امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

۳ روش موثر برای کسب درآمد از متاورس


1401/07/27
کد خبر : 28577
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 15 نفر

متاورس یک دنیای موازی است که بشر آن را ساخته و قرار است بخشی از زندگی‌اش را به آن منتقل کند. این دنیای موازی به تازگی راه‌اندازی شده و در حال حاضر تعداد کاربران آن محدود است. روش های کسب درآمد از متاورس مهم‌ترین چالشی است که ذهن کاربران این تکنولوژی تازه‌کار را درگیر می‌کند و موضوع مورد بحث ما در این مقاله است.


 کسب درآمد از متاورس


متاورس با ترکیب فناوری بلاکچین، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ایجاد شده است. این تکنولوژی جدید فرصت‌های تازه‌ای برای کسب درآمد در اختیار کاربران قرار داده است. در این مقاله فرصت‌هایی که برای کسب درآمد از این دنیای تازه وجود دارد را بررسی می‌کنیم و درباره توکن‌های آن نیز صحبت خواهیم کرد.

کاربردهای متاورس چیست؟

متاورس قرار است به جایی برای زندگی مجازی تبدیل شود. با این تکنولوژی می‌توانیم همانطور که در خانه نشسته‌ایم، با دوستانمان در سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم، به همراه آن‌ها به مهمانی و مراکز تفریحی برویم، درآمد داشته باشیم و خلاصه، هرکاری که در دنیای واقعی اماکن‌پذیر است را انجام بدهیم.
در حال حاضر انسان‌ها به صورت دقیق نمی‌دانند کاربردهای متاورس چیست و چطور باید از آن استفاده کنند. انسان‌های ۵۰ سال قبل را تصور کنید؛ آن‌ها هیچ تصوری از اینترنت و کاربردهای آن نداشتند. هرچقدر متخصصین این حوزه درباره کاربردهای آن توضیح می‌دادند، مردم آن‌ها را با امکانات همان زمان مقایسه می‌کردند و می‌گفتند به چنین شبکه‌ای نیاز ندارند، اما الان زندگی بدون اینترنت برای انسان‌ها معنایی ندارد. متاورس هم مثل اینترنت است و دنیای تکنولوژی را با تحولات گسترده‌ای مواجه می‌کند. احتمالا تا ده سال آینده،‌ انسان‌ها نمی‌توانند بدون متاورس زندگی کنند.

روش‌های کسب درآمد از متاورس

روش های کسب درآمد از متاورس یکی از مهم‌ترین مواردی است که کنجکاوی مردم را برانگیخته. حتی هنوز که این تکنولوژی به بلوغ نرسیده، روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آن ایجاد شده و افراد بسیاری توانسته‌اند با استفاده از این روش‌ها، ثروت زیادی به دست آورند.
به احتمال زیاد تنوع روش‌های کسب درآمد از متاورس از آنچه اکنون وجود دارد، بیشتر خواهد شد. در ادامه روش‌های کنونی که افراد برای درآمدزایی استفاده می‌کنند را نام می‌بریم و درباره آن‌ها توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

سرمایه‌گذاری و ترید توکن‌های متاورسی

یکی از روش‌های کسب درآمد از تمام دارایی‌های دیجیتال، ترید و سرمایه‌گذاری روی آن‌هاست. توکن‌های متاورسی هم مانند سایر دارایی‌های دیجیتال ارزشمند هستند، قیمتشان نوسان پیدا می‌کند و در لیست‌های معاملاتی صرافی‌های مختلف وجود دارند. بنابراین تریدرهای حرفه‌ای با تحلیل تکنیکال روند قیمت، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و سود به دست می‌آورند.
در توکن‌های متاورسی، تحلیل فاندامنتال هم اهمیت بسیاری دارد. زیرا قیمت این توکن‌ها به صورت مستقیم از روند پیشرفت پروژه تأثیر می‌پذیرد. اگر پروژه گامی رو به جلو بردارد، تقاضا و اشتیاق کاربران برای خرید توکن آن بیشتر خواهد شد و احتمالا قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. در مقابل اگر پروژه‌ای با شکست مواجه شود، ارزش توکنش روند نزولی به خود می‌گیرد و تا رسیدن به صفر ادامه خواهد داشت.


 کسب درآمد از متاورس

خرید زمین در متاورس

این روش نیز نوعی سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های متاورسی است. دنیای متاورس شبیه به یک کره زمین مجازی است که در آن انسان‌ها به صورت مجازی زندگی می‌کنند، کسب و کارشان مجازی است، زمین‌های مجازی دارند و رویدادهای مختلف را به صورت مجازی برگزار می‌کنند. البته اینترنت اشیاء و واقعیت افزوده این مجازی‌ها را به دنیای واقعی پیوند می‌دهد.
زمین‌های مجازی در دنیای متاورس قابل خرید و فروش هستند. هر زمین یک توکن NFT منحصر به فرد دارد و خریدار با پرداخت قیمت زمین، توکن NFT‌ آن را به دست می‌آورد. این روش از سال ۲۰۲۱ به بعد به یکی از متداول‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بلاکچین، ارزهای دیجیتال و متاورس تبدیل شد. با گذشت زمان ارزش زمین بیشتر می‌شود و سرمایه‌گذاران از این طریق سود به دست می‌آورند.
البته هولد کردن تنها روش کسب درآمد با خرید زمین در متاورس نیست. زمین‌های متاورسی هم مانند زمین‌های واقعی می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. مثلا شما می‌توانید در زمینی که خریده‌اید، یک نمایشگاه ایجاد کنید و میزبان رویدادهای مختلف باشید. افرادی که قصد برگزاری رویداد داشته باشند، می‌توانند برای مدت کوتاهی زمین متاورسی شما را اجاره کنند و شما از این طریق درآمد خواهید داشت.

برگزاری رویداد و نمایشگاه‌های NFT

هر دارایی که در دنیای واقعی وجود داشته باشد، می‌تواند به یک توکن NFT تبدیل شود و به دنیای متاورس وارد شود. بعضی از دارایی‌ها هم محدود به دنیای متاورس هستند و در دنیای واقعی معادلی ندارند. برخی از متخصصین ارزهای دیجیتال و متاورس با برگزاری نمایشگاه و رویداد و خرید و فروش توکن‌های NFT‌ درآمد کسب می‌کنند. مثلا ایپ کوین یکی  از مشهورترین توکن‌های غیرقابل معاوضه است که نسخه‌های متعددی دارد. هر نسخه ایپ کوین بین چندصد تا چند هزار دلار قیمت دارد و در رویدادها و بازارهای خرید و فروش NFT معامله می‌شود.


 کسب درآمد از متاورس


همانطور که گفتیم، بعضی از صاحبان زمین‌های متاورسی، زمین‌هایشان را برای برگزاری رویداد اجاره می‌دهند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند. به طور کلی رویدادهای متاورسی یکی از راه‌های کسب درآمد از این دنیای تازه هستند. مثلا زمانی که یک کنسرت در متاورس برگزار می‌شود، بلیط‌هایش بودجه مورد نیاز برای برگزاری کنسرت را تأمین می‌کند. این بودجه برای رزرو سالن مجازی کنسرت و پرداخت هزینه افراد درگیر در این پروژه مصرف خواهد شد. تاکنون خواننده‌های مشهوری مثل آریانا گراند یا تراویس اسکات در بستر متاورس کنسرت برگزار کرده‌اند و درآمد خوبی هم از این طریق به دست آورد‌ه‌اند.

بازی و شرکت در گیم های متاورسی

بازی‌های کریپتویی و متاورسی هم از دیگر روش‌های کسب درآمد از متاورس هستند. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از بازی‌های کریپتویی و متاورسی وجود دارد. مثلا در بازی اکسی اینفینیتی، حیوان‌های موجود در بازی توکن‌های NFT هستند. شما با بازی کردن حیوانی که دارید را بزرگ می‌کنید و توانمندی‌های مختلفی به آن اضافه می‌کنید. همین موضوع باعث افزایش ارزش توکن NFT حیوان می شود و در نهایت می‌توانید آن را با قیمت بالاتری بفروشید.
روش دیگری هم که برای کسب درآمد از این روش وجود دارد، استفاده از بازی‌های Move2Earn است. این بازی‌ها در ازای فعالیت‌های فیزیکی کاربر، مثل دویدن یا قدم زدن، به او ارز دیجیتال پاداش می‌‌دهند. کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال مرز مشخصی بین بازی‌های متاورسی و بازی‌های کریپتویی قائل نشده‌اند. در هر صورت کسب درآمد با بازی یک روش مناسب برای درآمدزایی از متاورس است که تاکنون گیمرهای بسیاری از آن استفاده کرده‌اند.
توسعه یک بازی هم می‌تواند روش مناسبی برای کسب درآمد از متاورس باشد. برخی از برنامه‌نویس‌های بلاکچین با توسعه پروژه‌های گیم بر بستر بلاکچین توانسته‌اند درآمد به دست آورند. به طور کلی اگر توسعه‌دهنده باشید و ایده‌ای داشته باشید، می‌توانید آن را در بلاکچین و متاورس توسعه دهید و از طریق آن درآمد کسب کنید.

بهترین بازی‌های متاورسی

در ادامه مشهورترین بازی‌های متاورسی که امکان کسب درآمد برای کاربرانشان را فراهم می‌کنند، معرفی می‌کنیم.
•    اکسی اینفینیتی
•    سندباکس
•    اطلس (Ethlas)
•    Sorare
•    Illuvium
•    Ultra
به طور کلی هر بازی که قابلیت Play2Earn را داشته باشد، می‌تواند به گیمرها درآمد بدهد. البته برای انتخاب بازی باید دقت بالایی داشته باشید و به اعتبار پروژه توجه کنید. بعضی از بازی‌ها به استیک دارایی نیاز دارند و از این طریق از کاربران سوء استفاده می‌کنند. بعضی هم از همان ابتدا با هدف کلاهبرداری توسعه داده می‌شوند و بعد از رسیدن به اهدافشان به طور کامل از بازار خارج خواهند شد. انتخاب بازی مناسب یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی گیمرهای متاورسی است.

راه‌اندازی کسب و کار در متاورس

دو روش آخری که برای کسب درآمد از متاورس ارائه داده‌ایم، در حال حاضر بازار محدودی دارند، اما در آینده می‌توانند درآمدهای خوبی برای فعالان در این حوزه‌ها داشته باشند. متاورس قرار است یک دنیای تازه باشد؛ در نتیجه در آن کسب و کارهای مختلف فعالیت خواهند داشت. کسب و کارهایی که اکنون در دنیای واقعی یا بر بستر اینترنت فعالیت می‌کنند، به متاورس کوچ خواهند کرد و محصولات و خدماتشان را به کاربران وب ۳.۰ ارائه خواهند داد.

فریلنسینگ

متاورس به مهارت‌های تخصصی مثل برنامه‌نویسی، اینترنت اشیاء، طراحی آواتار و... نیاز دارد. همه کاربران این مهارت‌‌ها را ندارند. بنابراین افرادی که در این زمینه متخصص هستند، می‌توانند خدماتشان را به صورت فریلنس به کاربران متاورس ارائه بدهند و از این طریق درآمد کسب کنند. مثلا کاربران برای فعالیت در متاورس به آواتار نیاز دارند؛ همه افراد گرافیست نیستند و مهارت طراحی آواتار ندارند. در حال حاضر آواتارها ساده و ابتدایی هستند، اما هرچقدر زمان بیشتری سپری می‌شود و متاورس بیشتر پیشرفت می‌کند، آواتارها حرفه‌ای‌تر می‌شوند و فقط دیزاینرهای حرفه‌ای می‌توانند آن‌ها را طراحی کنند. در نتیجه کاربران باید آواتارهایشان را به این افراد سفارش بدهند. هرچقدر کاربردهای متاورس گسترده‌تر شود، نیاز کاربران به خدمات فریلنسرها گسترده‌تر خواهد شد. در نتیجه روش‌های متنوع‌تری برای کسب درآمد ایجاد می‌شود.
همانطور که می‌دانید، در حال حاضر متخصصان بسیاری به صورت فریلنس کار می‌کنند و از این راه درآمد دارند. با توسعه متاورس و به بلوغ رسیدن این فناوری، مشاغل جدیدی ایجاد می‌شود که افراد متخصص می‌توانند آن‌ها را به صورت فریلنس انجام بدهند.

لیستی از بهترین توکن های متاورسی

همانطور که گفتیم، یکی از روش‌های کسب درآمد از متاورس، سرمایه‌گذاری و ترید است. شناخت بهترین توکن های متاورس، اولین چیزی است که برای سرمایه‌گذاری روی این دسته از دارایی‌های دیجیتال نیاز دارید. هر کس ملاک‌های منحصر به فردی برای بهترین بودن یک دارایی دیجیتال دارد؛ بعضی از افراد به قیمت کنونی دارایی توجه می‌کنند و روی توکنی سرمایه‌گذاری می‌کنند که در حال حاضر ارزشمند باشد. بعضی از افراد هم توکن‌هایی را به عنوان بهترین سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند که چشم‌انداز بلندمدت خوبی داشته باشند و در آینده قیمتشان رشد خوبی را تجربه کند، حتی اگر الان ارزش بالایی نداشته باشند. بدیهی است که بهترین توکن های متاورسی برای هرکدام از گروه‌های بالا متفاوت است.


 کسب درآمد از متاورس


در ادامه با توجه به ملاک‌های عمومی موجود، چند مورد از بهترین دارایی‌های دیجیتال مربوط به دنیای متاورس را معرفی می‌کنیم.
•    APE: توکن بومی پروژه NFT ایپ کوین یا میمون‌های کسل
•    SAND: توکن بومی پروژه سندباکس
•    MANA: توکن بومی پروژه دسنترالند
•    HIGH: توکن بومی پروژه Highstreet
•    FLOKI: توکن فلوکی اینو
•    HERO: توکن بومی پروژه Metahero
•    TVK: توکن بومی پروژه Terra Virtua Kolect.
•    ATLAS: توکن بومی پروژه ستاره اطلس
این لیست به معنی تضمین سرمایه‌گذاری روی دارایی‌هایی که نام بردیم نیست؛ ما توصیه‌ای برای خرید یا فروش هیچکدام از این دارایی‌های دیجیتال ارائه نمی‌دهیم. این لیست صرفا برای اطلاعات عمومی شما و آشنایی با توکن‌های متاورسی ارائه شده است و توصیه برای سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری نیست. بهتر است با تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بهترین ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید و از سیگنال‌های آماده استفاده نکنید. به یاد داشته باشید هرکس استراتژی معاملاتی منحصر به فردی را دنبال می‌کند.

کلام آخر

آنچه خواندید، قطره‌ای از دریای اطلاعات موجود درباره متاورس بود. در این مقاله به یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها درباره این تکنولوژی تازه‌کار پاسخ دادیم و روش‌های کسب درآمد از آن را مطرح کردیم. اگر همچنان دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره این دنیای تازه داشته باشید، به سراغ مجله ارز دیجیتال داموند بروید.


 کسب درآمد از متاورس


داموندمگ زیر مجموعه صرافی امن ارز دیجیتال داموند است که تخصصی‌ترین اطلاعات در زمینه ارزهای دیجیتال را به زبان فارسی روان ارائه می‌دهد. صرافی داموند https://damond.ir هم امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را فراهم کرده و موانعی که صرافی‌های خارجی برای تریدرهای ایرانی تراشیده‌اند را از سر راه آن‌ها برداشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره داموند، روی لینک کلیک کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28577
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید