امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

7 دلیل برای گذراندن دوره آموزش تعمیرات برد


1401/07/27
کد خبر : 28507
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 13 نفر

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی، از جمله گرایش ­های پرطرفدار در رشته الکترونیک محسوب می ­شود. امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی شاهد ورود وسایل الکترونیکی مختلف همچون تبلت، گوشی هوشمند، لپ تاپ، لوازم خانگی مختلف و غیره هستیم، که هریک از این دستگاه ها در دل خود دارای چندین برد می باشند.

از طرفی می دانیم که وسایل الکترونیکی مستعد مستهلک شدن هستند و ممکن است دچار اختلالاتی شوند، بنابراین نیاز است که افرادی به آموزش تعمیرات برد بپردازند تا هنگام بروز مشکلات به آن ها رجوع کرد و مشکل دستگاه را عیب یابی نمود. شما نیز می توانید با شرکت در دوره های آموزش تعمیرات برد در یکی از آموزشگاه های فنی این حرفه را یاد بگیرید.

برد الکترونیکی چیست؟

برد الکترونیکی که با عنوان برد مدار چاپی هم شناخته می شود، مانند مغز دستگاه عمل می کند و وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. در درون بسیاری از دستگاه های الکترونیکی مانند موبایل، لپ تاپ، یخچال، تلویزیون، لباسشویی، کولر گازی و غیره که زندگی همه با به نوعی با آن ها گره خورده است و بدون آن ها زندگی ما دچار اختلال گشته و فلج می شود، برد الکترونیکی جای دارد. چنانچه برد الکترونیکی دچار اختلال شود، عملکرد دستگاه بهم می ریزد و نیاز به تعمیر پیدا می کند. از جمله اختلالات به وجود آمده می توان به سوختن کامل برد، سوختن قطعات روی برد مانند خازن، مقاومت، ترانزیستور و...، قطع شدن لحیم و غیره نام برد.

چرا باید در دوره تعمیرات برد الکترونیکی شرکت کنیم؟

مسلماً برای شروع هر شغلی باید دلایل ورود به آن را با دقت بررسی نمود تا بتوان تصمیم درستی گرفت. در رابطه با شغل تعمیرات برد الکترونیکی هم دلایلی وجود دارد که در این بخش قصد داریم با یکدیگر آن ها را بررسی کنیم.

1.      درآمد خوب شغل تعمیرات برد الکترونیکی

گاهی شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با قطع شدن اتصال قسمتی از مدار، کل دستگاه برقی شما از کار بیافتد و مجبور شوید به یک تعمیرکار برد الکترونیکی مراجعه نمائید. در نتیجه تقاضای بالایی برای تعمیرات برد الکترونیکی به وجود می آید که چنانچه تخصص، تجربه و مهارت بالایی داشته باشید می توانید به درآمدهای بالایی دست یابید. علاوه بر این، عواملی همچون تبلیغات، مشتری مداری، سرعت عمل و غیره می توانند نقش بسزایی در میزان درآمد شما داشته باشد. به طور میانگین می توان درآمدی حدود 10 الی 25 میلیون تومان برای این شغل انتظار داشت.

2.      بازار کار خوب تعمیرات برد الکترونیکی

همانگونه که پیش تر گفته شد، برد الکترونیکی نقش حیاتی در عملکرد بسیاری از لوازم برقی دارند و بروز مشکل در آن ها می تواند عملکرد دستگاه را مختل نماید. در نتیجه ممکن است به تعویض و یا تعمیر آن ها محتاج شویم. به دلیل اینکه هزینه لوازم و قطعات الکترونیکی بالاست، در صورت اختلال در بردهای الکترونیکی بهتر است که تا حد امکان بجای تعویض قطعات به تعمیر آن ها بپردازیم. از سوی دیگر، تعمیر قطعات و برد الکترونیکی نیازمند اشتن تخصص و مهارت می باشد و کار هرکسی نیست. همین امر باعث شده تا افراد هنگام برخورد با مشکلات مربوط به برد، به متخصص آن مراجعه کنند و این بازار پر رونقی را برای این شغل فراهم کرده است.   

3.      امکان کار در منزل به عنوان تعمیرکار برد الکترونیکی

اگر موفق به تهیه یک مغازه و یا کارگاه جهات راه اندازی شغل تعمیرات برد الکترونیکی نشدید به هیچ عنوان نگران نباشید، چون این امکان برای شما وجود دارد که به صورت سیار کار کنید و پس از اخذ کار، تعمیرات را در منزل خود انجام دهید و هزینه های اضافی برای رهن و اجاره مغازه پرداخت نکنید.

4.      سرمایه اولیه کم برای ورود به شغل تعمیرات برد الکترونیکی

یکی از مسائلی که ذهن هر فرد را در ابتدای شروع یک شغل به خود مشغول می کند، میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی آن حرفه می باشد. شغل تعمیرات برد الکترونیکی هم از ین قاعده مستثنی نیست و می توان آن را در دسته ای از مشاغل فنی قرار داد که نیاز به سرمایه زیادی برای شروع ندارد و با مبلغی حدود 5 تا 10 میلیون تومان می توانید ابزار مورد نیاز برای کار را تهیه نمائید و کار خود را شروع کنید.

5.      عدم نیاز به تحصیلات دانشگاهی

امروزه شاهد برپایی دوره های فنی تعمیرات برد الکترونیکی در آموزشگاه های تحت نظر فنی حرفه ای سراسر کشور هستیم که به صورت صفر تا صد تمامی مباحث مربوط به تعمیر برد الکترونیکی را از مقدماتی ترین مباحث تا پیشرفته ترین مباحث به صورت کاملا عملی و کاربردی آموزش می دهند و شما را برای ورود به بازار کار آماده می سازند. بنابراین اگر دارای مدرک تحصیلی در رشته های الکترونیک نیستید، نگران نباشید چراکه فرصت یادگیری همچنان برای شما وجود دارد. اما اگر تحصیلات مربوط به الکترونیک دارید باید بگوییم که می توانید موفق تر عمل نمائید و سرعت یادگیری این مباحث برای شما بیشتر شود.

6.      امکان اخذ مدرک معتبر فنی حرفه ای

پس از طی نمودن دوره تعمیرات برد الکترونیکی در آموزشگاه های زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور، امکان اخذ مدرک فنی حرفه ای برای شما وجود دارد که دال بر اتمام دوره شما  می باشد و می توانید از آن در رزومه خود هنگام استخدام استفاده نمائید و به واسطه آن، به عنوان یک فرد متخصص در این حرفه شناخته شوید.

7.      امکان مهاجرت به عنوان تعمیرکار برد الکترونیکی

با پیشرفت فناوری های جدید در سر تا سر دنیا، همواره نیاز به تعمیرکار بردهای الکترونیکی بیش از پیش حس می شود و این شغل توانسته جایگاه ویژه ای در بین سایر مشاغل فنی به خود اختصاص دهد. به همین منظور اگر دارای تخصص و تجربه بالا و حداقل دو سال سابقه کار در این زمینه هستید، با داشتن مدرک فنی حرفه ای و دارا بودن سطح خوب زبان، می توانید برای برخی از کشورهای اروپایی همچون آلمان و همچنین استرالیا درخواست ارسال نمائید و پس از طی مراحل مربوطه، به آن مقاصد مهاجرت نمائید. اما هرگز فراموش نکنید که دیگر کشورها هم به یک فرد کاملا متخصص نیاز دارند پس تا زمانی که فرصت دارید دانش و مهارت خود در زمینه تعمیرات برد الکترونیکی را افزایش دهید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28507
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید