امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

یک دوره آموزش آیلتس استاندارد و مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 26340
دسته بندی : فرهنگی
تعداد بازدید : 23 نفر

 آیلتس از آن جهت اهمیت دارد که همانند تافل یکی از پیش نیازهای مهاجرت به برخی کشورهای انگلیسی زبان محسوب می‌شود. از این رو هر ساله تعداد زیادی از افرادی که قصد مهاجرت دارند در این آزمون ثبت نام می‌کنند. در پشت پرده موفقیت در آزمون آیلتس، فرآیند مهم و تأثیرگذار آموزش آیلتس است که مهم‌ترین مؤلفه برای آزمون دهندگان محسوب می‌شود؛ چرا که بدون یک آموزش آیلتس اساسی، شرکت کنندگان فقط وقت و هزینه خود را هدر داده‌اند. در ادامه خواهیم دریافت که آیلتس کدام بخش‌های زبانی شرکت کنندگان را مورد سنجش قرار می‌دهد و یک آموزش آیلتس تأثیرگذار باید شامل چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی باشد.

آموزش آیلتس

سنجش آیلتس شامل کدام بخش‌ها و جنبه‌های زبانی می‌شود؟

حتی اگر تا حد کمی هم با زبان آشنایی داشته باشید حتماً می‌دانید که هر زبانی از جمله زبان انگلیسی شامل چهار بخش مهم و تأثیرگذار است. بخش شنیداری (Listening)، بخش گفتاری (Speaking)، بخش نوشتاری (Writing) و خواندن و درک مطلب (Reading).

چهار حوزه گفته شده همان چهار بخش مهم و حیاتی هم در آزمون و هم در آموزش آیلتس هستند. در وهله اول یک دوره آموزش آیلتس خوب و تأثیرگذار باید چهار بخش گفته شده را به خوبی پوشش دهد و زبان آموزان را برای هرگونه سؤالی در این بخش‌ها آماده کند.

حال به ویژگی‌های یک دوره آموزش آیلتس مناسب و تأثیرگذار می‌پردازیم.

  • آموزگار

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های یادگیری در هر زمینه‌ای، داشتن آموزگاری متخصص است. البته هر متخصصی، آموزگار نیست. چرا که آموزش یک امر چند جانبه است و دانش کافی اولین جنبه اساسی است اما همه چیز نیست. برداشتن دوره آموزش آیلتس با یک استاد صبور، خوش اخلاق که شما را با تمامی چم و خم راه آشنا کند و در همان حین تمام دانش زبانی مورد نیاز برای موفقیت را به خوبی به شما آموزش دهد؛ اولین قدم بزرگ و مهم شما برای آمادگی برای این آزمون سرنوشت ساز است.

  • منابع

داشتن منابعی مناسب و معتبر دومین قدم برای موفقیت در آیلتس است. پس دوره آموزش آیلتسی که برمی‌گزینید باید از بهترین منابع شناخته شده برای آموزش شما استفاده کند. آیلتس آزمون ساده‌ای نیست که با خواندن کتاب‌های غیرمرتبط بتوان در آن به جایی رسید. فرقی نمی‌کند آیلتس جنرال یا اکادمیک (General or Academic IELTS)، در هر صورت شما باید قادر باشید در این آزمون متوجه آنچه می‌شنوید شوید، بنویسید، صحبت کنید و مطالبی که به شما داده می‌شود را درک کنید. پس هنگام یادگیری باید بر تمامی بخش‌های دانش زبانی خود مسلط باشید تا بتوانید از پس تمامی مراحل سخت و نفسگیر آن سر بلند بیرون بیایید. برخی از منابع معتبر برای یادگیری و آموزش آیلتس در ادامه آورده شده است.

  1. Barron’s IELTS Superpack
  2. The Official Cambridge Guide to IELTS
  3. Cambridge IELTS 14 Academic Student’s Book with Answers
  4. Official IELTS Practice Materials
  5. Target Band 7: IELTS Academic
  6. Ace the IELTS: IELTS General
  7. Collins Reading for IELTS
  8. Collins Listening for IELTS
  9. Collins Writing for IELTS
  10. Collins Speaking for IELTS
  • مهارت‌های لازم

همانطور که گفته شد آزمون آیلتس تنها در مورد دانش زبانی بالا نیست. اگر شخصی نتواند از تکنیک‌های کنترل زمان، کنترل استرس و یا تکنیک‌های تست زنی و ... استفاده کند حتی اگر دانش کاملی داشته باشد ممکن است در آیلتس شکست بخورد.

آزمون آیلتس

چرا کنترل زمان در آیلتس حائز اهمیت است؟

به مثال زیر دقت کنید:

در بخش شنیداری آیلتس دفترچه‌ای شامل 40 سوال در 4 بخش به شما داده می‌شود و به شما مدت زمانی تقریباً کافی برای بازبینی و خواندن سؤالات داده می‌شود و سپس نوار پخش می‌شود؛ پس از پخش ویس (Voice)های مربوطه شما تنها 10 دقیقه فرصت دارید تا جواب‌ها را به پاسخ‌نامه وارد کنید. در واقع شما برای تجزیه و تحلیل آنچه شنیده‌اید و یافتن پاسخ هر سؤال در ذهنتان و سپس وارد کردن آن به پاسخ نامه تنها 30 ثانیه وقت دارید! علاوه بر آن نوار مربوطه فقط و فقط یک بار پخش می‌شود!

با توجه به توضیحات گفته شده باید تا به حال متوجه شده باشید آیلتس یک آزمون سنجش مهارت زندگی است! به عنوان مثال اگر شخصی در بخش شنیداری هنگام پخش نوار تمرکز نداشته باشد و حواسش پرت شود یا بدتر استرس بگیرد و دست و پایش را گم کند، نمره این بخش را به کل از دست داده است. تازه اگر او شخصی متمرکز باشد و بر استرس خود غلبه هم کند باز باید آن‌ قدری بر زمان خود کنترل داشته باشد تا بتواند جواب هر سوال را در کمتر از 30 ثانیه به پاسخ‌نامه وارد کند.

پس یک مؤسسه ارائه دهنده دوره آموزش آیلتس باید افراد را برای همچنین شرایطی آماده کند و مهارت‌های لازم را به آنها آموزش دهد. یک راهکار برای این امر آزمون آزمایشی آیلتس است.

وجود آزمون‌های آزمایشی آیلتس با سؤالات و نمره دهی استاندارد مشابه با شرایط آیلتس، داوطلبان را با نقطه ضعف‌هایشان آشنا می‌کند و سبب تقویت مهارت‌های گفته شده می‌شود؛ در واقع به آنها نشان می‌دهد کجای کار هستند و تا رسیدن به مقصد و خواسته‌شان چه قدر فاصله دارند.

آموزشگاه سفیر گفتمان

سفیر، مؤسسه‌ای همه فن حریف!

اگر به دنبال یک مؤسسه با تجربه و معتبر در زمینه آموزش آیلتس هستید با سفیر آشنا شوید. سفیر نامی آشنا در حوزه آموزش زبان است. مؤسسه‌ای که تقریباً در سراسر کشور شعبه دارد و سالانه زبان آموزان زیادی در آن مشغول به یادگیری زبان انگلیسی، فرانسه و آمادگی برای آزمون آیلتس می‌شوند. دوره‌های آموزش آیلتس در سفیر به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شوند و طبق ویژگی‌های گفته شده برگزار می‌شوند. آموزگاران سفیر علاوه بر دانش کافی بسیار صبور و دلسوز هستند و برای آموزش از منابع صحیح و استاندارد استفاده می‌کنند. آزمون‎ آزمایشی آیلتس برگزار شده در سفیر کاملاً استاندارد و شبیه سازی شده هستند و سطح و نیازهای شما را به خوبی مشخص می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره‌ها به سایت سفیر به نشانی اینترنتی https://gosafir.com مراجعه نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26340
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید