امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

آب بندی و عایقکاری آسان پشت بام و استخر با مواد نانو


1401/07/27
کد خبر : 28257
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر
تعمیر نشتی سقف یا عایق کردن استخر بسیار گران، پر زحمت و پر سر و صدا می باشد. راه حل پشنهادی ما استفاده ازعایق رطوبتی نانو می باشد که با مسائل مربوط به نشت آب به طور موثر و بدون دردسر مقابله می کند. نانو پوشش ها یک لایه نازک محافظ را اعمال می‌کنند که به عمق کوچک‌ ترین ترک‌ ها نفوذ می‌کند و حدود 24 ساعت طول می‌کشد تا خشک شود!  

عایق رطوبتی نانو چیست؟

ضدآب بودن فناوری نانو اساساً به این معنی است که محلول‌های نانو ساختارهای ضد آب خاصی را در مقیاس نانو ایجاد می‌کنند (که 1000 برابر کوچک‌تر از عناصر میکروسکوپی است). در صنعت عایق بندی، عایق های نانو بهترین جایگزین را برای عایق بندی با درجه بالا تنها با بخش کوچکی از هزینه های معمول ارائه می دهد.

عایقکاری با مواد نانو چگونه کار می کند؟

 عایق های نانو  تغییرات پیشرفته و در عین حال حداقلی را در مصالح امکان پذیر می کند. حل مشکلات آب بندی را به روشی ساده تر انجام می دهند. محلول های نانو یک فرمول مایع مبتنی بر آب هستند که ضد آب و محافظت در برابر رطوبت را روی سطوحی مانند سیمان، سقف های گچی، چوب و مواد دیگر ارائه می دهند. این تشکیل مایع به ریزترین مویرگ‌ها نفوذ می‌کند که حتی با میکروسکوپ نیز نامرئی هستند و هر قطره ای از رطوبت به دام افتاده را مجبور می‌کند تا از طریق منافذ تبخیر شود.

روش عایق رطوبتی نانو، طول عمر طولانی سطح ساختمان و عدم تغییر قابل مشاهده در ظاهر طبیعی اولیه مواد را تضمین می کند.

سختی بالا و استحکام ترکیب پایه ضد آب نانو به سطوح پوشش داده شده اجازه می دهد تا عملکرد خود را در شرایط جوی سخت حفظ کنند.

در حالی که روکش‌های عایق رطوبتی سنتی به سادگی یک «لایه» روی بستر ایجاد می‌کنند که در معرض آب و هوا، سایش و پارگی است، نانوذرات بدون مسدود کردن مصالح، به عمق منافذ نفوذ می‌کنند. 

این روش درمان باعث می شود که عملاً آسیب دیدگی یا خوردگی آن غیرممکن باشد. همچنین نمی توان آن را با روش های مکانیکی یا شیمیایی حذف کرد.

با این حال، به دلیل اندازه ذرات فوق‌العاده کوچک، سطوح تحت پوشش عایق های نانو قابلیت تنفس خود را از دست نمی دهند. این بسیار مهم است زیرا رطوبت می تواند از داخل خارج شود و فشار منفی را کاهش دهد تا از تورم، ترک خوردن و تاب برداشتن مصالح جلوگیری کند.

سطوحی که با عایق های نانو پوشانده شدند نیز مقاومت بیشتری در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند. این باعث کاهش اثر رنگ پریدگی سطوح زیر نور خورشید می شود.


ویژگی های عایق های رطوبتی نانو

تکنولوژی نانو در عایق‌های رطوبتی کاربردی عمل می‌کند زیرا سطوح پوشانده شده با مواد نانو آب را در حالت مایع دفع می‌کنند، اما به طور همزمان به آب در حالت گاز اجازه می‌دهند به داخل و خارج حرکت کنند. این یک لایه ضد آب ایجاد می کند که در همان زمان قابل تنفس است. این امر به آب یا رطوبت محبوس شده در سطح اجازه می دهد تا از منافذ تبخیر شود و در نتیجه با خشک نگه داشتن بسترها، گلدهی یا آسیب داخلی آب کاهش می یابد.

نانوذرات در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم هستند و در برابر آب و هوا حتی تحت تنش های نوسانات شدید دما نیز مقاوم هستند. این به آنها اجازه می دهد تا به شدت به بستر چسبیده و از شکسته شدن آنها در شرایط مختلف خارجی جلوگیری کنند. این در تضاد با غشاهای ضدآب سنتی است که با شکستن در دماها و شرایط شدید، کارایی خود را تحت گرما از دست می دهند.

نانوذرات از نظر فیزیکی بسیار کوچک هستند، بنابراین پوشش ضد آب کاملاً برای چشم نامرئی است. بنابراین، پوشش های ضد آب نانو ظاهر فیزیکی سطح را تغییر نمی دهند و اجازه می دهند رنگ، بافت و کیفیت سطح بدون تغییر باقی بماند.

مزایای عایق رطوبتی نانو

  • دافع آب و روغن
  • محافظت در برابر اشعه فرا بنفش
  • ماندگاری طولانی مدت
  • خشک شدن سریع در دمای محیط 
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • سازگار با محیط زیست
  • ضد آب و قابل تنفس
  • صرفه جویی در هزینه
  • برای بتن، پشت بام، آجر، سنگ و سایر محصولات ساختمانی و غیره استفاده می شود.
  • قابلیت استفاده بر روی تمامی سطوح

عایق رطوبتی نانو به دلیل استحکام و دوام بالای چسبندگی مواد برای مقاومت در برابر آب و هوای شدید و ترافیک انسان، برای انواع سطوح قابل اجرا است

انواع عایق های رطوبتی نانو


عایق پشت بام نانو

عایق پشت بام نانو مزایای مهمی دارد اولین مزیت آن این است که  بدون هیچگونه تخریبی میتوانیم هر سطحی را عایق کنیم. نسبت به عایق های سنتی به صرفه تر است.  مهمترین مزیت عایق پشت بام نانو این است که بدون نیاز به افراد متخصص می توانید به تنهایی پشت بام  را عایق کنید. 
چهارمین مزیت سهولت و کم بودن مدت زمان عایق کردن پشت بام است. مورد بعدی مقاومت بالای عایق های نانو در برابر هرگونه ضربه و خوردگی می باشد. از مزیت های آن می توان به استفاده از این نوع عایق حتی برای ترمیم های جزئی اشاره کرد
عایق های نانو دکتر نانو در مقابل اشعه uv مقاومت بسیار بالایی دارند و همینطور رنگبندی های مختلفی از ان عایق وجود دارد. عایق کاری پشت بام با مواد نانو ویژگی بسیار مهمی دارد که عبارتند از ایجاد اطمینان صددرصدی از عایق بندی پشت بام منزل!

 ویژگی دیگر آنتی باکتریال و ضد جلبک بودن این عایق ها است.همینطور عایق پشت بام دکتر نانو  توانایی مقابله با مواد اسیدی و بازی را دارد و از ویژگی های قابل توجه این عایق ها سازگاری آنها با محیط زیست  و نداشتن مواد مضر است 
عایق کاری پشت بام با مواد نانو تفاوت عمده‌ای با آب بندی پشت بام با ایزوگام و قیر دارددارد. عایق های سنتی که بر روی پشت بام هایی ازجنس مزاییک و سنگ هستند ماندگاری بالایی ندارند اما آب بندی پشت بام نانو بر روی همه بام ها با هر نوع مصالحی قابل استفاده است.
از دیگر تفاوت های مهم می‌توان به رنگ تیره ایزوگام و قیر که باعث جذب نور خورشید می شود و به طبع باعث افزایش حرارت پشت‌ بام می‌شوند اشاره کرد. این افزایش حرارت به داخل منزل شما هم منتقل می شود و در روز های تابستانی یا در مناطق گرم کشور انرژی بیشتری برای خنک کردن خانه مقابله با این گرما مصرف می‌شود اما عایق رطوبتی نانو در انواع مختلفی وجود دارد  و نور خورشید را بازتاب می کند و باعث افزایش حرارت نمی شود.


رنگ استخری

آب بندی استخر با مواد نانو یکی از بروز ترین راه های جلوگیری از نشت رطوبت استخر است. رنگ استخری نانو یک پوشش بادوام ماندگار برای استخر است. رنگ استخری ضد جلبک نانو استحکام و مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی مثل باران، قارچ، سرما و غیره دارد. همانطور که میدانید بیشتر محصولاتی که به عنوان پوشش های ضد آب استفاده می شوند بعد از گذشت مدتی ضعیف می شود ولی مواد نانو سالیان سال بدون تغییر و با دوام باقی می مانند.

یکی از کاربردی ترین و پرطرفدارترین راه ها برای آب بندی استخر از جمله استخر پرورش ماهی و  منابع آب کشاورزی عایق نانو هستند.

رنگ استخری نانو برای رنگ آمیزی سطوح بتنی و سیمانی برای جلوگیری از ورود آب و رشد خزه ها استفاده می شود. مقاومت این عایق ها در برابر سایش بسیار بالاست

استفاده از عایق رطوبتی نانو استخر ویژگی های مانند موارد زیر دارد:

  • مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید
  • مقاومت در برابر رطوبت و آب استخر
  • ماندگاری بالا و مقاوم در برابر خوردگی
  • بسیار انعطاف پذیر
  • دارای چسبندگی بالا
  • سازگار با محیط زیست
  • و دارای مواد غیر سمی و کاملاً بهداشتی

جمع بندی:

استفاده از عایق های سنتی معایبی دارد که باعث شده عایق های جدید با فناوری های نوین جایگزین آنها شوند از جمله این عایق های نانو. عایق رطوبتی که با تکنولوژی نانو تولید شده علاوه بر پوشش ایرادات عایق های سنتی مزایای قابل توجهی را به آن اضافه کرده است. برای خرید عایق رطوبتی نانو میتوانید به وب سایت دکتر نانو مراجعه نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28257
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید