امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

آرادآهن، تامین کننده لوازم سوله (پروفیل زد، پروفیل آبرو، ورق کرکره ، تیرآهن، پشم شیشه و....)


1401/07/27
کد خبر : 27481
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر

مقاطع فولادی و نقش آن‌ها در سوله‌ها

«سوله» یک سازه‌ فلزی با سقفی شیب دار است. از سوله‌ها اغلب به عنوان سالن‌های ورزشی، اسکان ضروری، تعمیرگاه‌ها و پارکینگ‌های بزرگ، انبارهای وسیع، دامداری و مرغداری، کارخانه‌  و... استفاده می‌شود. از سوله‌ها اغلب برای کاربرد صنعتی استفاده می شود و برای ساخت سوله صنعتی باید از لوازم مرغوب و ایمن استفاده نمود.
در ساخت سوله از لوازمی چون: ورق کرکره، توری مرغی، پروفیل آبرو، عرشه فولادی، پروفیل زد، پشم شیشه، پیچ سرمته وتیرآهن و... استفاده می‌شود.
در ادامه به توضیح کامل هر یک از این لوازم، نقش آن‌ها در تکمیل و ساخت یک سوله و عوامل مؤثر بر قیمت لوازم سوله می‌پردازیم و در انتهای مقاله معتبرترین مرجع خرید لوازم سوله در کشور را جهت مشاوره و استعلام قیمت معرفی خواهیم کرد.

ورق کرکره

ورق‌ کرکره فولادی، ورق فولادی‌ای به صورت مواج و سینوسی شکل است. برای اینکه بتوانید این ورق‌ها را تصور کنید کرکره‌های فولادی مغازه‌ها را به خاطر بیاورید. بیشترین کاربرد ورق‌های کرکره در ساخت سقف شیروانی، سوله‌ها، آلاچیق‌ها و ... است.
ورق‌های کرکره‌ی از نظر ظاهری در انواع سینوسی، ذوزنقه و شادولاین ساخته می‌شوند. ورق سینوسی قدیمی‌ترین نوع ورق‌های کرکره‌ی است که در بسیاری از مکان‌ها آن‌ها را دیده‌ایم. ورق شادولاین از نظر ظاهری نسبت به دو نوع دیگر شکیل تر، مستحکم‌تر و مقاوم‌تر است و به تبع قیمت بالاتری نیز دارد.
از عوامل مؤثر بر قیمت ورق  کرکره‌های فولادی می‌توان به نوع ساده یا گالوانیزه بودن آن، ضخامت، اندازه، قیمت دلار و ... اشاره کرد.

پروفیل آبرو

یکی از تجهیزات مورد استفاده در صنعت سوله سازی، پروفیل آبرو است. مهم‌ترین وظیفه‌ی پروفیل آبرو انتقال و هدایت آب از سقف‌ها به سمت پایین جهت جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی سقف‌ها است. پروفیل آبرو با آب و مایعات بسیار در تماس قرار می‌گیرد. به همین دلیل پروفیل آبرو را از ورق‌های گالوانیزه تولید می‌کنند تا مقاومت لازم را در برابر زنگ زدگی داشته باشد.
مانند دیگر پروفیل‌های فولادی، پروفیل آبرو نیز انواع مختلفی مثل: لندنی، جعبه‌ی، گرد، مخفی و فیتیله‌ی دارد که در ساختن سوله از نوع پروفیل آبرو جعبه ‌ی استفاده می‌شود. این نوع پروفیل دارای ضخامتی بیش از 0.4 میلیمتر و مقاومت بالا در برابر آسیب و زنگ زدگی است.قیمت پروفیل آبرو به ضخامت، شاخه و طول آن، نرخ ارز و ... بستگی دارد.

عرشه فولادی

عرشه فولادی خود یک سازه‌ی فولادی به شمار می‌رود که در پوشش‌های سقف طبقات مورد استفاده قرار می‌گیرد. عرشه فولادی از ورق‌های فولادی و گالوانیزه که ظاهری ذوزنقه‌ی شکل دارند و همچنین گل میخ‌ها ساخته می‌شود.
 برای ساخت عرشه فولادی از ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود تا مقاومت لازم در برابر خوردگی و آسیب را داشته باشد. ضخامت ورق‌های گالوانیزه مورد استفاده در عرشه فولادی 8/0 تا 5/1 میلی متر برحسب کاربرد است.
قیمت عرشه فولادی نیز پس از درنظر گرفتن اندازه، ضخامت، جنس متریال، قیمت پایه ورق فولاد، نرخ ارز و ... تعیین می‌شود.

 پروفیل زد

یکی دیگر از انواع مقاطع فولادی که برای ساخت پوشش سقف در انواع سوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، پروفیل زد است. پروفیل زد یک مقطع باز فولادی با شکل ظاهری شبیه به حرف انگلیسی Z است. پروفیل زد با ضخامت 2، 5/2 و یا 3 و در اندازه‌های Z20 ، Z18   و Z22  تولید و روانه بازار می‌شود.
واضح است که مانند دیگر مقاطع فولادی قیمت این مقطع نیز در هر کدام از اندازه و ضخامت‌های گفته شده در بالا متفاوت باشد. همچنین قیمت پروفیل زد اصفهان تابع قیمت روز ورق‌های گالوانیزه و ورق سیاه است.


لوازم سوله

پشم شیشه

پشم شیشه از ترکیب الیاف معدنی و انعطاف پذیر تولید می شود. الیاف معدنی چون: شیشه‌، بطری بازیافتی، ماسه و رزین به عنوان چسب در ساخت پشم شیشه به کار می‌روند. ضخامت پشم شیشه بین 2 الی 7 میکرون است.
پشم شیشه در سوله‌ها، به عنوان نوعی عایق بندی سقف به کار می‌رود که به دلیل مزایای زیادی که دارد بسیار مورد مصرف قرار می‌گیرد .پشم شیشه برای اجرای شدن نصب نیاز به یک توری دارد و معمولاً توسط توری مرغی نگهداری و مهار شود.
قیمت پشم شیشه نیز بسته به ضخامت، ابعاد، نوع و .... تعیین می‌شود.

توری مرغی

توری مرغی صفحه‌ی مشبک و توری شکل ساخته شده از سیم‌های مفتولی است. مفتول به کار رفته در ساخت توری مرغی از جنس  مفتول گالوانیزه گرم و یا سرد است. توری‌های مرغی به عنوان سبک‌ترین نوع توری‌ها موجود در بازار به شمار می‌روند که ضخامت آن‌ها 20 تا 25 میکرون است.از توری‌های مرغی به دلیل استحکام بالا و قیمت ارزان در عایق بندی سقف سوله استفاده می‌شود.همان طور که قبلاً توضیح داده‌ایم برای عایق بندی صوتی، حرارتی و برودتی سوله‌ها از پشم شیشه استفاده می‌شود و برای استحکام بخشی به پشم شیشه از توری‌های مرغی به دلیل مقاومت بالا و میزان خوردگی کم کمک می‌گیرند.
قیمت توری مرغی نیز با توجه به ضخامت، قیمت پایه مفتول، ابعاد، کیفیت و... متفاوت است.

پیچ سرمته

یکی دیگر از لوازمی که در ساختن سوله بسیار مورد استفاده است و باعث سهولت و سرعت بخشی به کار ساخت و اجرای پوشش های سقفی سوله‌ها می‌شود، پیچ سرمته است. همان طور که از نام این پیچ پیداست، در انتهای این پیچ یک مته وجود دارد. مته این امکان را به وجود می‌آورد که بدون نیاز به سوراخ کاری اولیه، پیچ در محل مورد نظر قرار گیرد.
قسمت گل پیچ در پیچ‌ها سرمته انوع دوسو، چهار سو و بکس دارد. از دیگر ویژگی‌های ساختاری این پیچ‌ها وجود واشر لاستیکی نسوز و واشر فلزی در آن‌هاست
پیچ‌های سرمته تنوع زیادی در اندازه دارند که افزایش کاربری و استفاده آن‌ها را برعهده دارد. البته ضخامت آن‌ها به صورت استاندارد حدود 7 میلیمتر است که برای اتصالات مقاطع سنگین باید از پیچ‌های ضخیم تر استفاده کرد.
در میان انواع اندازه‌های 2، 5/2، 3، 4، 5،5/6، 5/7، 10، 5/12 سانتی پیچ سرمته ، نوع 3 و 5 سانتی متری آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
قیمت پیچ سرمته نیز به عواملی چون سایز، کیفیت، برند، نوسانات بازار و ... بستگی دارد.


لوازم سوله

قیمت لوازم سوله:

همان طور که در طول مقاله به بررسی انواع لوازمی که ساختن سوله به کار می‌روند پرداختیم، به عوامل تأثیر گذار بر روی قیمت آن‌ها نیز اشاره‌ی داشتیم. چرا که قیمت هرکدام از این لوازم در تعیین نهایی قیمت سوله تأثیر خواهند گذاشت. اگر دقت کرده باشید در تمامی این لوازم ، نرخ ارز و نوسانات بازار یکی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت بود.
به همین دلیل باید قبل از اقدام به خرید هرکدام از این لوازم از قیمت روز لوازم سوله و قیمت آهن سوله توسط مرجعی معتبر مطلع شوید.
یکی از این مرجع‌های معتبر قیمت گذاری که سابقه‌ی بالایی در زمینه فروش انواع آهن‌آلات صنعتی، ساختمانی و لوازم سوله‌ دارد، بازرگانی آراد آهن است.
شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت‌های هر کدام ازاین لوازم و قیمت ساخت سوله به سایت آراد آهن مراجعه کنید  و قیمت‌ هر کدام از لوازم مورد نیاز سوله را در جدول مربوطه مشاهده کنید. قیمت‌ها در سایت آراد آهن به طور مرتب به روز رسانی می‌شوند.
عضویت در کانال تلگرامی: @aradahan یا صفحه‌ی اینستاگرامی: @aradahan_trading نیز از دیگر راه‌های اطلاع از قیمت‌ها است.
شایان ذکر است که بازرگانی آرادآهن جهت جلب رضایت بیشتر مشتریان خود سوله صنعتی با بهترین قیمت را عرضه می‌کند.
اگر قصد ساخت سوله صنعتی در اصفهان و یا سایر شهرهای کشور دارید، جهت خرید لوازم سوله از اصفهان می‌توانید با شماره‌ی: 031-34055 تماس بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27481
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید