امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

یادگیری آسان زبان دوم در کودکان


1401/07/27
کد خبر : 27434
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

 در کشور ما نیز اهمیت این مسئله به خوبی توسط والدین آگاه درک شده و طی سال‌های اخیر شاهد پیشرفت های بسیاری در این زمینه بوده‌ایم. آموزش زبان انگلیسی به کودک مسئله‌ای است که بسیاری از روانشناسان و کارشناسان آموزشی به آن پرداخته‌اند.

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در سنین خردسالی

به گفته بسیاری از کارشناسان زبان آموزی و روانشناسان حوزه کودک، آموزش زبان به کودکان زیر سن دبستان مزایای بسیاز زیادی به همراه دارد که از آن جمله می‌توان به تسلط به زبان دوم در سن خردسالی و آغاز یادگیری زبان‌های بیشتر در سنین نوجوانی و بزرگسالی، افزایش قدرت یادگیری و تمرکز در دوره تحصیل، افزایش اعتماد به نفس کودک دو زبانه و افزایش قدرت درک او نسبت به همسالان از جمله مواردی است که یادگیری زبان دوم می‌تواند به همراه داشته باشد.

بهترین روش آموزش زبان به کودکان

اکثر والدین تصور می‌کنند که آموزش زبان به کودکان زیر سن دبستان کار سختی بوده و مستلزم یافتن آموزگاران مسلط و صرف وقت و هزینه بسیار است، در صورتی که روش علمی آموزش زبان دوم به این کودکان استفاده از روش غیر مستقیم است. این روش آموزشی نیازمند هیچ هزینه گزافی نیست و می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن کودک خود را به یک کودک دو زبانه باهوش تبدیل کنید.
به گفته روانشناسان آموزش بصری به کودکان بیشترین تأثیر را در یادگیری دارد، ضمن این که این روش آموزشی می‌تواند درک کودک از مفاهیم آموزش داده شده را بیشتر کرده و آنها را به حافظه بلندمدت کودک منتقل کند. به این ترتیب کودک همانطور که زبان مادری خود را بدون واسطه می‌آموزد و به راحتی به آن زبان صحبت می‌کند، می‌تواند زبان دوم و حتی سوم را آموخته و به راحتی مورد استفاده قرار دهد.
 هدف از این شیوه آموزش زبان، آموزش به روش بصری و به صورت غیر مستقیم است. چرا که کودک خردسال درکی از کلاس آموزشی یا مفاهیمی که مدرس برای او توضیح می‌دهد نخواهد داشت، به همین دلیل است که کلاس‌های زبان خصوصی در سنین زیر 7 سالگی کارایی لازم را نداشته و عملا کودک نمی‌تواند در کلاس چیزی بیاموزد. اکثر کودکان خردسال حضور در کلاس های آموزشی را دوست ندارند، تجربه نشان می‌دهد که آموزش به کودکان به شیوه‌های غیر مستقیم و با موضوعات جذابی مثل رنگ آمیزی، ترانه خوانی، داستان‌سرایی و استفاده از جلوه‌های بصری مثل فلش کارت‌های آموزشی، کارتون‌های آموزشی و ... جواب‌گویی بهتری دارد.


 آموزش زبان انگلیسی به کودک

پرورش کودک دو زبانه با کارتون

کارتون‌های آموزشی زبان اصلی بهترین راه برای آموزش زبان انگلیسی به خردسالان است. این کارتون‌ها که با هدف آموزش زبان به کودکان و در کشورهای انگلیسی زبان تهیه شده است، زبان انگلیسی را با کمک ترانه‌های شاد، جلوه‌های ویژه، شخصیت‌های کارتونی جذاب و در قالب داستان‌های سریالی و قصه‌های کودکانه به کودک آموزش می دهد. آموزش حروف الفبا، رنگ‌ها، اعداد، لباس‌ها، روزهای هفته و ماه و ... از جمله مواردی است که با تماشای این کارتون‌ها به کودک آموخته می‌شود.
در واقع کودک شما به کمک چنین کارتون‌های آموزشی استانداردی که توسط کارشناسان زبان آموزی تأیید شده است، بدون نیاز به مربی زبان دوم را همانند زبان مادری می‌آموزد.
به کمک چنین روش استانداردی دیگر شما نگران آموزش تلفظ صحیح کلمات و لهجه نیتیو کودک خود نخواهید بود. فقط کافی است با نمایش کارتون در ساعات مشخصی از روز کودک خود را برای یادگیری زبان دوم یاری کنید.


  آموزش زبان انگلیسی به کودک

آیا هر کارتون زبان اصلی می تواند در آموزش زبان انگلیسی به خردسال استفاده شود؟

حال که اهمیت استفاده از روش غیر مستقیم آموزش زبان به کودکان را درک کردید، شاید تصور کنید که هر کارتونی می‌تواند با هدف آموزش زبان دوم به کودک مورد استفاده قرار گیرد. این تصور کاملا اشتباه است. کارتون هایی که در این مجموعه برای آموزش زبان انگلیسی به خردسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد، در واقع کارتون‌های آموزشی است که توسط مدرسان و زبان آموزان برجسته و به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده به صورت فصل به فصل تهیه شده است. بنابراین نمایش هر کارتون زبان اصلی برای کودک نمی‌تواند این هدف را به خوبی محقق سازد.
شما می‌توانید با صرف هزینه ای معقول و خرید پکیج کارتون‌های آموزشی زبان اصلی برای کودک خود، اولین و مهمترین قدم در یادگیری زبان انگلیسی در سن خردسال را بردارید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27434
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید