امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

گذری بر جاهای دیدنی کیش همراه با پرسی


1401/07/27
کد خبر : 27026
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 15 نفر

کیش از جزیره های بسیار زیبا و محبوب کشورمان در استان هرمزگان می باشد. این جزیره به خاطر داشتن آب و هوای گرم و دلپذیر هرساله پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از کشور و سایر نقاط جهان می باشد. به همین منظور، این بار پایگاه خبری آموزشی پرسی قصد دارد شما را دعوت به گذری کوتاه از جاهای دیدنی کیش نماید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
تا چه حد با مکان های تاریخی کیش آشنا هستید؟
کشور ایران با تاریخ چند هزارساله ای که دارد همواره مهد تمدن و فرهنگ بسیار نابی در دنیا می باشد، از این رو در آغازین سفرمان به جاهای دیدنی کیش، خالی از لطف نیست که سری به چند نقطه تاریخی این جزیره کوچک بزنیم.

دره پرتغالی ها

دره پرتغالی ها

دره پرتغالی ها در بخش شمالی جزیره کیش قرار دارد. در گذشته افرادی از کشور پرتغال در این منطقه حضور داشتند که کم کم به همین نام معروف شد. دره پرتغالی ها منطقه ای سرسبز و خوش آب و هوا می باشد و جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله درخت انجیر معابد را دارا می باشد. شما می توانید با رفتن به دره پرتغالی ها از مجموعه درخت سبز که شامل آلاچیق، رستوران و دیگر امکانات می باشد تفریحی بی دغدغه را تجربه نمایید. در صورت امکان نیز حتما به شهر تاریخی حریره کیش و آب انبار که در این منطقه می باشد، سری بزنید.

پایاب کیش

از دیگر جاهای دینی کیش که از قدمت تاریخی 2000 ساله نیز برخوردار می باشد می توان به پایاب کیش اشاره نمود. برای رفتن به پایاب باید چند پله را طی نمایید تا به سطح قنات در زیرزمین برسید. اکنون این زیرزمین بسیار جالب بازسازی شده است و مکانی را برای توریست ها فراهم آورده است که ضمن بازدید بتوانند از خدمات رفاهی چای و بوفه نیز استفاده نمایند.


قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش

در صورتی که به قلعه های رمزآلود و قدیمی علاقه مند هستید، رفتن به قلعه جنی کیش را از دست ندهید. این قلعه به نقل از بومیان این منطقه در گذشته پاسگاه بوده و بعد از یک سری اتفاقات مشکوک و مرگ چند سرباز وظیفه، اخباری مبنی بر وجود اجنه در پاسگاه، سبب تخلیه شدن این مکان شد.

کشتی یونانی کیش

در بازدید از جاهای دیدنی کیش، دیدن کشتی یونانی را که زمانی بر آب های خلیج فارس در حال عبور بود را از یاد نبرید. این کشتی یونانی در سال 45 به گل نشست و تلاش ها برای درآوردن آن نتیجه نداد و در حال حاضر تبدیل به یکی از جاذبه های تاریخی جزیره کیش شده است.
از دیگر جاهای تاریخی کیش می توان به موزه خلیج فارس، شهر زیرزمینی کاریز، خانه مردم شناسی بومیان، آب انبار دو قلو کیش، روستای باغو کیش و ... اشاره نمود.

نهایت لذت را با رفتن به مراکز تفریحی کیش تجربه نمایید

بعد از معرفی منطقه های تاریخی کیش می رسیم به بخش تفریح و مراکز بی نظیر تفریحی کیش، که دیدن و تجربه این تفریحات، برای داشتن یک عمر خاطرات لذت بخش کافی خواهد بود.

باغ پرندگان از جاهای دیدنی کیش

اگر به دیدن پرندگان زیبا  و خاص علاقه مند هستید حتما به باغ پرندگان کیش سری بزنید. در این باغ نزدیک به پنجاه گونه پرندگانی نظیر پلیکان، طوطی، طاووس و ... وجود دارد که در باغی بسیار زیبا نگهداری می شوند. بعد از این باغ می توانید به آکواریومی که در نزدیکی باغ قرار دارد، بروید و از حیواناتی دریایی نظیر شیر دریایی و ... دیدن نمایید.

پارک دلفین های کیش

بخش دیگری از جاهای دیدنی کیش پارک دلفین های آن می باشد که  دلفین های هنرمند زیادی در آکواریوم بسیار بزرگی به همراه سایر پستانداران نگهداری می شوند و یک مرکز تفریحی دیدنی خارق العاده را برای بازدید گردشگران فراهم آورده است.


اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش

تمام آنچه از آرامش انتظار دارید را با رفتن به اسکله تفریحی کیش احساس خواهید نمود. توصیه می شود، دیدن منظره زیبا و تکرار نشدنی دریا و آرامش بعد از خروش امواج آن را در اسکله تفریحی کیش برای ساعاتی تجربه نمایید.

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی در همسایگی جزیره کیش بوده و در سفر به کیش، حتما با استفاده از قایق سفر کوتاهی به این جزیره بکر و آرام داشته باشید. این سرزمین کوچک زمانی در تصرف پرتغالی ها بوده و وجود توپ و تانک های آن روزگاران گواهی بر این ادعا می باشد. بافت قدیمی و سنتی این جزیره آن را از جزیره کیش متمایز نموده است.
همچنین دیگر مراکز تفریحی کیش که می توانید از آن ها دیدن نمایید  نمایشگاه خزندگان کیش، مجموعه مارینا کیش، آکواریوم کیش، گذر هنرمندان کیش، قلعه وحشت کیش، مرکز فلای دامون کیش، پیست اسکیت روی یخ دامون و ... می باشند که هر کدام تجربه ای شیرین از سفر را به همراه می آورند.

سواحل و پارک های ساحلی کیش زیبایی را به رخ می کشند

بدون شک سواحل متنوع کیش به همراه پارک های ساحلی آن جلوه های منحصر به فردی از زیبایی را تقدیم گردشگران به این جزیره خواهد نمود.

بوستان آهوان کیش

هنگامی که قصد سفر به جاهای دیدنی و لاکچری کیش را دارید، حتما به بخش شمالی این جزیره مراجعه نمایید و از بوستان بسیار زیبایی که در آن واقع است دیدن نمایید. این بوستان در واقع باغ وحشی کوچک از چند گونه حیواناتی نظیر روباه، میمون،  شیر و ... می باشد و قسمت بسیار جالب تر آن وجود آهو های آزاد و رها می باشد که به چریدن در این بوستان مشغول هستند.

ساحل مرجانی کیش

ساحل مرجانی کیش لطف خاصی دارد که تنها با رفتن و دیدن مرجان های بسیار زیبای این ساحل می توان به این امر پی برد. ضمن لذت بردن از محیط چشم نواز این ساحل می توانید از سایر امکانات رفاهی نظیر آلاچیق، بوفه و ... نیز بهره مند شوید.
در سفر به کیش حتما به دیگر سواحل این جزیره از جمله سواحل نقره فام، ساحل درختان نارگیل و پارک های ساحلی آن مانند پارک ساحلی سیمرغ، پارک ساحلی مرد ماهیگیر، پارک ساحلی میر مهنا  سر بزنید. خانم ها نیز می توانند با استفاده از پلاژ مخصوص بانوان کیش، از شنا و آفتاب گرفتن آزادانه بهره مند شوند.


پارک آبی اوشن

تفریحات جذاب با پارک های آبی کیش

 در جاهای دیدنی کیش، پارک های آبی کیش را از قلم نیندازید و برای گذراندن ساعاتی پر از هیجان و نشاط، حتما بلیط این پارک ها را تهیه نمایید.

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن، پارکی که در سال 1395 در مساحتی حدود 5 کیلومتر ساخته شد. در طراحی و ساختار این پارک کلیه جزئیات یک افسانه قدیمی به نام راز قلعه خورشید استفاده شده است و تفریحی کاملا برنامه ریزی شده بر پایه این داستان را به شما ارائه می دهد. این پارکی آبی روباز در هوای گرم کیش تجربه هیجان، شور و لذت را همراه با وسایل بازی مانند سرسره های آب، استخر، سالن ماساژ به شما هدیه می دهد.

پارک آبی بادی مارینا کیش

پارک آبی بادی مارینا در ساحل هتل مارینا کیش بنا شده است و تفریحات آن از جمله وسایل بادی روی آب تنها مختص آقایان می باشد.

مراکز خرید کیش

مراکز خرید کیش نیز بدون شک از جاهای دیدنی کیش محسوب شده و شما می توانید سوغاتی  و اقلام بی نظیری را از این پاساژها خریداری نمایید. مراکز خرید معروف در کیش عبارتند از مرکز خرید مروارید کیش، مرکز خرید مریم کیش، مجتمع تجاری سارینا 1 و 2، بازار دامون کیش، بازار مرجان کیش، بازار عرب ها و ...
شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری در ایران به جز پایگاه خبری آموزشی پرسی از سایت هایی نظیر سایت علی بابا، سایت نهال گشت نیز استفاده نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27026
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید