امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

یک پرنده حساس و ظریف به نام طوطی


1401/07/27
کد خبر : 25956
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 16 نفر

زندگی پرندگان زینتی در صورتی طولانی مدت خواهد بود که در غذای آن ها تغذیه مناسب و غذای مناسب آن ها وجود داشته باشد. برای مثال غذای طوطی مناسب و شرایط مناسب زندگی برای طوطی می تواند علاوه بر طولانی کردن عمر طوطی به سر حال کردن این پرنده نیز موجب گردد. در این مطلب اطلاعاتی از رژیم غذایی سالم برای طوطی رو با شما عزیزان به اشتراک خواهیم گذاشت.

طوطی یک پرنده حساس و ظریف

از آنجایی که طوطی یک پرنده زینتی حساس است، نحوه رفتار با طوطی موضوعی بسیار با اهمیت است چرا که طوطی به خوبی متوجه قصد رفتار و نوع رفتار انسان ها می شود. انتخاب مکان مناسب برای زندگی طوطی، رفتار مناسب و اهمیت دادن به این پرنده، و از سمتی توجه به این پرنده در افزایش اشتهای طوطی تاثیر مثبت دارد. پس از آن باید به رژیم غذایی این پرنده فکر کرد که در قبال اشتهای این پرنده بهترین رژیم غذایی را برای آن در نظر گرفت.

برنامه غذایی برای طوطی

مخلوط میوه و تکه های یخ یک نوشیدنی است که می تواند در کنار رژیم و غذای طوطی قرار گیرد. چرا که این نوشیدنی جذابیت ویژه ای برای این طوطی دارد. و از سمتی وجود میوه می تواند ویتامین های مورد نیاز بدن طوطی را تامین کند. به همین علت می تواند نقش مهمی در کنار رژیم طوطی و غذای آن داشته باشد. برای غذا دادن به طوطی می توان مواد غذایی که برای طوطی در نظر گرفته شده را در یک نان گندمی بپیچیم. پس از آن با استفاده از قطعه قطعه کردن آن و تبدیل آن به لقمه های کوچک، خوردن آن غذا را برای طوطی آسان تر کنیم. یادمان نرود که طوطی پرنده حساسی بوده و محبت شما را نسبت به خود حس می کند.

علاقه غذایی طوطی

علاقه طوطی به مواد غذایی مثل آجیل و مواد غذایی روغنی مثل نارگیل بسیار زیاد است. برای اضافه کردن میوه در غذای طوطی، می توان تکه های میوه را در آجیل و یا نارگیل خشک شده قرار داده و با آن ها مخلوط نمایید. سپس جذابیت همان غذا برای طوطی شما چند برابر خواهد شد.

 سبزیجات در رژیم غذایی طوطی

وجود سبزیجات در رژیم غذایی طوطی برای این پرنده بسیار خوشایند است. سبزیجاتی مثل مثل هویج و کدو، فلفل دلمه و یا کاهو. که می توان این مواد غذایی روی سیخ های چوبی مواد غذایی قرار گرفته و تززین شوند. سپس برای دادن این مواد غذایی و سبزیجات به طوطی می توانید سیخ های چوبی را به قفس آن آویزان کنید. همان طور که در بالای این مطلب هم اشاره کردیم طوطی یک پرنده باهوش بوده و تمایل دارد در هنگام غذا خوردن آن را با مهربانی و توجه همراهی کنید. از سمتی شما می توانید از غذای سالمی که تهیه کرده اید می توانید کمی خودتان ابتدا خورده و به طوطی خود نیز هم زمان غذا بدهید. این کار باعث حس خوب طوطی شده و غذای خود را بهتر و با علاقه تر خواهد خورد.

آیا گوشت برای طوطی خوب است ؟

در رژیم غذایی طوطی از گوشت خیلی کم استفاده کنید. استفاده از گوشت مرغ پخته شده بهترین انتخاب در رژیم غذایی سالم برای طوطی است اما دقت کنید که گوشت مقدار بسیار کمی در غذای طوطی داشته باشد. همان طور که سایت دانه مارکت و دلگرم هم اشاره کردند، برای طوطی به عنوان یک پرنده ی زینتی، می توان آجیل، ارزن و سبزیجات را در نظر گرفت. ارزن را می توانید در بیشتر غلات فروشی ها پیدا کنید. ارزن یک ماده ی مغذی است که دارای مقدار زیادی پروتئین است و ویتامین های گروه B را دارا می باشد. علاوه بر ارزن، سبزیجات نیز دارای مواد مورد نیاز طوطی می باشد که شامل انواع ویتامین هاست. برای تهیه ی سبزیجات مورد نیاز طوطی می توانید کدو سبز و ذرت و کلم بروکلی هویج و قارچ را انتخاب کنید. همیشه توجه داشته باشید که غذاهای حاوی ادویه‌جات و غذاهای سرخ‌شده نباید در رژیم غذایی و غذای طوطی وجود داشته باشند. همچنین موادی مانند الکل، کافئین، آووکادو، شکلات، لبنیات و هسته میوه‌ها نیز برای طوطی‌ها سمی بوده و نباید به خوردشان داده شوند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25956
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید