امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

کسب و کار شما به سرور نیاز دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 27480
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 15 نفر

حجم بسیار زیاد پردازش و ذخیره سازی اطلاعات در دنیای امروز، کسب و کارها را به سمت استفاده از کامپیوترهای قدرتمند با امکان کار مداوم و 24 ساعته برده است. سرور فیزیکی در واقع همان کامپیوتر قدرتمند با امکان پردازش و ذخیره سازی اطلاعات بالا است که بصورت یک سرویس دهنده مرکزی به کاربران سرویس می‌دهد و البته این کار را بصورت مداوم و بدون خاموشی انجام می‌دهد. اگر کسب و کار شما به سرور فیزیکی نیاز پیدا کرده، این مطلب کوتاه را مطالعه فرمایید تا در انتخاب بهتر آن تصمیم گیری کنید.

چه برندهایی سرور طراحی و ارائه می‌دهند؟

برندهای نام آشنا و بزرگی هستند که در زمینه سرور و تجهیزات دیتاسنتر و ذخیره سازی، فعال هستند. برندهایی همچون DELL ، HPE ، Lenovo ، IBM و غیره که سهم بزرگ فروش این سرورها در اختیار برند HP یا HPE است (HPE شرکت مشتق شده از برند HP است). این شرکتهای بزرگ، رده و مدلهای بسیار زیادی را در اختیار کسب و کارها و کاربران قرار داده‌اند. از کاربران حرفه‌ای خانگی گرفته تا کمپانی های بزرگی همچون گوگل و مایکروسافت دارای دیتاسنترهایی هستند که سرورهای فیزیکی همین شرکت‌ها بهره می‌برند.

چند نوع سرور وجود دارد؟

سرورها در انواع مختلفی براساس نیاز کسب و کارها طراحی و روانه بازار می‌شوند. از کوچکترین رده سرور یعنی میکرو یا مینی سرورها گرفته تا سرورهای پیشرفته Blade و Synergy که در دیتاسنترها جای می‌گیرند. بطور کلی اما سرورها در دو رده ایستاده (Tower) و رک مونت (Rack Mount) استفاده می‌شوند. سرورهای ایستاده بدون نیاز به رک سرور روی میز یا زمین قابل استفاده هستند و بیشتر یاری‌رسان کسب و کارهای کوچک هستند. اما گستردگی سرورهای رک مونت بسیار بیشتر است. سرورهایی که داخل رک قرار می‌گیرند، از لحاظ سخت افزاری بسیار انعطاف پذیرتر هستند. از جمله سرورهای نوع رک مونت می‌توان به سری پرولیانت DL و BL برند HPE نام برد.

چرا سرور اچ پی فروش بیشتری دارد؟

سرور اچ پی (HPE) به دلیل انعطاف پذیری بالا در ارتقای سخت افزاری و البته بروز بودن همگام با تکنولوژی روز محبوبیت بیشتری در بازار دارد. علاوه بر مسئله سخت افزار، قیمت مناسب و ارائه سیستم مدیریت راحتتر در مقابل رقبا، این برند سرور را سرآمد تمام آنها کرده است. این برند سعی در ارائه بهترین حالت سخت افزاری در تمام قطعات دارد. برای مثال پاور سرور در این برند در بهینه‌ترین حالت برق رسانی به کلیه سخت افزارها است. طبق ادعای این شرکت، پاورهای سرور HP در نسل دهم تا 96 درصد بدون اتلاف انرژی، عمل برق رسانی به سرور را انجام می‌دهند. یعنی فقط 4 درصد امکان انرژی وجود دارد که برای یک دیتاسنتر بزرگ، عددی مهم به حساب می‌اید.


 سرور اچ پی

سرور اچ پی را انتخاب کردم! اما چه مدلی؟!

در میان تمام مدل‌های سرورهای اچ پی، دو مدل HP Proliant DL380 و HP Proliant DL360 در هر نسل تولید شده این شرکت وجود داشته و پرفروش بوده‌اند. همین دو مدل تا هنگام نوشتن این متن، در ده نسل تولید شده است. کلمه Generation یا Gen یا حتی G در آخر نام این سرورها به معنی نسل آنهاست. برای مثال: HP DL360 G9 یا HP DL380 G9 ، هر دو نسل نهم هستند.
موضوع در اینجا برای خرید شما به پایان نمی‌رسد! بله سخت افزار! اینکه چه نوع و چه تعداد پردازنده، رم، هارد و... روی سرور سوار کنید که جوابگوی شما و کسب و کارتان باشد، خود مسئله‌ای جداست که در این متن نمی‌گنجد. برای درک و کسب اطلاعات بیشتر در مورد سخت افزار سرور مناسب سرور خود و اینکه چطور آنها را تهیه کنید، با شرکت رسام سرور (rasamserver.com) تماس حاصل فرمایید تا بهترین پیشنهاد را دریافت نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27480
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید