امروز جمعه 27 مهر 1403

Friday 18 October 2024

6روش کاشت مو و مزایای آن


1403/07/25
کد خبر : 2409250
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 72 نفر

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی است که این روزها طرفداران زیادی دارد که باید در کلینیک کاشت مو معتبر انجام شود. امروزه افرادی که به دلایلی مانند وراثتی، تغذیه نامناسب ، بیماری یا بالا رفتن سن دچار ریزش و طاسی سر می شوند با کاشت مو می توانند اعتماد بنفس خود را دوباره به دست آورند و از زیبایی موهای خود لذت ببرند. امروز می خواهیم 6روش کاشت مو و مزایای آن را توضیح دهیم. کاشت مو یک عمل جراحی است که با برداشتن فولیکول های سالم که اکثرا از پشت سر یا از کنارسر برداشته می شود و به ناحیه طاس سر منتقل میدهند. کاشت مو به روش های مختلفی انجام می شود که با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش کاشت هر بار با عوارض کمتر و بهبودی بهتر صورت می گیرد.

 

کاشت مو طی چند مرحله مهم آمادگی برای کاشت، برداشت گرافت ها، کاشت گرافت ها و مراقبت های آن انجام می شود. در گذشته کاشت مو به روشFUT انجام می شد که با پیشرفت تکنولوژی، کاششت مو به روش های دیگری چون روشSUT، روشFIT، روش BHT، روش میکروفیت، کاشت به روش سلول‌های بنیادی و غیره انجام می شود که هریک از این روش ها دارای مزایا و معایبی می باشد که متخصین کاشت با بررسی بانک مو و وضعیت طاسی، بهترین روش کاشت مو را برای شما تعیین می کنند.

 

6 مورد از روش های کاشت مو

همه مردم دوست دارند موهای پرپشت و پرتراکم داشته باشند که برخی افراد به علت های گوناگون دچار ریزش و طاسی می شوند که با کاشت مو می توانید موهای پر حجم و طبیعی داشته باشید. کاشت مو به روشهای مختلفی انجام می شود که در این قسمت به روش های آن می پردازیم.

1-  کاشت مو به روش  FUT

یکی از قدیمی ترین روش کاشت مو، روش FUT می باشد که دراین روش بعد از بیهوش کردن پزشک تک تک فولیکول های مو را از پشت سر یا از کناره های سر برداشت می کند و در ناحیه از سر که دچار طاسی شده است کاشته می شود. دراین روش از کاشت به علت برداشت نواری طول دوران نقاهت طولانی تری دارد. از مزایای این روش، هزینه کمتر نسبت به سایر روش ها، صرف زمان کمتر، بهترین روش برای بانک موهای ضعیف می باشد.

2- کاشت مو به روش FIT

به این روش به علت جدا کردن دانه ای فولیکول ها مو از بانک مو به آن روش دانه ای هم می گویند که این روش برای افرادی که دچار طاسی مشخص، افراد بالای 35 سال و افراد ورزشگار و جوانانی که دارای پست ضخیم هستند مناسب می باشد. ازمزایای این روش کاشت، عدم استفاده از بخیه، خونریزی بسیار کم ، دوران نقاهت کوتاه، نداشتن محدودیت ورزشی و موفقعیت بالاتر می باشد.

3- کاشت مو به روش SUT

این روش کاشت مو نسبت به روش FIT و FUTبهتر و جدیدتر می باشد و بهترین روش کاشت مو است. روش SUT دارای کمترین عوارض می باشد و به سادگی و بدون دردسر انجام می شود. در این روش برداشت گرافت ها از ناحیه پشت سر توسط دستگاه اتوماتیک برداشته و پیوند با سرعت بیشتری انجام می شود. از مزایای این روش، سرعت بالا، تراکم موی بالا، بهداشتی تر بودن ، بدون زخم و برش و جلوگیری از آسیب و هدر رفتن فولیکول ها می باشد.

 

مراقبت های پس از کاشت مو

 

4- کاشت مو به روش BHT

دراین روش از کاشت مو بانک مو سر نمی باشد بلکه از موهای قسمت های دیگر بدن برای کاشت استفاده می شود. این روش برای کسانی که کچلی زیادی دارند و موهای پشت سر مناسب برای کاشت نمی باشند مورد استفاده قرار می گیرد که بهترین ناحیه برای برداشت مو ریش صورت و موهای سینه می باشد. ارز مزایای این روش، درد و خونریزی کم و عدم استفاده از داروی بی هوشی می باشد.

5- کاشت مو به روش MICRO FIT

 پیشرفته ترین روش کاشت مو، روش MICRO FIT است که دراین روش از ابزارهای بسیار دقیق برای برداشت گرافت ها استفاده می شود . دقت دراین روش از کاشت بسیار بالا می باشد که می توان برای کاشت ابرو هم استفاده شود. این روش کاشت برای افرادی که دارای بانک موی ضعیفی هستند روش مناسبی نمی باشد. از مزایای این روش از کاشت: بدون جراحی بودن،، دوران نقاهت بسیارکم و ماندگاری بسیار بالا می باشد.

6- کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی یا FCI

یکی از جدید ترین روش های کاشت مو می باشد که در این روش فولیکول های سالم از پشت سربرداشته می شود و با تکثیر آنها درآزمایشگاه، سلول های تکثیر شده توسط سرنگ های مخصوص در نواحی طاس کاشته می شود. مزایای این روش شامل: کنترل کردن ضخیم بودن و حجم موها، دائمی بودن موها و بدون زخم بودن می باشد.

 

مزایای کاشت مو

 افرادی که دچار ریزش مو یا طاسی می شوند  راهکارهای مختلفی برای رفع این نواقص انجام می دهندو کاشت مو یک روش مناسب برای این افراد می باشد که اگر توسط متخصصین انجام شود می تواند موفقیت آمیز و دائمی باشد. از مهم ترین مزیای کاشت مو:

- افزایش اعتماد به نفس

ریزش مو علاوه بر مشکلات فیزیکی برروی اعتماد به نفس افراد تاثیر می گذارد و باعث تضیف روحیه فرد می شود که کاشت مو راهی برای بازگرداندن اعتماد به نفس می باشد.

- بهبود ظاهر

کاشت مو تاثیر زیادی برروی ظاهر افراد دارد و باعث جوان تر و زیبا ترشدن افراد می شود و باعث جذابیت افراد می باشد.

- از بین رفتن طاسی

معمولا با کاشت مو سطح پوست سر مشخص نشده و طاسی از بین خواهد رفت.

- طبیعی بودن

در سال های گذشته افراد از روش های مانند کلاه گیس برای رفع کچلی خود استفاده می کردند که هم غیر طبیعی و هم روش بسیار سختی بود که با پیشرفت تکنولوژی و پیوند مو از موهای خود فرد، این روند دائمی و طبیعی می باشد.

- مقرون به صرفه و دائمی بودن

روش های دیگر مانند کلاه گیس، اسپری و غیره هم نیاز به صرف هزینه مجدد و نگهداری مداوم دارند ولی با کاشت مو با پرداخت هزینه برای یک بار، نیاز به هزینه مجدد نمی باشد.

 

مراقبت های پس از کاشت مو

 

مراقبت های پس از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو از مهم ترین نکات می باشد که تاثیر زیادی بر نتیجه کاشت دارند. مهم ترین نکات مراقبتی کاشت مو:

از خاراندن پوست سر خود بعد از کاشت خوداری کنیدزیرا خاراندن سر باعث تحریک فو لیکول ها و خارج شدن آنها قبل از رشد می شود.

از انجام ورزش و فعالیت های سنگین جلوگیری کنید زیرا تعریق زیاد باعث عفونت می شود.

یکی از مهم ترین نکات بهد از کاشت رعایت تغذیه می باشد که حتما از غذاهای سالم استفاده کنید و در طول دوره بهبودی به میزان لازم آب مصرف کنید.

حداقل تا یک هفته از نوشدن الکل و استفاده از دخانیات خوداری کنیدزیرا استفاده از این مواد باعث اختلال در خون رسانی و عدم موفقیت کاشت می شود.

داروها و پمادهای خود را طبق دستور پزشک استفاده کنید.

در روزهای اول کاشت از شستن سر خود خوداری کنید.

ازدر معرض گرفتن در برابر نور خورشید خوداری کنید.

 

سخن پایانی

این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی افرادی که دچار ریزش مو یا طاسی شدند می توانند بدون نگرانی بتوانند با استفاده از بهترین روش های کاشت مو، با کترین عوارض جانبی به بهترین نتیجه دست یابند که حتما باید توجه داشت که با کاشت مو کارتمام نمی شود بلکه نکات مراقبتی لازمی وجود دارد که رعایت آنها تاثیر زیادی در ماندگاری و نتیجه کار دارد.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2409250
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید