امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

عوارض استفاده از کاندوم

1401/07/27
کد خبر : 28831
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 61 نفر

معایب کاندوم

شاید عجیب به نظر برسد، اما کاندوم هم می‌تواند دارای معایب و عوارضی باشد:

حساسیت به کاندوم

بسیاری از کاندوم‌ها از جنس لاتکس تولید شده‌اند که این ماده از درخت کائوچو گرفته شده است و از حساسیت جلوگیری کند. افرادی که به این سری از وسائل حساسیت دارند، اغلب احساس سرگیجه، آبریزش بینی، عطسه، ورم، خارش، پوسته پوسته و قرمز شدن را تجربه می‌کنند. البته تجربه حساسیت به کاندوم در افراد مختلف، متفاوت است.
در صورتی که حساسیت به کاندوم شدت یابد منجر به بیماری به نام آنافیلاکسی شده و سبب مرگ فرد خواهد شد، زیرا فشار خون فرد پایین آمده و راه‌های تنفسی فرد تنگ می‌شود. پس اگر بدن شما به این وسیله بهداشتی حساسیت نشان می‌دهد، حتما این عوارض را جدی بگیرید و دیگر از این جنس از کاندوم استفاده نکنید.
بنزوکائین و لیدوکائین از دیگر مواد به کار رفته در کاندوم‌ها است که می‌تواند برای بسیاری از افراد حساسیت‌زا باشد. چنانچه فردی به این مواد آلرژی داشته باشد، می‌تواند عوارضی مانند کهیر، اختلال در راه‌های تنفسی فرد، جوش، خارش و تورم پوستی را تجربه نماید. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود با توجه به جنس مناسب، بهترین نوع کاندوم را برای رابطه جنسی انتخاب نمایید.

عدم رضایت یکی از زوجین در استفاده از کاندوم


عدم رضایت یکی از زوجین در استفاده از کاندوم را نمی‌توانیم از عوارض کاندوم عنوان نماییم، اما برخی مواقع یک طرف از شرکای جنسی، تمایلی به استفاده از کاندوم ندارد.
زیرا کاندوم باعث به تعویق انداختن انزال می‌شود و یک کاندوم بی‌کیفیت لذتی نا کافی را در رابطه برای افراد فراهم می‌سازد. کاندوم‌ها به دلیل پوششی که دارند ممکن است احساسی ناخوشایند برای شریک جنسی ایجاد کنند.
همچنین به دلیل تعویض مکرر کاندوم منجر به پرخاشگری و عصبی شدن شریک جنسی در هنگام رابطه می‌شود که از دیگر عوارض استفاده از کاندوم است.
همچنین در صورت عدم استفاده از کاندوم مناسب، می‌تواند عوارضی همچون عدم تحریک پذیری خانم‌ها را در پی داشته که سبب عدم رضایت آن‌ها از رابطه جنسی می‌شود. رابطه جنسی موفق از اصول یک زندگی مشترک خوب برای طرفین است و در صورت هرگونه خلل در این موضوع آسیب‌های روانی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

امکان پاره شدن

در صورتی که کاندوم بی‌کیفیت و از برندهای غیرمعتبر خریداری شود، امکان پاره شدن کاندوم وجود دارد که این امر می‌تواند سبب بارداری شده و همچنین در رابطه جنسی خلل ایجاد کند.

مدت زمان استفاده از کاندوم

حتی بهترین برندها و مدل‌های کاندوم هم دارای عوارض و معایبی هستند که فرد باید آن‌ها را مد نظر قرار دهد. به عنوان مثال، کاندوم کاپوت یکی از بهترین کاندوم‌ها است که طرفداران زیادی دارد. اما یکی از معایب کاندوم کاپوت، عدم امکان نگهداری کاندوم بیش از زمان مقرر شده است. همچنین برخی از افراد به مواد استفاده شده در این کاندوم حساسیت داشته و بدن آن‌ها به این کاندوم واکنش نشان می‌دهد. پس بهتر  است در استفاده از این کاندوم، جنس و مدل متناسب خود را انتخاب نمایید.
کاندوم کدکس که از دیگر برندهای مطرح در این زمینه است، دارای همین مشکلات برای برخی از افراد بوده و هنوز نتوانسته که به طور کامل، این موارد را برطرف سازد.


 

عوارض انواع کاندوم

همان‌طور که گفته شد، کاندوم‌ها دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه مطلب شما را با عوارض انواع کاندوم آشنا می‌کنیم:

عوارض کاندوم خاردار

استفاده طولانی مدت و مکرر از این وسیله بهداشتی منجر به ایجاد عوارضی خواهد شد که بسیار خطرناک است. به دلیل تماس این سری از محصولات با ناحیه تناسلی منجر به ساییدگی و خراشیده شدن آن قسمت خواهد شد که در این صورت باکتری‌های موجود جذب این ناحیه شده و عفونت‌های شدیدی را به همراه خواهد داشت.

عوارض و معایب کاندوم حجم دهنده

استفاده از این نوع کاندوم منجر به بروز مشکل در ارگاسم، تضعیف روحیه هنگام رابطه و به خطر افتادن سلامت روحی و جسمی می‌شود. به دلیل آسیب‌های زیادی که این نوع کاندوم دارد و با صدمه زدن به دیواره واژن دیگر آن حس لذت را به خانم‌ها القا نمی‌کند. زیرا واژن دارای لطافت بسیاری بوده و با استفاده مکرر از این کاندوم دیگر حس و لذت کافی برای فرد مقابل به ارمغان نخواهد آورد.

عوارض و معایب کاندوم اسپرم کش

این کاندوم هم عوارضی مشابه سایر کاندوم‌ها داشته و استفاده از آن خطرناک است. کاندوم‌های اسپرم کش عوارضی همچون بروز تحریک و درد در ناحیه، خطر ابتلا به بیماری و عفونت ایدز را افزایش می‌دهد، در برابر تمامی عفونت‌های مقاربتی محافظت نخواهد داشت وهمچنین منجر به عفونت‌های دستگاه ادراری و سایر عفونت‌ها و بیماری‌های از این نوع خواهد شد.

عوارض و معایب کاندوم خار درشت

با استفاده از این سری کاندوم‌ها شریک جنسی پس از مدتی لذتی از رابطه خود نخواهد برد، زیرا دیگر نمی‌تواند لذت رابطه با کاندوم‌های دیگر را تجربه کند.
این سری از کاندوم‌ها صدمات و آسیب‌های جسمی و روانی بسیاری  در پی خواهد شد. از این سری آسیب‌ها می‌توان به مواردی مانند صدمه به ناحیه تناسلی یا همان واژن، خارش و سوزش در آن ناحیه، عفونت‌های بسیار در قسمت واژن و عدم تحریک پذیری نام برد و با به وجود آمدن چنین مسائلی تا مدت‌ها، امکان برقراری رابطه جنسی میسر نخواهد بود.

کاندوم، وسیله پیشگیری با عوارض محدود

درست است که کاندوم‌ها یکی از بهترین وسیله‌های جلوگیری از بارداری است، اما تنها در صورتی این امکان میسر است که کاندوم مناسب خریداری شود. همچنین عوارض کاندوم زمانی پدیدار خواهد شد که به طور مداوم از کاندوم‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم استفاده شود.
برای آنکه عوارض استفاده از کاندوم را به حداقل ممکن برسانید، لازم است که کاندوم‌هایی با قابلیت حساسیت‌زایی بسیار اندک و همچنین باکیفیت بالا و از برندهای معتبر خریداری نمایید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از مزایای این وسیله بهداشت جنسی بهره‌مند شوید. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین مو تن رو، بهترین کاندوم‌ها را با بهترین قیمت خریداری نمایید و رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کنید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/index.php/article/show/28831
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید