امروز شنبه 05 آبان 1403

Saturday 26 October 2024

4 مقصدی که رزرو تور لحظه آخری آنها غیر ممکن است!


1403/08/01
کد خبر : 2409279
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 140 نفر

 

4 مقصدی که رزرو تور لحظه آخری آنها غیر ممکن است!

تور لحظه آخری یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های سفر است زیرا می‌توانید سفری با کیفیت عالی را با یک قیمت بسیار مقرون به صرفه انجام دهید. اما برای همه مقاصد پکیج لحظه آخری برگزار نمی‌شود. ممکن است کشوری نیاز به اخذ ویزا داشته باشد و زمان‌‌بر بودن پروسه اخد آن باعث شود امکان رزرو تور لحظه آخری را از دست دهید. یا اینکه به دلیل پروازهای غیر مستقیم، امکان تهیه بلیط چارتر به آن مقصد وجود نداشته باشد. حتی امکان دارد برخی از مقاصد فقط ویزای گروهی قبول کنند و گردشگران مجبور شوند ابتدا تور خود را رزرو کرده و بعد به سراغ ویزا بروند و عملا امکان رزرو پکیج‌های دقیقه نودی برایشان سلب شود. اما به مقصد کدام کشورها تور لحظه آخری وجود ندارد؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید؛ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 4 مقصدی که رزرو تور لحظه آخری آنها غیر ممکن است!

تورهای اروپا لحظه آخری نمی شوند!

اروپا یکی از مکان‌هایی است که سفر به اکثر کشورهای آن نیاز به ویزا دارد و اخذ ویزای آن نیز برای ایرانیان کاری زمان‌بر، هزینه‌بر و سخت است. از آنجایی که یکی از پروسه‌های اخذ ویزای کشورهای حوزه شنگن ارائه برنامه سفر شامل رزرو بلیط و واچر هتل است، طبیعتا شما ابتدا باید تور خود را رزرو کنید و سپس به سراغ اخذ ویزا بروید. از آنجایی که دریافت این ویزا ممکن است حداقل 2 ماه زمان می‌برد. بنابراین نمی‌توانید تور لحظه آخری اروپا را پیدا کنید. دلیل دیگری که نمی‌توانید تور لحظه آخری برای اروپا پیدا کنید این است که پکیج‌های آن خصوصا برای تابستان که هوا معتدل است و دز زمان جشنواره‌های خاص به سرعت پر می‌شود و بنابراین فرصتی برای پکیج‌های دقیقه نودی باقی نمی‌ماند.

بدون ویزا وارد آفریقای جنوبی نشوید!

برای اخذ ویزای آفریقای جنوبی باید وقت سفارت بگیرید. این ویزا به صورت لیبل‌دار صادر می‌شود اما برخلاف دیگر ویزاهای لیبل‌دار، دریافت آن اصلا سخت نیست. با این حال برای صدور به زمان نیاز خواهید داشت. اگر خوش شانس باشید، حدود یک هفته طول می‌کشد تا ویزاتان بیاید. از آنجایی که باید در مدارک درخواست ویزای خود تاییدیه رزرو هتل در آفریقای جنوبی را هم قرار دهید؛ لازم است ابتدا تور خود را رزرو کنید و سپس برای دریافت ویزا اقدام نمایید و طبیعتا این مساله به گردشگران اجازه رزرو تور لحظه آخری آفریقای جنوبی را نمی‌دهد. مساله دیگر واکسن‌هایی است که گردشگران باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بزنند. خود فرایند واکسن زدن و مدت زمانی که باید آن بگذرد؛ زیاد است و به همین دلیل فرصتی برای رزرو پکیج دقیقه نودی باقی نمی‌ماند.

 بدون ویزا وارد آفریقای جنوبی نشوید!

ژاپن؛ مقصدی سخت اما هیجان‌انگیز

ژاپن یکی از بهترین و معتبرترین پاسپورت‌‌های دنیا را دارد و دریافت ویزای این کشور برای ایرانیان کار سختی نیست. از آنجایی که این کشور فوق‌العاده زیباست و مرزهای مدرنیته را به معنای واقعی کلمه جابه‌جا کرده است؛ افراد زیادی هستند که دوست داشته باشند تور ژاپن را رزرو کنند. برای رزرو تور این کشور، ابتدا باید ویزای آن را رزرو نمایید. متاسفانه سفارت ژاپن نسبت به ایرانیانی که می‌خواهند ویزا دریافت کنند، سخت‌گیرانه عمل می‌کند. همچنین امکان دریافت ویزای انفرادی برای ایرانیان وجود ندارد و حتما باید به صورت گروهی اقدام کنند. یعنی باید ابتدا در یک تور گروهی ثبت‌نام نمایند و سپس آژانس مسافرتی برای دریافت ویزای گروهی آنها اقدام نماید.

ویتنام؛ سفر به زیبای وحشی!

یکی دیگر از کشورهایی که نمی‌توانید تور لحظه آخری آن را پیدا کنید، ویتنام است. سفر به این کشور نیاز به دریافت ویزا دارد و برای دریافت ویزای ویتنام هم باید واچر هتل و رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما را در مدارک خود قرار دهید. یعنی درواقع شما ابتدا باید تور خود را رزرو کنید و سپس به سراغ گرفتن ویزا بروید. دلیل دیگری که باعث می‌شود تور لحظه آخری برای ویتنام وجود نداشته باشد، نبود پروازهای مستقیم از ایران به سمت این مقصد است. پروازهای غیر مستقیم هم هزینه سفر را بالا می‌برد و هم کمتر کسی برای پیدا کردن بلیط‌های چارتری ریسک می‌کند. همچنین ممکن است پروسه دریافت ویزای ویتنام زمان‌بر باشد و به همین دلیل نتوان به زمان محدود تور لحظه آخری برسید.

 ویتنام؛ سفر به زیبای وحشی!

کلام آخر

در این مطلب 4 مقصدی که برای سفر به آنها نمی‌توانید روی رزرو تور لحظه آخری حساب کنید. صحبت کردیم. برای سفر به تمامی این مقاصد بنا به دلایل مختلف باید از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید؛ ابتدا تورتان را رزرو نمایید؛ سپس برای دریافت ویزا اقدام کنید. در صورتی که درخواست ویزایتان ریجکت نشد؛ می‌توانید چمدانتان را ببندید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد و یا کشور دیگری را می‌شناسید که شرایط مشابهی با این چهار مورد دارد؛ آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2409279
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید