امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

8 اشتباه خطرناک در سئو سایت فروشگاهی


1401/07/27
کد خبر : 28102
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 18 نفر

 عدم اطلاع کافی برخی از سئوکاران تازه وارد و مدیران سایت ها منجر به رخ دادن اشتباهات بسیار خطرناک در این زمینه میشود که گاها خطر پنالتی گوگل را نیز به همراه دارد. در ادامه به اصلی ترین و رایج ترین اشتباهات مهلک در سئو سایت فروشگاهی اشاره خواهیم داشت.

سئو سایت فروشگاهی بدون تحقیق کلمه کلیدی

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در سئو سایت های فروشگاهی رخ می دهد، عدم توجه به اهمیت بسیار زیاد تحقیق کلمه کلیدی می باشد. با توجه به محصولات مورد نظر ابتدا باید با ابزارهای مختلف از قبیل کیورد پلنر و kwfinder و غیره بررسی کنید که کدام کلمات و عبارات بیشتر توسط کاربران جستجو میشوند. سپس باید بر همین اساس دسته بندی کاملا حرفه ای را انجام داد که به شدت بر کراول سایت تاثیرگذار است.
علاوه بر تحقیق کلمه کلیدی برای تعیین دسته بندی ها، عنوان هایی که برای هر یک از محصولات انتخاب میشوند نیز باید بر اساس استاندارد و کیورد تارگتینگ باشد. این مساله مخصوصا در سئو سایت فروشگاهی که تعداد محصولات زیاد است به وفور رخ می دهد. در عنوان دهی برای محصولات باید تحقیق کلمه کلیدی به درستی انجام شود و بهترین عبارت که بیشترین جستجو را داشته و با دسته ها و سایر محصولات تداخل نداشته باشد را انتخاب کنید.


سئو سایت فروشگاهی

عدم توجه به اتگ کنونیکال در سایت فروشگاهی

یکی از مهم ترین گام ها در سئو سایت های فروشگاهی، تعریف تگ های کنونیکال می باشد. صفحاتی از سایت که از نظر ساختار محتوایی و کلمه کلیدی شباهت بسیار زیادی به هم دارند در نهایت خطر کنیبالیزیشن را ایجاد می کنند. در این شرایط باید لیست صفحاتی که کلمه کلیدی مشابه داشته یا شباهت بسیار زیادی با هم دارند را تهیه کنید. سپس بررسی کنید که کدام یک اهمیت بیشتری دارند، سایر گزینه ها را به صفحه مهم تگ کنونیکال بزنید. در سایت های فروشگاهی در اغلب مواقع برخی از محصولات به دسته کنونیکال میشوند که از کنیبال شدن جلوگیری می کند.

حذف دسته بندی در فروشگاه آنلاین

مساله بسیار مهم دیگری که نباید از آن غافل شد، عدم حذف مداوم دسته ها و ایجاد تغییر در آنها می باشد. این مساله در سئو سایت شرکتی و شخصی نیز حائز اهمیت است، چون هر دسته تعداد زیادی زیردسته داشته و آنه نیز دارای محصولات مختلفی هستند. دسته های توسط گوگل ایندکس شده و از بخش های مختلف سایت دارای لینک های متعدد هستند. علاوه براین، اغلب بک لینک ها نیز برای دسته بندی سایت ها ایجاد میشود. با حذف دسته بندی بدون استراتژی و اصول در نهایت با تعداد بسیار زیادی از لینک های شکسته و 404 روبرو میشوید که به شدت به سئو سایت آسیب میزند.


سئو سایت فروشگاهی

حذف صفحات داخلی سایت

یکی دیگر از موارد بسیار رایجی که در سئو سایت فروش آنلاین رخ می دهد، حذف صفحات داخلی بدون هیچگونه استراتژی می باشد. این مساله مخصوصا در بخش وبلاگ سایت ها و همچنین محصولات به وفور مشاهده میشود و خطرات زیادی برای سئو ایجاد می کند. تولید محتوا بدون استراتژی منجر به تولید صفحات بی ارزش و زامبی پیج ها میشود و به همین دلیل برخی از سئوکاران و مدیران سایت ها آنها را حذف می کنند.
حذف هر صفحه از سایت خطر ایجاد لینک های شکسته و 404 را به همراه دارد. به همین دلیل بهتر است در این شرایط تمام جوانب کار را بررسی کنید و با آنالیز دقیق در نهایت تصمیم گیری نمایید. اگر صفحه هیچ ارزشی ندارد، بهتر است بعد از حذف آن را به صفحه مرتبط ریدایرکت کنید و از سرچ کنسول نیز درخواست حذف صفحه را ثبت کنید.

عدم توجه به سئو تکنیکال سایت فروش آنلاین

به دلیل تعداد زیاد محصولات و صفحات در سایت های فروشگاهی، به مرور مشکلات فنی زیادی ممکن است رخ دهد که از مهم ترین آنها می توان به کاهش سرعت سایت اشاره نمود. علاوه براین، نامناسب بودن هاست و سرور با توجه به ترافیک ورودی به سایت نیز به مرور مشکلاتی را ایجاد می کند. سایت های فروشگاهی نیاز به سئو تکنیکال حرفه ای دارند تا بتوانند به سرعت استاندارد دست پیدا کنند. چون سرعت از مهم ترین فاکتورها در رتبه بندی سایت ها توسط موتورهای جستجو بوده و نباید از آن چشم پوشی کرد.


سئو سایت فروشگاهی

سئو بدون آنالیز و تحلیل

هدف اصلی از سئو سایت ها جذب ترافیک و افزایش فروش می باشد که تنها با جلب رضایت کاربران می توان به آن دست پیدا کرد. از دیگر اشتباهات در سئو سایت های فروشگاهی می توان به نادیده گرفتن تحلیل رفتار کاربران اشاره کرد. سایت های فروشگاهی معتبر از قبیل دیجی کالا و غیره تیم حرفه ای در این زمینه به کار میبرند و آنالیتیکس را اصلی ترین ابزار در این زمینه قرار می دهند. با کمک این ابزار می توان اطلاعات و گزارش های بسیار ارزشمندی بدست آورد که در تغییر و تدوین استراتژی مفید هستند.
با کمک ابزارهای آنالیز می توان نتیجه کمپین های تبلیغاتی و میزان فروشی که از آنها بدست می آید، نحوه رفتار کاربر پس از ورود به صفحات مختلف و مدت زمان ماندگاری آنها و جنسیت و جغرافیا و غیره را بدست آورد.

لینک سازی بدون استراتژی

بخش عظیمی از فعالیت های سئو به لینک سازی خارجی مرتبط می باشد و به شدت برای گوگل در رتبه بندی سایت ها اهمیت دارد. از نظر گوگل لینک هایی ارزشمند هستند که توسط کاربران ایجاد میشود و مدیران سایت نباید به صورت مستقیم این کار را انجام دهند. اما واقعیت این است که با سئو کلاه خاکستری باید لینک سازی طبیعی انجام داد تا بهترین نتیجه را دریافت کرد. استفاده از استراتژی های لینک سازی چند لایه ای، استفاده از انکرتکست های مناسب، دریافت بک لینک از منابع معتبر و ادامه دار بودن فعالیت های لینک سازی همگی مواردی هستند که متاسفانه در برخی سایت های فروشگاهی به آن توجه نمیشود.

عدم دوام فعالیت های سئو سایت فروشگاهی

سئو مسیری ناتمام می باشد و نمی توان برای همیشه جایگاه سایت ها در یک رتبه خاص را تضمین کرد. به همین دلیل پس از بهبود رتبه های سایت و رسیدن به جایگاه مناسب، باید در حفظ جایگاه خود تلاش کرد، چون رقبا نیز در حال فعالیت هستند. متاسفانه بسیاری از سایت های فروشگاهی که به رتبه های خوبی در بازه زمانی کوتاهی دست پیدا می کنند، سئو را بخاطر هزینه های جانبی آن فراموش می کنند و در نهایت چیزی جز افت رتبه را دریافت نخواهند کرد.
علاوه بر موارد فوق، اشتباهات دیگری از قبیل تعریف نادرست تعداد زیاد تگ، عدم توجه به تجربه کاربری و استفاده از قالب نامناسب، تعریف اشتباه تگ های هدینگ و تولید محتوای زیاد بدون استراتژی در سئو سایت های فروشگاهی به چشم میخورد. گروه سئو سایت اهوراوب با سالها تجربه در این حوزه می تواند همراه شما برای رسیدن به جایگاه مطلوب در لیست نتایج جستجو باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس مراجعه نموده یا با شماره تماس بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28102
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید