آلات نوسانات زیادی دارد و هنگام خرید هر نوع محصولی باید قیمت آنها از یک سایت معتبر گرفته شود.


 آراد آهن

جمع بندی

امروزه آهن در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب شما را با انواع آهن آلات آشنا کردیم. پروفیل یا قوطی، تیرآهن، میلگرد، لوله، نبشی، ناودانی، ورقهای فولادی و شمش های فولادی از جمله آهن آلات پرکاربرد محسوب می شوند که در این مطلب به اختصار توضیحاتی در مورد قیمت و کاربرد آنها برایتان ارائه شد. قیمت هر کدام از این آهن آلات به عوامل مختلفی نظیر قیمت دلار، قیمت جهانی فولاد، قیمت مواد اولیه و هزینه حمل و نقل بستگی دارد. قیمت تیرآهن اصفهان می تواند مثال خوبی باشد تا شما همیشه از شرکتهایی مثل آراد آهن اصفهان خریدهای خود را انجام دهید. آراد آهن تامین کننده کلیه آهن آلات پروژه های بزرگ عمرانی و صنعتی در کل کشور با بهترین قیمت است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26383
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید