امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

کشوری جذاب در نیم کره شمالی


1401/07/27
کد خبر : 26005
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 21 نفر
تحصیلات در نروژ

شروع ادبیات کشور نروژ با شعر و مطالب نگارشی مربوط به قرن های 9 تا 14 که دراسکاندیناوی غربی به نگارش  رسیده است . زبان نروژی کاربرد زیادی دارد اما در مکان های رسمی وتحصیلات و ادبیات از زبان دانتیش استفاده می شود. در سال 1834 کشور نروژ از دانمارک جدا شد ولی زبان دانتیش (زبان دانمارکی) همچنان در کشور نروژ باقی ماند تا بلاخره در سال 1980 کشور نروژ برای خود،خواستار زبان رسمی یا همان زبان ملی شد که این زبان رسمی در ابتدا فقط نگارش داشت ولی بازهم شباهت زیادی به زبان دانمارکی داشت و اکنون در مدارس کشور نروژ هردو زبان نروژی و دانمارکی تدریس می شود و دانش آموزان باید هردو زبان را یاد بگیرند ولی اینکه کدام زبان را به عنوان زبان رسمی انتخاب کنند بر عهده آنها است پس کسانی که قصد مهاجرت به کشور نروژ را دارند ،نیازمند آموزش زبان نروژی در یک آموزشگاه خوب است که آموزشگاه زبان گات همواره سعی کرده است که رضایت مندی زبان آموزان را در بالاترین سطح،کسب کند. موفقیت برای رسیدن به کشور نروژ زمانی میسر می شود که بتوانید به زبان نروژی کاملا مسلط صحبت کنید.

 

 

در مکانهای رسمی و دانشگاهی از زبان دانمارکی استفاده می کنند درست است که در گذشته زبان های دانمارکی و نروژی هر دو یک زبان بوده و بعدها این دو زبان از هم جدا شده است ولی بازهم کلمات زبان دانمارکی در میان زبان نروژی دیده می شود، هرچند نباید از کاربردهای زبان نروژی غافل شد و دانشجویان میتوانند برای یادگیری به دلخواه یکی از زبانهای دانمارکی و نروژی را به عنوان زبان رسمی کشور نروژ انتخاب کنند. هر منطقه از کشور نروژ لهجه خاص خودش را دارد و مردم مناطق مختلف براحتی با هم صحبت می کنند بدون آنکه مشکلی در برقراری ارتباط باهم داشته باشند.



شناخت کشوری ثروتمند اما سردسیر 

نروژ،آب و هوایی کوهستانی دارد و پوشیده از سراسر جنگل اما سردسیر است. زبان نروژی به غیر از کشور نروژ در بعضی از قسمت های کشورهای آلمان،انگلیس،سوئد، اسپانیا،دانمارک و امریکا  صحبت می شود.در زبان نروژی، مباحث نوشتاری و گفتاری آن باهم متفاوت است.میتوان گفت تقریبا 5میلیون نفر که بیشتر آنها در کشور نروژ هستند به زبان نروژی صحبت می کنند ولی این زبان ریشه آلمانی دارد .از نظرگفتاری چندین لهجه و گویش را شامل می شود و در مناطق مختلف نروژ با لهجه های متفاوتی صحبت می شود ولی با این همه دانش آموزان و دانشجویان از نظر گفتاری بدون مشکل در برقراری ارتباط کلامی هستند.از نظر نوشتاری زبان نروژی به دو دسته تقسیم می شود دسته اول نوشتارکتابی و دسته دوم نوشتار عامیانه است .

 

 

مهاجرت آسان و زندگی شاید سخت

برای مهاجرت به کشور نروژ اول از همه به اندازه کافی درباره آن اطلاعات کسب کنید چون نروژ کشوری ثروتمند ولی در عین حال کوچک است ممکن است به راحتی نتوانید در این کشور کار پیدا کنید و مشغول کار شوید و ممکن است با مشکلات مالی ریز و درشتی دست و پنجه نرم کنید  . نروژ کشوری است که هزینه ها در آنجا بسیار بالا است و ممکن است نتوانید از پس هزینه های خود بربیایید و حقوق تان کافی نباشد و کلی هزینه دیگر متضرر شوید و مجبور شوید به کشوردیگری مهاجرت کنید که مهاجرت برای بار دوم مخارج مخصوص به خودش را بر روی دوش شما می گذارد پس قبل از انتخاب سفر به هر کشوری برای مسافرت و تفریح،تحصیلات و یا حتی مهاجرت کاملا درباره آن کشور تحقیق و بررسی کنید و قبل از اینکه شروع به اقدام ویزا برای کشور نروژ کنید دخل و خرج خود را حساب کنید و بعد اقدام نمایید.

نروژ بزرگترین تولیدکننده غیرخاورمیانه ای نفت و گاز جهان 

کشوری با این همه ثروت قطعا بیشترین کاربرد آن در تجارت و بازرگانی است و بخش بزرگی از ثروت نروژ را، توسط تاجران نروژی وارد این کشور شده است.زبان نروژی بیشتر از اینکه در زمینه مهاجرت کاربرد داشته باشد در تجارت کاربرد دارد و قطعا تجارت در ثروتمند شدن یک کشور نقشی شگرف دارد.نروژ کشوری نفتی است که بخش عظیمی از میزان نفت و گاز را در غیر از خاورمیانه تامین میکند اما در کنار آن ،بیشترین میزان ماهی سالمون را به دیگر کشورها،صادر میکند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26005
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید