امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

۵ مورد از زیباترین جنگل‌های شمال که باید از آن‌ها دیدن کنید!


1401/07/27
کد خبر : 26643
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

مناطق شمالی ایران سراسر با پوشش‌های گیاهی متنوع و خاص پوشیده شده و آب‌و‌هوای معتدل و خاک مناسب این مناطق باعث شده تا در هر قسمت از شمال کشور، جنگل‌هایی شگفت‌انگیز ایجاد شوند. هرکدام از این جنگل‌ها ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند و برای گردشگران و طبیعت‌گردان داخلی این فرصت را ایجاد می‌کند که در سفرهای خود به مقاصد متفاوت سفر کنند و تجربه‌های جدیدی داشته باشند. جنگل‌ هم برای کسانی مناسب است که می‌خواهند چندساعتی در طبیعت به پیک‌نیک و گردش بپردازند، و هم برای افرادی که به پیاده‌روی و شب‌مانی در جنگل علاقه دارند. اگر به سفر به جنگل‌های بکر ایران علاقه دارید، به خواندن ادامه دهید.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی که بخاطر زیبایی شگفت‌انگیزش به دالان بهشت هم معروف است، تنها در فاصله‌ی ۳۰ کیلومتری شهر رامسر قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار آسان است. به محض رسیدن به نزدیکی جنگل، قطعا محو تماشای زیبایی درختان سرسبز در دو طرف جاده خواهید شد و از رانندگی در وسط جنگل لذت خواهید برد. هوای جنگل دالخانی در اکثر ماههای سال مطبوع است و به‌خاطر مه زیبایی که بیشتر اوقات درختان جنگل را در برگرفته، هوای خنک و خوش‌بویی در فضای آن وجود دارد. اگر در جنگل کمی پیاده‌روی کنید، می‌توانید درختان متنوع آن مانند فندق، بلوط، زرشک و ازگیل را ببینید و در فضای زیبایی بین درختان جنگل چادر بزنید. علاوه بر این اگر اهل جنگل‌نوردی باشید، می‌توانید خود را به دریاچه و رودخانه‌ی درون جنگل برسانید و کمی آب‌تنی کنید. همچنین می‌توانید در کلبه‌های چوبی و آلاچیق‌های کنار جاده پیک‌نیک کنید یا از دست‌فروشان محلی کنار جاده میوه و غذای تازه بخرید. اگر اهل شب‌مانی در جنگل نیستید، بهترین گزینه برای شما اجاره ویلا شمال https://www.jabama.com/stays است. اقامت در ویلایی زیبا در مکانی آرامش‌بخش، می‌تواند لذت تجربه‌ی سفر شما را چند برابر کند.

جنگل راش سنگده

جنگل راش سنگده همانطور که از اسمش پیداست، جنگلی انبوه با درختان راش بلند و در هم فرو‌رفته و البته قسمتی از جنگل‌های هیرکانی ایران است. جنگل‌های هیرکانی بخشی از میراث طبیعی ایران هستند که بخاطر قدمت بسیار و پوشش گیاهی و جانوری متنوع، در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده‌اند. برای رسیدن به جنگل سنگده باید ابتدا به روستای سنگده در مازندران بروید و پس از طی کردن مسیری کوتاه به جنگل راش یا مرسی‌سی برسید. جنگل راش بخاطر قرار گرفتن در مناطق کوهستانی و احاطه شدن با پوشش گیاهی وسیع، حتی در فصول گرم سال نیز از آب و هوای معتدل و خنکی برخوردار است. در این جنگل می‌توانید با خیال راحت چادر بزنید، در میان درختان قدم بزنید و از سکوت و زیبایی جنگل لذت ببرید. اگر اهل فعالیت بیشتر هستید، می‌توانید چند ساعتی در میان درختان جنگل راش پیاده‌روی کنید تا به آبشار زیبای اوبن برسید و از خنکای آبشار استفاده کنید.

جنگل‌ جهان‌نما

 


حتما تا به حال عکس‌های زیبا از درختان رنگارنگ گلستان در فصل پاییز را دیده‌اید. استان گلستان یکی از زیباترین و وسیع‌ترین جنگل‌های ایران را در خود جا داده که بخاطر برگ‌های زرد و نارنجی و هوای مه‌آلودش در پاییز، در بین طبیعت‌گردان طرفداران بسیاری دارد. جنگل جهان‌نمای گلستان از نوع جنگل‌های هیرکانی‌ است و در منطقه‌ی حفاظت شده قرار گرفته است. این جنگل بخاطر ارتفاع بالا و آب‌و‌هوای سردسیری‌اش، در تابستان هوای مطبوع و خنکی دارد و برای سفرهای تابستانی بسیار مناسب است. حتی ممکن است در تابستان با بارش باران شدید هم روبرو شوید و در رفت و آمد با مشکل مواجه شوید، پس حتما قبل از سفر به جنگل جهان‌نما، وضعیت آب و هوای روزهای آتی را چک کنید. برای بهترین تجربه پیشنهاد می‌کنیم به دهکده جهان‌نما بروید، در آنجا کلبه‌ای اجاره کنید و از آنجا به بازدید جنگل و چشمه‌های بسیار آن بپردازید. اگر اهل کوهنوردی هستید، می‌توانید به ارتفاعات جهان‌نما بروید و از آنجا منظره‌ی فوق‌العاده‌ی درختان انبوه جنگل را در زیر پاهایتان ببینید. اگر هم قصد گشت‌زدن در جنگل و عکاسی از طبیعت زیبای جهان‌نما را داشتید، بهتر است گشت خود را با تاریک شدن هوا تمام کنید، چرا که همزمان با تاریکی هوا، کل جنگل در مه فرو می‌رود.

جنگل گیسوم تالش

 


شهر تالش یکی از زیباترین شهرهای شمال است و مناظر طبیعی خیره‌کننده و خاصی در دل خود دارد. یکی از جاذبه‌های طبیعی تالش، جنگل گیسوم است که علاوه بر زیبایی بی‌نظیرش، بخاطر یک ویژگی خاص یعنی رسیدن جنگل و دریا به هم بسیار معروف است. اگر به جنگل گیسوم سفر کنید، در انتهای جاده‌ای که از وسط جنگل می‌گذرد، یکدفعه سر از دریای مازندران درخواهید آورد و از دیدن منظره‌ی تلاقی جنگل و دریا شگفت‌زده خواهید شد. جنگل گیسوم پوشش گیاهی متنوع و زیبایی دارد که می‌توانید ساعتها از قدم‌زدن در میان آن لذت ببرید. اگر هم خواستید می‌توانید در ساحل گیسوم از امکانات تفریحی و رفاهی استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم اقامت خود را در شهر تالش انتخاب کنید که به تمامی جاذبه‌های طبیعی این شهر از جمله جنگل گیسوم، دسترسی داشته باشید.

جنگل الیمستان

جنگل الیمستان در نزدیکی شهر آمل با درختان سرسبز و در هم فرو رفته و مه غلیظ همیشگی‌اش‌، به طلای سبز ایران معروف است. این جنگل بکر یکی از بهترین گزینه‌های طبیعت‌گردان است، چرا که هم در آن می‌توانید جنگل انبوه و کوه‌های پوشیده از درخت ببینید، و هم در دشت‌های آن ساعتی استراحت کنید. الیمستان بخاطر ارتفاع زیاد و چشمه‌های فراوانی که دارد، برای یک جنگل‌نوردی تابستانی بسیار مطبوع است. اگر حوصله‌ی کمی کوه‌پیمایی داشته باشید، می‌توانید تا قله‌ی الیمستان بروید و تمامی جنگل را در زیر پاهای خود ببینید. علاوه بر این، در مسیر رو به بالا با جاذبه‌ای بسیار جالب به نام نقش پای رستم روبرو می‌شوید؛ دو گودال بزرگ و عمیق در وسط دشت که به اعتقاد محلی‌ها، جای زانوان رستم است که برای نوشیدن آب دریا زانو زده است. اگر هم اهل پیمایش در ارتفاعات نیستید، جنگل الیمستان برای شما هم فضای گسترده‌ای دارد تا در میان درختان سبز جنگل کمپ کنید، غذا درست کنید و در کنار دوستان و خانواده‌ی خود به تماشای زیبایی طبیعت بنشینید. در صورت نیاز به اقامت در هر نقطه‌ای از شمال ایران، جاباما در کنار شماست. در این سایت به‌راحتی ‌می‌توانید اقامتگاه دلخواه خود را از بین تمام گزینه‌ها انتخاب و آنلاین رزرو قطعی کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26643
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید