امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

کسب درآمد میلیون دلاری با بازی های بلاک چین


1401/07/27
کد خبر : 27867
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 15 نفر

بلاک چین امروزه کاربردهای بسیار زیادی در زندگی همه افراد را ایفا می‌کنند. یکی از این زمینه‌ها بازی‌های رایانه‌ایست. بازی‌های کریپتویی متعلق به صنعت گیم فای هستند که به سرعت زیاد رو به رشد هستند و تاثیر قابل توجهی در عرصه رمزارزها داشتند. در این بازی‌ها بازیکنان اجازه دارند تا دارایی‌های خود را در بازی کنترل کنند و همین مسئله فرصت کسب درآمد را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.  روز به روز بر تعداد چنین بازی‌هایی اضافه می‌شود، و بیشتر آن‌ها با رایانه‌های رومیزی و دستگاه‌های تلفن همراه سازگار هستند. تعدادی از این بازی‌ها هنوز در دست توسعه هستند، در حالی که برخی نسخه‌های آلفا و بتا خود را به صورت عمومی در دسترس قرار داده‌اند.
به لطف طراحی و عرضه بازی های بلاک چین توسط توسعه‌دهندگان برای گیمرهای موبایل، صنعت بازی‌های بلاک چین وارد بازار جدیدی شده که پتانسیل عظیمی برای کسب درآمد دارد. به طور تقریبی بیش از ۶۰ الی ۷۰ درصد افرادی که از فناوری بلاک‌چین و بازی‌های بلاک چینی استفاده می‌کنند، دارای تلفن‌های هوشمند هستند و به طور منظم از بازی‌ها استفاده می‌کنند.
در برخی از کشورها، مردم دارای چندین دستگاه تلفن همراه هستند که این مسئله آن‌ها را به مخاطبان هدف برای بازی‌های بلاک چین Play2Earn  تبدیل می‌کند که قادر است نرخ وفاداری بازیکنان را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند. اگر شما هم دوست دارید که هم سرگرم شوید و هم با بازی کردن درآمد دیجیتال داشته باشید، با ما همراه باشید تا به معرفی بازی‌‌ها، کسب درآمد از بازی بلاک چینی را هم بیاموزید.


 بازی های بلاک چین


بازی سند باکس(Sand box) : بازی سند باکس در ابتدا سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱)، برای موبایل معرفی شد؛ اما در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) با وارد شدن به حوزه‌ی بلاک چین‌ و استفاده از NFT، برای کاربران امکان خرید و فروش یا ساخت دارایی‌های دیجیتال در محیطی سه‌بعدی فراهم کرد. سند باکس مبتنی بر بلاک چیناتریوم است و از سه توکن مجزا با نام‌های SAND، LAND و توکن‌های ایجادشده توسط خود کاربر استفاده می‌کند. SAND توکن اصلی بازی است و LAND برای نمایش دارایی‌های دیجیتال به کار می‌رود. در این دنیای مجازی، هر کاربر می‌تواند اکوسیستم خود را طراحی کند یا آثار هنری دیجیتال بسازند و آن‌ها را در بازی بفروشند.
بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity): یکی از بازی‌های کریپتویی، اکسی اینفینیتی است که در آن امکان سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال وجود دارد. این بازی مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و دو توکن با نام‌های AXS و SLP دارد. اکسی اینفینیتی برگرفته از دو بازی پوکی‌مون (Pokémon) و کریپتو کیتیز (Crypto Kitties) است و در آن بازیکنان می‌توانند موجودات کوچک و زیبایی به نام اکسی‌ (Axies)  تولید کنند یا بخرند. برای شروع این بازی نیاز به خرید حداقل سه اکسی خواهید داشت که ارزان‌ترین آن‌ها،‌ ۰٫۰۴۲۱ اتریوم (حدود ۷۹ دلار) ارزش دارد. هزینه‌ی اولیه‌ی شروع بازی بالا است؛ اما در کشور‌های درحال‌توسعه برای افراد بسیاری منبع درآمد محسوب می‌شود. در اکسی اینفینیتی در صورت برد SLP به دست می‌آورید. توکن‌های SLP برای تولید اکسی‌های بیشتر یا فروش به سایر بازیکنان مورد استفاده قرار می‌گیرند. AXS در این بازی، توکن حاکمیتی و در صرافی‌هایی مانند بایننس قابل معامله است و برای خرید NFT در بازار بازی به کار می‌رود.
بازی گادز آنچیند (Gods Unchained): گادز آنچیند (GU) بازی کارتی مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و بازیکنان می‌توانند مالکیت واقعی کارت‌ها را کسب کنند و آن‌ها را بفروشند یا با کارت‌های دیگر مبادله کنند. برخی از کارت‌های درون بازی بسیار کمیاب و باارزش‌ هستند. بازی گادز آنچیند نفر به نفر است و برای شروع نیازی به پرداخت هزینه‌ نیست.
بازی گیلد آف گاردیینز(Guild of Gurdians): گیلد آف گاردیینز بازی نقش‌آفرینی مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و در سال ۲۰۲۲ ( ۱۴۰۱) عرضه خواهد شد. در این بازی بازیکنان با هم متحد می‌شوند تا هیولاها را شکست بدهند. این بازی توسط طراح بازی گادز آنچیند توسعه داده شده است و با اینکه هنوز به صورت رسمی عرضه نشده، افراد زیادی در لیست انتظار آن ثبت‌ نام کرده‌اند. Ubisoft حامی آن است و فضای بازی گرافیک و طراحی جالبی دارد. گیلد آف گاردیینز روی موبایل و کامپیوتر قابل اجرا است.
بازی بیگ تایم(Big Time) : بازی بیگ تایم در سبک RPG است که استارتاپی به نام Big Studios با ۲۱ میلیون دلار هزینه آن را توسعه داده. توسعه‌دهندگان سابق Call of Duty ،Fortnite در این استارتاپ فعالیت می‌کنند. این بازی در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) معرفی خواهد شد و با توجه به هزینه‌ی بالای توسعه‌، سابقه‌ی تیم طراح و ترکیب NFT با بازی سنتی نقش‌آفرینی در این بازی، افراد بسیاری چشم به راه عرضه‌ی آن هستند.


  بازی های بلاک چین

تبدیل آثار هنری به NFT

اصطلاح NFT مدت‌هاست که در مقالات بازارهای مالی استفاده می‌شود و معمولاً با فروش های میلیون‌ دلاری معروف شده اند. NFT  مخفف (non-fungible token) ژتون (توکن) غیر قابل معاوضه است. به‌طور کلی NFT دارای دو ویژگی کلی است.
 اولین ویژگی NFT (غیر قابل معاوضه بودن): تصور کنید که شما یک نقاشی یا یک عکس بسیار زیبا از طبیعت دارید، اگر آن‌را برای دیگران بفرستید، دیگران هم عکس شما را دارند‌، اما اگر شما اثر هنری خود را به NFT تبدیل کنید، آن تنها نتعلق به شما خواهد بود، کاملا منحصر به فرد و شبیه به یک شئ با ارزش خواهد بود. این اثر هنری به هیچ عنوان نمی‌تواند در اختیار چند نفر باشد، و تنها در اختیار شماست.
دومین ویژگی NFT (منحصر به فرد بودن): NFT ها غیر قابل تعویض هستند، یعنی ارزش آنها با هیچ چیز دیگری برابر نیست و نمی‌توان آن را مبادله کرد. با توضیحات گفته شده می‌توانید به ارزش این توکن و تفاوت آن با سایر ارزهای دیجیتال پی ببرید. زیرا NFT حاوی اطلاعات اضافی است و منحصر به فرد است و ارزش منحصر به فرد خود را دارد. انواع مختلفی از NFT وجود دارد، به عنوان مثال می‌توان هنر دیجیتال، فایل‌های موسیقی، ویدیوها یا هر چیز منحصر به فردی که ارزشمند است را می‌توان به NFT تبدیل کرد. به زبان ساده، NFT ها یک کالای کلکسیونی هستند و دارای ارزش افزوده هستند.

استفاده از NFT در آثار هنری و کلکسیونی

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای NFT در حوزه آثار هنری و کلکسیونی است. هنرمندان در حوزه‌های مختلف مانند، طراحی، نقاشی، عکاسی و انیمیشن می‌توانند آثار خود را به NFT تبدیل کنند و در بازارهای مربوط به فروش برسانند. بسیاری از هنرمندان نیز کلکسیونی از کارهای خود را با عناوین مختلف در بازار ارائه می‌کنند که هر کدام از کارها با توکن‌های NFT معرفی می‌شود و از سایر توکن‌ها متفاوت است. تبدیل آثار هنری به NFT از جهات مختلفی اهمیت دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
•    تعریف مالکیت اثر در فضای مجازی
•    امکان ایجاد چندین نسخه از یک اثر با اثر انگشت‌های متفاوت
•    کسب درآمد از فروش توکن‌های آثار هنری در سطح جهانی
•    امکان ثبت و ایجاد نوع جدیدی از آثار هنری به صورت دیجیتال


  بازی های بلاک چین


این قابلیت‌ها، بسیاری از هنرمندان را به سمت تولید آثار NFT و فروش آن‌ها ترغیب کرده است. فضایی جدیدی که NFT برای هنرمندان ایجاد کرده، شیوه جدیدی از خلق و نمایش آثار هنری بوجود آورده است. به طور مثال، گربه رنگین‌کمانی در تصویر زیر به قیمتی برابر با ۶۹۰ هزار دلار فروش رفته است. انتظار می‌رود هنرمندان شناخته شده، به کمک NFTها صاحب ارزش بسیار زیادی شوند. به عنوان نمونه،‌ یک تابلوی نقاشی برای تبدیل شدن به NFT سوزانده شد تا ثابت شود حتی با سوزاندن نسخه اصلی، ارزش ذاتی تابلو از بین نمی‌رود و این ارزش متعلق به NFT است.
در نهایت امیدواریم که هنرمندان کشور ما هم با وجود همه تحریم‌ها و محدویت‌ها بتوانند آثار خود را در سطح جهانی عرضه کنند و به فروش برسانند، همچنین بتوانند جایگاه و اعتبار خوشان را در سطح جوامع بین المللی به‌دست بیاورند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و آخرین اخبار و به روزرسانی ها دنیای رمز ارزها می توانید به سایت ارزکت مراجعه کنید. با مطالعه مطالب آموزشی این سایت، می توانید به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید و کسب درآمد کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27867
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید