امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

3 راز ناگفته درباره خرید ملک در گرجستان


1401/07/27
کد خبر : 28675
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 10 نفر
گرجستان را میتوان از جمله کشورهایی دانست که در طی سالهای اخیر به یکی از مقاصد مهاجرین تبدیل شده است. راههای مختلفی برای اخذ اقامت این کشور وجود دارد که خرید ملک در گرجستان یکی از رایج‌ترین آنهاست. از طرفی، خرید خانه در این کشور می‌تواند یکی از بهترین انواع سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی باشد. از آنجایی که گرجستان کشوری اوراسیایی محسوب شده و خواستار عضویت در اتحادیه اروپا می‌باشد، مزایای زیادی برای اقامت دارد در حالیکه در مقایسه با کشورهای اروپایی، هزینه کمتری برای اخذ اقامت و یا خرید ملک در این کشور متحمل خواهید شد. در ادامه به شما خواهیم گفت که خرید ملک در گرجستان چه شرایطی داشته و برای این کار چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهید.

دلایل خرید ملک در گرجستان

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، خرید ملک در کشور گرجستان، یکی از رایج‌ترین روش‌های اخذ اقامت این کشور است. همچنین بسیاری از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی را دارند، خرید ملک در گرجستان را انتخاب می‌کنند. اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا گرجستان؟

گرجستان از جمله کشورهای اوراسیایی بوده که املاک موجود در آن، در مقایسه با سایر کشورهای خارجی ارزان‌تر هستند و همین موضوع باعث شده بسیاری از ایرانیان، ضمن سفر به این کشور، گرجستان را به عنوان مقصد مهاجرتی خود برگزینند و نسبت به اخذ اقامت و شهروندی آن اقدام کنند. از طرفی شرایط اقتصادی این کشور همواره در حال رونق بوده و همین موضوع باعث شده تا میزان تقاضا برای خرید ملک در کشور گرجستان افزایش یابد.

رازهای مهم خرید ملک در گرجستان که باید بدانید

متاسفانه بسیار شاهد این موضوع بوده‌ایم که عده‌ای سودجو، از قصد و نیت افرادی که جهت خرید ملک در کشورهای خارجی اقدام کرده‌اند سوءاستفاده کرده و آنان را متضرر کرده‌اند. از این رو توصیه می‌کنیم پیش از اقدام جهت خرید ملک در گرجستان حتما نکاتی را مدنظر قرار داده تا دچار چنین مشکلاتی نشوید و در دام این افراد نیفتید.

شناخت بازار املاک گرجستان و عوامل موثر بر قیمت ملک در این کشور

وضعیت اقتصادی هر کشور میتواند یکی از عوامل اصلی تعیین قیمت املاک باشد اما گرجستان به عنوان یکی از ارزان‌ترین کشورها در اروپا، نه تنها تورم نداشته، بلکه از وضعیت اقتصادی قوی و روبه رشدی برخوردار می‌باشد. از این رو افراد خارجی با سرمایه گذاری در این کشور می‌توانند در انتظار نتایج خوبی باشند. از طرفی، تنوع املاک در این کشور باعث شده تا افراد بتوانند گزینه‌های متعددی برای انتخاب داشته باشند؛ کافیست انواع املاک در کشور گرجستان را بشناسید. بطور کلی املاک این کشور را میتوان به چهار دسته کلی تقسیم کرد:

  • بلک فریم: نمونه‌ای رایج از املاک کشور گرجستان که نمای ساختمان را بصورت تکمیل شده مشاهده خواهید کرد و مشاعات و راهروهای آن بطور کامل ساخته شده‌اند؛ حتی انشعابات برق، آب و گاز تا دم درب واحد آماده بوده اما زمانی که درب واحد را باز کنید، با یک مکعب سیمانی مواجه خواهید شد! شما میتوانید این واحد را بطور کامل طبق سلیقه خود بنا کنید که در گرجستان به چنین املاکی اصطلاحا بلک فریم گفته میشود.

  • وایت فریم: نوعی دیگر از املاک رایج در کشور گرجستان که همچون مورد قبلی، نمای ساختمان و مشاعات آن تکمیل شده اما داخل واحد، نه تنها دیوارکشی‌های داخلی بصورت یک گچکاری ساده انجام شده، بلکه لوله‌کشی گاز و برق کشی داخلی نیز تا حدودی تکمیل شده است و شما میتوانید تکمیل کف، سقف و دیوارها را مطابق با سلیقه خود انجام دهید.

  • ساختمان تمام شده: همانطور که از نام این نوع ملک پیداست، ساخت آن بطور کامل انجام شده و شما میتوانید پس از خرید آن، اقدام به نقل و انتقال لوازم زندگی خود کنید.

  • ساختمان مبله: در این نوع ملک نیز، تمامی لوازم موردنیاز جهت دکور خانه وجود داشته و بصورت کامل همراه با لوازم خانه در اختیار شما قرار میگیرد.

تصمیم اینکه کدام نوع ملک را بخرید کاملا بستگی به شرایط شما، بودجه موردنظر جهت خرید ملک و همچنین اهدافی که از خرید ملک در گرجستان دارید، خواهد داشت.

شناخت شهرهای گرجستان

یکی دیگر از نکاتی که پیش از اقدام جهت خرید ملک در گرجستان میبایست مدنظر قرار دهید، شناخت شهرهای این کشور است. تفلیس پایتخت این کشور بوده و باتومی، روستاوی، زوگدیدی، کوتایسی، پوتی و گوری دیگر شهرهای گرجستان هستند. طبیعتا خرید ملک در پایتخت هر کشوری میتواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد و تفلیس نیز بدلیل توریستی و پرجمعیت بودن، بیشتر از سایر شهرها مورد توجه خریداران قرار می گیرد اما در صورتی که بودجه محدودی دارید، میتوانید به سراغ سایر شهرها از جمله باتومی بروید. توصیه میکنیم حتما درباره تمامی شهرهای این کشور اطلاعات کافی بدست آورده و متناسب با بودجه و شرایط خود، بهترین شهر را انتخاب کنید. برای مثال اگر به دنبال یک زندگی آرام به دور از شلوغی‌های شهر هستید، تفلیس گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود.

نحوه یافتن ملک در گرجستان

شما در کشور خود زمانی که قصد خرید ملک داشته باشید، به یک مسکن املاک مراجعه کرده و یا از دوستان و آشنایان خود کمک میگیرید. برای خرید ملک در خارج از کشور نیز، می‌بایست به یک شرکت اقامتی و فعال در حوزه خرید و فروش ملک در خارج از کشور مراجعه کرده و یا با آنها تماس بگیرید. چناچه قصد خرید ملک در گرجستان را دارید، حتما از موسسات معتبر و متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا به خوبی شما را راهنمایی کرده و ضمن بررسی شرایط و بودجه شما، بهترین ملک را جهت خرید به شما معرفی کنند.

در این مقاله سعی کردیم تا برخی از نکات مهم خرید ملک در گرجستان را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار داده تا بتوانید بهترین انتخاب را جهت اخذ اقامت گرجستان و سرمایه‌گذاری در این کشور داشته باشید. چنانچه به دنبال کسب اطلاعات جامع‌تر و بیشتر در زمینه انواع روشهای اخذ اقامت گرجستان و سرمایه گذاری در این کشور دارید و یا به دنبال خرید بهترین ملک متناسب با شرایط و بودجه خود در بهترین منطقه از کشور گرجستان هستید، تیم مجرب سیسنوگروپ شما را همراهی خواهد کرد. این شرکت، بصورت کاملا قانونی و تخصصی در حوزه خرید ملک در گرجستان، اقامت این کشور و انواع روشهای سرمایه‌گذاری فعالیت دارد و با داشتن تیمی مجرب و مسلط به زبانهای فارسی، گرجی، عربی، روسی و انگلیسی آماده خدمت‌رسانی به تمامی افراد می‌باشد.

منبع: sisnogroup


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28675
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید