امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

گشت و گذار در جاذبه‌های طبیعی با سه تور مقرون به صرفه تابستانی


1401/07/27
کد خبر : 28688
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 12 نفر

 در اینجا ما طبیعت زیبای 3 تور منتخب را بررسی می‌کنیم.

تور بدروم؛ مقصدی مناسب برای ماجراجویی آبی!

 تور بدروم مقصدی به شدت دوست داشتنی و پرطرفدار است که در کنار سواحل ماسه سفید و آب‌های کریستالی آبی، هم تاریخی غنی و کهن دارد و هم طبیعتی بسیار زیبا با مناظری کوهستانی در پس زمینه. بدروم برای هر گروه و سلیقه‌ای چیزهای متنوعی ارائه می‌دهد و کسی نیست به بدروم برود و ناراضی برگردد. از تفریحات آبی بگیرید تا انواع سافاری و طبیعتگردی در این شهر ساحلی توریستی!

تور بدروم

توریسم اصلی بدروم طبعا وابسطه به سواحل زیبایی است که با ردیفی از درختان سبز نخل احاطه شده است. وجود هتل‌های ساحلی و امکانات و تفریحات آبی سالانه درآمد زیادی برای این شهر به ارمغان می‌آورد اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. برای کمی تنوع بیشتر شما می‌توانید به سافاری است سواری ملحق شوید و در مسیرهای تپه‌ای به دیدن مناظر زیبا بروید و از آوازخوانی پرندگان لذت ببرید. یا در مسیر دره اسلیپ پیش بروید. این دره مقصدی بی‌نظیر و ایده‌آل برای لذت بردن از یک روز ملس و با طراوت در بدروم است. در اینجا می‌توانید پیاده‌روی و صعود کنید، با ماهیگیری به استراحت بپردازید و یا بساط پیکنیک برپا کنید. به علاوه می‌توانید از جاذبه‌های دیگری مثل غار گوکچلر هم دیدن کنید. دوچرخه سواری در مسیرهای ناهوار تپه‌ای و کوهستانی پیشنهاد بعدی ما برای شماست.

اما اگر افرادی ماجراجوتر هستید و دوست دارید هیجان بیشتری در گشت و گذار داشته باشید اساسا بدروم شهری ناآرام است حتی در طبیعتگردی! پس خوشا به حال شما که می‌توانید به سافاری باگی و آفرود ملحق شوید و در عین این که در دل طبیعت از مناظر زیبا لذت می‌برید آدرنالین خون‌تان بالا می‌رود و حسابی گلالود می‌شوید. البته توجه دارید که سافاری آفرود به خاطر جنب و جوش و تکان‌های بعضا شدید برای بچه‌های کوچک توصیه نمی‌شود. اما گشت و گذار با موتور باگی با گذر از مسیرهای طبیعی و روستایی به شدت جذاب و خاطره‌انگیز می‌شود. شما می‌توانید در گروه‌های دونفره در این مسیرها برانید و تفریح کنید.

تور ارمنستان؛ کمپینگ در دامنه آرارات

تور ارمنستان سفر به کشور کوچک قفقازی درست در همسایگی ما است که با همه وسعت کمش پر از زیبایی طبیعی است و خوشبختانه چون زندگی شهر نشینی هنوز آسیب‌های جدی به طبیعت آن وارد نکرده خیلی جاهای زییای بکری برای کاوش و گردش دارد. بنابراین همین که کمی از مرکز شهرستان‌ها فاصله بگیرید به دل طبیعت زیبا منتقل می‌شوید.

تور ارمنستان

شما می‌توانید در تور ارمنستان به کاوش و کوهنوردی در کوهستان این کشور بپردازید و به کوه آرارات صعود کنید. این رشته کوه دارای 4 قله آتشفشانی و طبیعتی متشکل از رودهای آخوریان و کاساق را در برمی‌گیرد. البته آرارات تا حدودی مرتفع و بالبه‌های تیز و دره‌های عمیق است و داشتن تا حدودی مهارت برای صعود و بالا رفتن به آن لازم است برای افراد مبتدی کوه آتشفشانی اژدهاک با مسیرهای هموارتر انتخاب بهتری است.

البته هر چقدر هم که هموار باشد باز هم کوهنوردی سلیقه خیلی‌ها نیست. بسیاری از توریست‌ها بدون تجهیزات مناسب کوهنوردی و سبک سفر می‌کنند بنابراین به دنبال جاهای مناسبی برای پیکنیک می‌گردند. در این صورت چه جایی بهتر از دریاچه سوان که هم معروف است و هم امکانات توریستی کمی را ارائه می‌دهد؟ دریاچه سوان برای روزی خانوادگی با بچه‌ها انتخاب به شدت مناسبی است. دریاچه سوان بزرگ و محل زندگی ماهیان زیادی است و به حسب فصلی که از آن دیدن می‌کنید رنگ متفاوتی از خودش به نمایش می‌گذارد. می‌توانید از محیط اطراف عکاسی کنید، قدم بزنید و هوای تمیز و خنکش را به ریه بکشید.

همچنین می‌توانید به یکی از 4 پارک ملی ارمنستان بروید که قطعا پارک ملی دلیجان با بیشترین محبوبیت و شهرت باید انتخاب اول شما باشد. این پارک ملی با دریاچه‌های زیاد، درختان متنوع و انبوه و برکه‌های خوش منظره در هر فصلی از سال زیباست مخصوصا بهار و پاییز که هجومی از رنگ‌ها آن را به دلفریب‌ترین حالت ممکن در می‌آورد. مورد بعدی منطقه حفاظت شده شیکاهوغ است که گشت و گذار در آن به شما فرصت کاوش در قلمرو حیوانات وحشی مثل خرس، پلنگ بومی، بزهای وحشی و گوزن‌های زیبا را می‌دهد.

تور گرجستان؛ پیاده‌روی بر روی پل معلق

تور گرجستان هم مانند ارمنستان، نه تنها در منطقه قفقاز واقع شده بلکه دارای طبیعتی دست نخورده و وسیع در دامنه‌های قفقاز، یخچال‌های طبیعی تا سواحل دریای سیاه است که آن را به مقصدی مناسب همه تبدیل کرده است. در حالی که گرجستان دارای مناظر خیره کننده آلپی است سفر به آن نیازمند ویزا نیست ینابراین خیلی منطقی‌تر است که این کشور را جایگزین فوق‌العاده‌ای برای سفر به اروپا در نظر بگیریم.

تور گرجستان

دریاچه‌های رنگی آبودلائوری که در اتفاعی در دامنه‌های جنوبی قفقاز واقع شده‌اند در اصل سه دریاچه کنار هم با سه رنگ مختلف هستند که به خاطر ترکیبات آلی رنگ‌های متفاوتی از خودشان نشان می‌دهند. رسیدن به این دریاچه‌ها نیازمند پیمودن مسیری سنگلاخی در دامنه‌های سبزی است که با مناظر زیبا و رویایی، درختان و دشت‌های وسیع احاطه شده است. به علاوه پارک ملی توشتی یکی از جذاب‌ترین و بکرترین نقاط گرجستان است که با مناظری بهشتی و پوستری از شما استقبال می‌کند. ترکیبی از دست‌های سرسبز پر گل، هوای لطیف و سالم، زندگی روستایی و صدای دام‌ها تجربه بی‌نظیری برای شما رقم می‌زند. با این همه اگر رفتن به ارتفاعات سخت است و خیلی در سلیقه شما نیست می‌توانید به پارک ملی میتیرالا بروید که جنگلی انبوه و سبز را تحت پوشش خودش قرار داده است. شما می‌توانید با یک سفر جاده‌ای از باتومی خودتان را به این پارک برسانید و اگر دوست داشتید حتی با اجاره کلبه یک شب را در محیط آرام و بکرش سر کنید. در مسیرهای پیاده‌روی سرسبز قدم بزنید و از روی پل معلق چوبی عبور کنید، به صدای پرندگان گوش دهید و تمام خستگی و استرس‌تان را در طبیعت درمان کنید و بعد از سفر با تور گرجستان، سبک بال به خانه برگردید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28688
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید