امروز سه‌شنبه 30 مرداد 1403

Tuesday 20 August 2024

همه چیز درباره ایمپلنت دندان 【معرفی متخصص در تهران و قیمت سال 1401】


1401/07/27
کد خبر : 28571
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 42 نفر

ایمپلنت دندان

این دندان ها شامل یک قطعه یا پین فلزی است که طی پروسه جراحی در استخوان فک جای می گیرد و پروتز یا روکش دندان بر روی آن قرار داده می شود.این فلز باید با بافت استخوان فک سازگاری داشته و دارای استحام مکانیکی و ثبات ساختاری درمحیط دهان باشد.
بهترین ماده موجود در حال حاضر تیتانیوم است.
تیتانیوم فلزی است که با بافت بدن انسان سازگاری دارد، خورده نمی شود، و آسیب نمی بیند.


از طرفی تیتانیوم می تواند سلول های استخوان ساز را جذب کند و برای استخوان سازی مناسب است.
در ضمن ضریب کشسانی تیتانیوم بسیار به استخوان شبیه است.

اولین قدم در کاشت دندان

اولین مرحله تصمیم گیری بیمار است و این که به این درمان نیاز دارد یا خیر. قدم بعدی مراجعه به متخصص ایمپلنت دندان است. بیمار می تواند با پرسیدن از کسانی که قبلا چنین جراحی داشته اند، یا با جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی اقدام به یافتن جراح متخصص ایمپلنت دندان کند.
 مرحله بعد گرفتن نوبت برای معاینه و مشاوره در مطب دندان پزشک می باشد.
جراح ایمپلنت دندان ابتدا وضعیت دهان و استخوان فک را برسی کرده و لثه، پوسیدگی احتمالی دندان ها، میزان استحام استخوان فک، و نیاز به جرم گیری دندان ها را مورد ارزیابی دقیق قرار می دهد.

تفاوت ایمپلنت دندان و دندان طبیعی

دندان های کاشته کاملا با دندان های طبیعی متفاوت هستند. این دندان های جدید پوسیده نمی شوند، به دلیل نداشتن پالپ علایم بیماری را در مراحل ابتدایی اعلام نمی کنند، و همچنین فاقد غشای پریودنتال هستند.
دندان های طبیعی توسط الیاف لثه ای به استخوان ها متصل می شوند، در حالی که این دندانهای جایگزین ها مستقیما به روی استخوان فیکس می شوند و نباید فاصله ای بین آن ها باشد.

جلسه مشاوره

در جلسه مشاوره با توجه به عکس های بیمار و مشاهدات کلینیکی درمان اولیه طرح ریزی می شود. پس از بررسی عکس نهایی یا سی بی سی تی ، با توجه به شرایط فک و دهان شخص ، پزشک بهترین نوع ایمپلنت دندان را برایش انتخاب می کند.
همچنین طول دوره درمان، نوع درمان ، و درمان های جایگزین (در صورتی که بیمار نتواند از ایمپلنت دندان استفاده کند) مشخص خواهد شد.

ایمپلنت دندان

عکس سی بی سی تی چیست؟

این عکس اندازه های مقطع استخوان قسمتی که پین قرار داده می شود را با ابعاد حقیقی و دقیق نشان می دهد. عکس سی بی سی تی دقت و کیفیت بالایی دارد و کامل ترین اطلاعات را در اختیار پزشک متخصص ایمپلنت دندان قرار می دهد.
با گرفتن این عکس رنگی پزشک می فهمد که بیمار به پیوند استخوان نیاز دارد یا خیر. همچنین بهترین زمان کشیدن دندان، بهترین نوع دندان جایگزین، ارتفاع و قطر استخوان، وجود عفونت یا چرک در اطراف دندان،و ابعاد و تعداد پین ها و فاصله بین آن ها مشخص می شود.

 زمان جراحی

دندان پزشک با توجه به شرایط بیمار، تعداد دندان هایی که کاشته می شوند، طول زمان جراحی، و دفعات مراجعه را مشخص می کند. اگر شخص به دیابت مبتلا باشد بهتر است که جراحی صبح ها انجام شود.
اگر شخص دارای بیماری خاصی بوده و دارو مصرف کند یا نیازمند مکمل دارویی باشد، پزشک این نکات را قبل از جراحی لحاظ می کند. اغلب مواقع این عمل ها پشت سر هم انجام نمی شوند تا به پزشک و بیمار فشار و استرس وارد نشود.

اجزای مختلف ایمپلنت دندان

قطعات این دندان ها شامل بدنه یا فیکسچراست که داخل اسنخوان فک قرار داده میشود و از کرست مدول، بدنه ، و اپکس تشکیل شده است. همچنین قطعاتی که به قالب گیری مربوط است مانند اباتمنت، هیلینگ، ایمپرشن، و آنالوگ.
کرست مدول یکی از قسمت های فیکسچر است که مسول بخش انتقال از بدنه به قسمت ریشه است.این قسمت باید طوری طراحی شود که بتواند فشار را تحمل کند، جلوی هجوم باکتری ها را گرفته ، و از تحلیل استخوان جلوگیری کند.
قطعه اپکس انتهای اباتمنت است که در عوض نوک تیز بودن باید تخت و صاف باشد تا اگر این دندان ها در فک پایین کاشته شده و به عصب تحتانی نزدیک باشند، به عصب آسیب نرسد.

قسمتی از این دندان ها که روکش یا پروتز را نگه می دارد اباتمنت نامیده می شود. روکش دندان روی اباتمنت قرار می گیرد.
در زمان قالب گیری قطعه ای روی فیکسچر نصب می گردد که ایمپرشن نامیده می شود.این قطعه هم زمان با قالب گیری از دهان خارج شده و به لابراتوارارسال می شود.
آنالوگ قسمتی است که برای سخت گچ اصلی و بازسازی بخشی که بدنه و اباتمنت را نگه می دارد استفاده می شود و هیلینگ قطعه ای است که قبل از قالب گیری برای فرم دادن لثه و جلوگیری از التهاب آن روی فیکسچر نصب می شود.

ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

پس از کشیدن دندان ها اگر نیاز به پیوند استخوانی باشد این پیوند انجام شده و سپس فطعات  داخل فک قرار داده می شوند. در این حالت برای این که به پایه ها فشاری وارد نشود لثه ها روی آن ها بخیه می شوند و پین ها ی فلزی داخل دهان دیده نمی شوند.
پس از گذشت سه الی شش ماه که زمان داده می شود تا پایه ها بااستخوان فک جوش بخورند، روی لثه را باز می کنند و بعد از ترمیم دوباره لثه قالب گیری انجام می شود.این مرحله هم یک تا دو ماه طول می کشد تا روکش دندان حاضر شده و بر روی فیکسچرها نصب گردند.

هزینه و قیمت ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

این دندان های جدید یکی از سریع ترین و بهترین شیوه های درمانی برای جبران دندان های از دست رفته است. این دندان مانند دندان های طبیعی شخص زیبا بوده و محکم و استوار است. علاوه بر این که دندان های کاشته شده سلامت لثه و دندان های دیگر را به خطر نمی اندازند، از تحلیل استخوان فک نیز جلوگیری کرده و استخوان آن را حفظ می کنند.

انواع ایمپلنت دندان

دندان های کاشته انواع مختلفی دارند مانند کره ای ، سوییسی، و آمریکایی که با توجه به شرایط بیمار و مهرت دندان پزشک متخصص ایمپلنت دندان برند و نوع مناسب آن انتخاب می شود.

هزینه و قیمت ایمپلنت دندان

پس از این که دندان پزشک بیمار را معاینه و شرایط او را ارزیابی کرد می تواند قیمت ایمپلنت دندان را برآورد کند.
عواملی که پزشک در نظر میگیرد شامل موارد زیر است:

  • بیمار به پیوند استخوان نیاز دارد یا خیر
  • سینوس لیفت لازم است یا خیر
  • تعداد دندان هایی که جایگزین شده اند
  • مقدار، کیفیت، و محل استخوان فک
  • نوع و برند مناسب

همچنین جنس دندانهای کاشته شده، دفعات مراجعه به پزشک، تجهیزات مورد استفاده، پیچیدگی مراحل کار، و تخصص دندان پزشک هم عواملی هستند که بر روی هزینه و قیمت کاشت دندان اثر می گذارند.
هزینه کاشت هر دندان در مطب دکتر الهام وزیری به شرح زیر است:

  • کره ای 7500 میلیون تومان
  • سوییسی 10 میلیون تومان
  • آمریکایی 15 میلیون تومان

البته پس از مراجعه حضوری و معاینه توسط پزشک هزینه نهایی کاشت دندان به طور دقیق محاسبه خواهد شد.

مشاوره ایمپلنت دندان

برای گرفتن وقت قبلی و مشاوره ومعاینه رایگان با شماره زیر تماس حاصل فرمایید :

 دکتر الهام وزیری
02126400524

آدرس :
تهران، بزرگراه مدرس شمال ظفر شرق، جنب بیمارستان علی اصغر، پلاک 97 ط اول واحد 4


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/28571
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید