امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

کانفیگ سرور به چه معنی است؟


1401/07/27
کد خبر : 26710
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 18 نفر

انواع سرور

امروزه سرورها را در دو نوع فیزیکی و مجازی می‌شناسیم. سرور فیزیکی در واقع همان کامپیوتری است که دارای سخت افزار و قطعات فیزیکی بوده و می‌توان به آن بصورت فیزیکی دسترسی داشت. این سرورها از لحاظ ظاهر می‌توانند بصورت رک مونت (قابل استفاده در رک) ، ایستاده (تاور) ، بلید (نوعی دیگر از سرورها که در رک دیتاسنترهای بزرگ قرار می‌گیرند) و یا حتی یک کامپیوتر با کیس ساده باشد. اما سرورهای مجازی، بصورت نرم افزاری نصب شده و از منابع یک کامپیوتر یا سرور فیزیکی استفاده می‌کنند. در واقع سرور مجازی که به عنوان Virtual Machine یا ماشین مجازی می‌شناسیم، می توانند بدون نیاز به اشغال بیشتر سخت افزار، سرویس‌دهی کنند. به عنوان مثال شرکت‌های میزبانی وب، بیشترین استفاده را از سرورهای مجازی می‌برند.

منظور از کانفیگ سرور چیست؟

بطور خلاصه کانفیگ سرور شامل سخت افزار مورد نیاز برای راه‌اندازی آن است. سرور همانند کامپیوتر خانگی شما دارای رم ، هارد ، پردازنده بوده که البته تفاوت‌هایی آنها معمولی دارد. برای مثال هارد مورد استفاده در سرورها از نوع تجاری یا Enterprise هستند و در سایزها و ظرفیت‌های مختلف تولید و استفاده می‌شوند. همینطور رم و پردازنده و سایر قطعات سرور تفاوت‌های خودشان را دارند.
پس وقتی می گوییم کانفیگ سرور، منظور همان سخت افزار مورد استفاده بر روی مادربرد سرور برای اجرای آن است. بنابراین هر کاربر یا کسب و کاری دارای نیازمند کانفیگ سرور مخصوص به خودش است. برای مثال یک شرکت که پرسنل آن بیشتر از 10 نفر نخواهد شد، می‌توانند یک سرور استوک یا کارکرده مدل HP DL380 G9 را انتخاب کنند که دارای 32 گیگ رم ، پردازنده  12 هسته ای و مقدار 1 ترابایت (RAID شده (هارد استفاده نمایند. ضمن اینکه کانفیگ و قیمت سرور  HP DL380 G9 فعلاً برای این کسب و کار 10 نفره کافی است، در آینده نیز می‌توانند سخت افزار آنرا ارتقا دهند.


کانفیگ سرور


اما بر فرض مثال یک شرکت با حدود 80 تا 100 نفر پرسنل قاعدتاً به سخت افزار قویتر یا حتی نسل جدیدتری از سرور نیاز دارند. برای این مقدار کاربر، سرور HPE Proliant DL360 Gen10 پیشنهاد می‌شود که دارای 128 گیگ رم ، پردازنده 32 هسته ای و ظرفیت هارد 7 ترابایتی باشد. با این حال مدیر آی تی این مجموعه می تواند کانفیگ سرور متفاوت یا قویتری را مد نظر داشته باشد.
باید در نظر داشت کانفیگ‌های متفاوت یک مدل سرور، قیمت‌های متفاوتی نیز دارد. قیمت سرور HP DL360 G10 بر حسب سخت افزار مورد استفاده در آن نیز متفاوت است. پس باید در مورد انتخاب کانفیگ مناسب، دانش کافی داشت و یا اینکه از کارشناسان فروش سرور کمک گرفت.

از کجا سرور بخریم؟

حالا که با واژه "کانفیگ سرور" آشنا شدیم، می دانیم که کجا و چطور از آن استفاده کنیم. بنابراین می‌توانید در صورت نیاز به خرید سرور جدید کانفیگ مورد نظر خود را جویا شوید. البته اگر باز هم در حوصله شما نمی گنجد که کانفیگ سرور معرفی کنید، مشکلی نیست! شما می‌توانید از پیشنهادات کارشناسان فروش شرکت رسام سرور استفاده نمایید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاهده محصولات قابل ارائه این شرکت به وبسایت rasamserver.com مراجعه فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26710
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید