امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

گل سانسوریا این دلربای خانگی را بهتر بشناسید


1401/07/27
کد خبر : 28520
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 11 نفر

نگهداری از گیاهان خانگی شور و شوقی است که در دنیای ماشینی شده و تماما شهری امروز خیلی مورد توجه قرار می گیرد. زیرا حضور همین چند گل زیبای خانگی است که ما را از هیاهوی مدرنیته خارج کرده، در دامان طبیعت هر چند کوچک اما صمیمی رها می کند. ما از گیاهان خانگی استقبال می‌ کنیم، چون آنها قرار است ما را با آرامشی که دوست داریم پیوند بزنند. در این بین هر کسی سلیقه خودش را در انتخاب گیاهان خانگی دارد. دنیای گیاهان خانگی بسیار بزرگ و متنوع است و دست شما در پرورش آنها کاملاً باز است. لکن تقریبا می توان ردپای گل سانسوریا را در هر گلخانه کوچک و یا فضای متنوع و حرفه ای سرسبز خانگی پیدا کرد.


  گل سانسوریا یک گیاه آپارتمانی بسیار زیبا


گل سانسوریا از آن دست گیاهان خانگی است که در تنوع بسیار از گونه ها وجود دارد. تا جاییکه به شکل رسمی نام ۷۰ گونه متفاوت از گیاه سانسوریا را که مناسب برای حضور در فضاهای خانگی هستند، معرفی کرده اند.
اطلاعات بیشتر: https://bazrco.ir/mag/%DA%AF%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7/
شاید همین گوناگونی است که این گل زیبای مناسب برای محیط های خانگی را تا این اندازه محبوب کرده است. لکن دنیای جذاب سانسوریا چیزی فراتر از این مقوله ها را شامل می شود. گل سانسوریا گویا از همان آغاز خلقت در شرایطی که مناسب با زیست انسانی باشد، شکل گرفته است. گیاهی که به خوبی می تواند در محیط خانه شما زندگی شاد و سرحالی را تجربه کند و در این بین با حضوری زیبا و البته چشم ‌نواز فضایی آمیخته با رنگ و بوی هنری و گاها لاکچری را برای محیط زندگی شما تداعی سازد. گیاه سانسوریا محبوب است؛ زیرا زیبا و فرمی جذاب و البته هنری دارد. گلی که به خوبی می تواند به شکل یک فضای سبز در تکمیل هر نوع دکوراسیون خانگی حضوری چشم ‌نواز داشته باشد.
حالا که در مقدمه ای کوتاه با یکی از محبوب ترین ها در جمع گل های تزیینی آشنا شدیم و در این بین خیلی‌ ها را می ‌شناسیم که می ‌خواهند از یک گل سانسوریای سرحال و خوش قد و قامت پذیرایی کنند، لازم است تا به جزئیات بیشتری از این زیبای خانگی بپردازیم. اینکه چطور در ایده هایی کاملا حرفه ‌ای، میزبانی شایسته برای گیاه سانسوریا باشیم و از آن در مقابل انواع بیماری ها و شرایط نامناسب زیستی محافظت کنیم. پس همراه ما باشید تا به کلیاتی از گل سانسوریا اشاره داشته باشیم.

مراقبت از گیاه سانسوریا

مراقبت:این گیاه به سایه تا نور متوسط، حرارت زیاد، آبیاری اندک، رطوبت هوای ۷۰ تا ۹۰ درصد وخاک قلیایی احتیاج دارد.
توجه :  آبیاری زیاد از حد باعث پوسیدگی انتهای برگهایسانسویریا می شود.
خاک: خاک جنگلی یا مخلوط خاکبرگ وماسه، برای این گیاه مناسب است.
درجه حرارت :بهترین رشدخودرادردمای بین25- 18درجه دارد
توجه : این گیاه به دمای زیرصفرحساس می باشد
نور :در جاهایی که نور مناسب باشد رشد مطلوب تری را خواهد داشت ولی به سایه و نور کم منازل نیز مقاوم است .
ازدیاد و تکثیر سانسوریا: اگرچه این نوع سانسوریا را می‌توانید ازطریق تقسیمات برگ تکثیر کنید. ولی، نوارهای زرد رنگی که در سر تا سر دوطرف طول برگ امتداد داد از بین می روند. بنابراین بهتر است، این گیاه رااز طریق پاجوش تکثیر کنید. اواخر بهار تا اواسط تابستان که گیاه در مقابلجابجایی مقاوم است. بهترین زمان برای تکثیر است.برای این کار، گیاه راازگلدان بیرون آورید و پاجوشهایی را که بلندی آنها به ۲۰ سانتیمتر میرسند، با دقت جدا کنید و درگلدان مناسب حاوی کمپوست مخصوص گیاهان گوشتی و کاکتوس قرار دهید. اگر پاجوش زیاد تکانمی خورد چوبی را به عنوان تکیه گاه در گلدان بگذارید تا گیاه محکم شود. گلدان را در نور مناسب و دمای حدود ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد نگاه دارید وسعی کنید خاک همیشه خیلی کم ،مرطوب باشد.

درقلمه برگ ، برگ ها را به قسمت هایی به طول 10 سانتی متر بریده و در دمای 20- 18 درجه به صورت عمودی در محیط کشت (ماسه ) قرار می دهیم تا ریشه وجوانه نا بجا از محل بریده شده برگ ظاهر گردد . این روش تکثیر بسیار راحتاست ولی چنانچه از گونه های ابلق استفاده گردد ، گیاهان جدید ایجادشده دارای حاشیه طلایی نخواهند بود . طولانی بودن تا رسیدن به نتیجه مطلوب می باشد.

برگرفته از سایت بذرکو: (https://bazrco.ir)


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28520
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید