امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

3 وسیله ای که برای طبیعت گردی باید با خود بهمراه داشته باشید


1401/07/27
کد خبر : 26227
دسته بندی : ورزشی
تعداد بازدید : 18 نفر

حال اگر به تازگی تصمیم به کوهنوردی یا طبیعت گردی گرفته اید ممکن است که از خود سوال کنید که چه لوازمی را باید برای خود تهیه نمایید تا بتوانید نهایت لذت را از طبیعت ببرید. از اینرو در ادامه این مطلب قصد داریم تا به معرفی 3 وسیله ضروری که در زمان کوهنوردی بهتر است با خود بهمراه داشته باشید می پردازیم تا بتوانید یک روز خاطره انگیز را برای خود بسازید.

1- کفش کوهنوردی

کوهنوردی و مکانهای طبیعی سرسبز بواسطه مسیرهای ناهموار و غیر آسفالته ای که دارند, مستلزم برخورداری از یک کفش کوهنوردی مناسب می باشد. بطور کلی یک کفش کوهنوردی خوب باید دارای یک زیره و رویه قوی جهت عبور از مسیرهای ناهموار خاکی باشد, بطوریکه بتواند ایمنی شما را در طول مسیر تضمین کند و مانع از خستگی مفرط شما در طول مسیر شود.
کفش های کوهنوردی بسته به مسیر کوهنوردی و شرایط آب و هوایی مقصد, معمولا در مدلهای مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. سه مدل از پر کاربرد ترین کفش های کوهنوردی شامل کفش های کوهنوردی بدون ساق, کفش کوهنوردی نیم ساق و کفش کوهنوردی برای صعود های خاص (بعنوان مثال کوهستانهای بلند و پوشیده از برف) می باشد. حال اگر قصد خرید کفش کوهنوردی را دارید, شما می توانید بسته به نیاز خود یکی از این 3 مدل کفش کوهنوردی را برای خود انتخاب نمائید.
کفش های کوهنوردی بدون ساق که به کفش های تریل نیز معروف می باشند, برای کوهپیمایی های سبک و طبیعت گردی های روزانه مناسب می باشند. زیره اینگونه از کفش ها به گونه ای می باشد که تردد در مسیرهای خاکی و سنگی با سهولت انجام می گیرد. از جمله مزایایی اینگونه از کفش ها این است که اگر در طبیعت گردی و اسکان در یک محل, بطور پیوسته قرار است کفش های خود را, بمنظور انجام کارهای مختلف, از پا در بیاورید و مجددا بپوشید, اینکار بسهولت توسط این کفش ها امکان پذیر می باشد.
همچنین, کفش های کوهنوردی نیم ساق, معمولا دارای ساق می باشند و بسته به مدل کفش, ساق آنها در اندازه متوسط تا بلند می باشد. اینگونه از کفش های کوهنوردی برای پیاده روی های بلند مدت و با استراحت کم روزانه مناسب می باشند.


 

2- کوله کوهنوردی

کوله کوهنوردی به آندسته از کوله پشتی ها اطلاق می شود که علاوه بر قابلیت حمل مواد غذایی و وسایل ضروری , قادر است تا سایر لوازم ضروری کوهنوردی از جمله زیرانداز, باتوم کوهنوردی, طناب و غیره را در خود تعبیه کند. معمولا این دسته از کوله پشتی ها بصورت مستطیل شکل می باشند تا بتواند حداکثر اقلام لازم را در خود جای دهد. کوله های کوهنوردی بسته به مسافت و تعداد روز کوهنوردی دارای ظرفیت های مختلفی از 30 تا 80 لیتر می باشند. حال اگر قصد خرید کوله کوهنوردی را دارید در نظر داشتن تعداد روز سفر و مسافت کوهنوردی کمک زیادی به شما در زمان انتخاب کوله کوهنوردی خواهد نمود.

3- باتوم کوهنوردی

از آنجائیکه در زمان پیاده روی در زمینهای ناهموار فشار بیشتری بر مفاصل مخصوصا زانو وارد می شود, از اینرو توصیه می شود تا برای طبیعت گردی یک باتوم کوهنوردی با خود بهمراه داشته باشید. داشتن یک باتوم کوهنوردی (عصاء کوهنوردی) تا حد زیادی از فشارهای وارده بر زانو جلوگیری می کند. بطور کلی اگر بالای 30 سال سن دارید و وزنتان نیز بالا می باشد بهتر است تا یک باتوم کوهنوردی برای خود تهیه نماید. حال اگر قصد خرید باتوم کوهنوردی دارید, بهتر است بدانید که عموما باتومهای کوهنوردی به دو صورت پیچی و کلیپسی می باشد که مدل پیچی بسیار مرسوم تر می باشد.


 
حرف پایانی
داشتن لوازم ذکر شده برای طبیعت گردی, شما را برای یک کوهنوردی یک روزه تقریبا مجهز می کند. از اینرو به شما توصیه می کنیم که اگر قصد خرید لوازم فوق را دارید به فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت مراجعه کرده و از جدیدترین لوازم کوهنوردی از جمله کفش کوهنوردی, کوله کوهنوردی و سایر لوازم کوهنوردی بازدید نمائید.




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26227
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید