امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

کمپین تبلیغاتی چیست؟ ویژگی‌های کمپین تبلیغاتی موفق


1401/07/27
کد خبر : 26284
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 17 نفر

کمپین تبلیغاتی یک استراتژی خاص با هدف افزایش آگاهی از برند، فروش بیشتر و در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار از طریق تبلیغات در زمینه‌های مختلف است. بسیاری از صاحبان کسب و کارها فکر می‌کنند که کمپین تبلیغاتی به معنای ساختن یک تبلیغ است. در حالی که این برداشت کاملاً اشتباه خواهد بود. برای اینکه کمپین تبلیغاتی موفقی داشته باشید، باید از همان ابتدا استراتژی و برنامه ریزی دقیقی برای کمپین خود در نظر بگیرید. به همین دلیل ما در این مطلب سعی می‌کنیم با کمپین تبلیغاتی، اصول مهم آن و نحوه راه اندازی یک کمپین موفق آشنا شویم.

هدف کمپین تبلیغاتی چیست؟ انواع کمپین‌های تبلیغاتی

اگر می‌خواهید بدانید کمپین تبلیغاتی چیست، ابتدا باید هدف کمپین تبلیغاتی را درک کنید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که هدف تبلیغات تنها فروش بیشتر است. در حالی که اهداف تبلیغاتی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید روی آن‌ها تمرکز کنید. اهداف معمول کمپین تبلیغاتی شامل به دست آوردن مشتریان بیشتر، تبلیغ محصولات فعلی و معرفی محصولات جدید است. همچنین افزایش آگاهی از برند یا ضریب نفوذ آن نیز می‌تواند از اهداف اصلی کمپین تبلیغاتی باشد. فراموش نکنید که تعیین هدف کمپین اولین کاری است که باید انجام دهید.

کمپین تبلیغاتی از چه بخش‌های تشکیل شده است؟

هر کمپین تبلیغاتی دارای 4 بخش مهم و اساسی است که بعد از تعیین هدف باید به آن‌ها توجه کنید. 4 جزء اصلی کمپین تبلیغاتی شامل موارد زیر می‌شود:

  • مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه
  • بازار هدف
  • پلتفرم‌های تبلیغاتی
  • تعیین شاخص عملکرد کلیدی و پیگیری نتایج

برای پاسخ به سؤال کمپین تبلیغاتی چیست باید ماهیت این 4 جزء اصلی کمپین‌ها را بشناسیم. شناخت و انتخاب مناسب مخاطبان و بازار هدف در کنار استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مناسب و در نهایت بررسی نتایج به شما کمک می‌کند تا از بودجه خود به بهترین شکل استفاده نمایید. برای مثال اگر قصد استفاده از تبلیغات پیامکی (به عنوان تأثیر گذار ترین روش تبلیغات) را داشته باشید، باید ابتدا بانک شماره همراه مخاطبان هدف خود را به دست آورید و بازاری که قصد رقابت در آن را دارید را انتخاب کنید. سپس با خرید سامانه پیامکی پلتفرم مناسبی برای تبلیغات خواهید داشت. در نهایت باید معیاری برای موفقیت کمپین خود در نظر بگیرید و نتایج را با آن معیار بسنجید.

بهترین ابزار و رسانه‌ها برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی

ابزارهای زیادی برای رساندن پیام کمپین شما به دست مخاطبان هدفتان وجود دارد. انتخاب بهترین گزینه برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی به فاکتورهای زیادی همچون بازار هدف، پرسونای مخاطب، شخصیت برند و اهداف کمپین تبلیغاتی بستگی دارد. علاوه بر این، ابزارهای تبلیغاتی می‌توانند آنلاین یا آفلاین باشند. ما در اینجا به مهم‌ترین ابزارها و رسانه‌های تبلیغاتی دیجیتالی اشاره می‌کنیم.

تبلیغات پیامکی تاثیر گذار

تبلیغات پیامکی، تأثیر گذار ترین ابزار کمپین تبلیغاتی

تقریباً نزدیک به 2 دهه است که از پیامک‌ها به عنوان ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. طبق آمار 70 درصد مردم پیامک‌های تبلیغاتی خود را می‌خوانند و میزان موفقیت این پیامک‌ها به طور میانگین حدود 30 درصد است. این آمار در مقایسه با ایمیل مارکتینگ، تبلیغاتی کلیکی و بنری در سایت‌ها، تبلیغات شبکه‌های مجازی و حتی تبلیغات چاپی نشان دهنده فاصله بسیار زیاد تبلیغات پیامکی با سایر رسانه‌ها است. یکی از روش‌های معمول تبلیغات پیامکی، ارسال پیامک انبوه است به آگاهی از برند کمک می‌کند.

 از طرفی در تبلیغات پیامکی می‌توانید مخاطبان هدف خود را بر اساس سن، جنسیت، شغل، محل زندگی و ... دسته بندی کنید و برای هریک پیام تبلیغاتی اختصاصی ارسال نمایید. موضوعی که در هیچ یک از سایر ابزارهای کمپین تبلیغاتی دیده نمی‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به سایت فراز اس ام اس علاوه بر استفاده از خدمات ارسال پیامک انبوه صفحه تعرفه ارسال پیامک را مشاهده نمایید تا اطلاعات بیشتری در مورد کمپین‌های پیامکی به دست آورید.

کمپین تبلیغاتی در شبکه‌های مجازی

راه اندازی کمپین تبلیغاتی در شبکه‌های مجازی به شما این امکان را می دهد تا به صورت مستقیم و به راحتی به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. هر کدام از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام، اسنپ چت، تیک تاک و حتی لینکدین دارای مزایای متفاوتی هستند و هر یک نیاز به استراتژی‌های اختصاصی دارند. شما می‌توانید براساس شخصیت مخاطبان هدف خود از پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید. برای مثال اگر شرکت ارائه دهنده خدمات و محصولات به شرکت‌های دیگر هستید، لینکدین گزینه مناسب‌تری خواهد بود. اما برای فروشگاه لباس زنانه بهتر است اینستاگرام را امتحان کنید.

تبلیغات کلیکی و بنری در گوگل و سایت‌های بزرگ

گوگل بزرگترین پلتفرم تبلیغاتی جهان است. روزانه میلیاردها نفر از طریق تبلیغات کلیکی یا بنری گوگل در موتور جستجو، سایت‌ها و اپلیکیشن های همکار گوگل به محصولات یا خدمات دلخواه خود دسترسی پیدا می‌کنند. گوگل اطلاعات زیادی از کاربران خود دارد به همین دلیل با تبلیغ در گوگل می‌توانیم تا حد زیادی به مخاطب هدف خود دسترسی داشته باشیم. با این حال متاسفانه به دلایل مشکلات تحریمی، امکان استفاده از همه توانایی‌های پلتفرم گوگل ادوردز در ایران وجود ندارد. بنابراین شما می‌توانید از روش‌های جایگزین مانند تبلیغات بنری در سایت‌های بزرگ ایران استفاده نمایید.

بهترین روش تبلیغات پیامکی با استفاده از اس ام اس مارکتینگ

چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم؟

این روزها کمپین‌های تبلیغاتی تنها با اهداف فروش بیشتر و آگاهی از برند انجام نمی‌گیرند و شاهد استفاده از استراتژی‌های تبلیغاتی پیچیده توسط کاندیداهای انتخاباتی نیز هستیم. در صفحه تبلیغات شورای شهر می‌توانید اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید. با این حال، فرقی نمی‌کند که هدف شما از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی چیست، در نهایت برای موفق شدن در هر کمپینی باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • انتخاب اهداف مشخص و قابل دسترسی
  • شناخت بازار هدف و مشتریان بالقوه
  • تعیین بودجه واقع بینانه
  • زمانبندی مناسب
  • انتخاب ابزارهای مناسب
  • به کارگیری خلاقیت
  • تعیین شاخص عملکرد کلیدی (KPI)
  • بررسی نتایج

فراز اس ام اس؛ بهترین گزینه برای راه اندازی کمپین تبلیغات پیامکی

در این مقاله سعی کردیم به سؤال کمپین تبلیغاتی چیست پاسخ دهیم. ما در اینجا با اهداف، ابزارها و نکات مهمی که برای موفقیت در کمپین تبلیغاتی نیاز دارید اشاره کردیم. با این حال، راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق نیاز به تجربه زیاد و دانش بازاریابی دارد. بنابراین استفاده از یک مشاور کاربلد می‌تواند در این راه بسیار کمک کننده باشد. در بین ابزارهای تبلیغاتی مختلف، پنل پیامکی یکی از مؤثرترین و در عین حال کم هزینه‌ترین ابزارهای راه اندازی کمپین تبلیغاتی است. این ابزار علاوه بر اینکه به تنهایی یک روش تبلیغاتی عالی است می‌تواند به عنوان پشتیبان در کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی نیز عمل کند. برای بهره مند شدن از مزایای کمپین پیامکی کافی است تا همین حالا وارد سایت فراز اس ام اس با ادریس www.farazsms.com شوید و از طریق شماره‌های موجود در سایت از مشاوره رایگان تلفنی استفاده نمایید و خرید سامانه پیامکی را انجام دهید و تبلیغات برای کمپین را شروع کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26284
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید