امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

کانادا، کشوری برای تحصیل یا کسب درآمد؟


1401/07/27
کد خبر : 26187
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 10 نفر

امروزه میزان مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی رو به افزایش است. مهاجرت دلایل مختلفی دارد؛ ممکن است برای تحصیل باشد و یا برای کار و یا شروع یک زندگی جدید در محیطی نو، از طرفی سال هاست که یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت توسط ایرانیان کشوری سرد سیر در شمال  قاره آمریکا یعنی کانادا است. کشوری که دارای مهاجران ایرانی بسیاری است که پس از سال 68 رفته رفته به تعداد آنان افزوده شد و امروزه دارای تعداد جمعیتی بالغ بر 210 هزار نفر است. اما شاید برایتان جالب باشد دلیل این انتخاب را بدانید. در ادامه به توضیح علت آن خواهیم پرداخت.

تحصیل در کانادا

کانادا کشوری مهاجر پذیر است که از نیروهای کار ماهر در سرتاسرجهان دعوت به همکاری می کند. اقامت از طریق تحصیل در کانادا، فرصتی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. شما با تحصیل در کانادا می‌توانید در خاک این کشور حضور پیدا کنید و بعد از اتمام تحصیل اقامت کانادا را بگیرید. قبل از انجام هرگونه اقدامی در جهت تحصیل در کانادا باید توجه داشته باشید وضعیت شما در چه شرایطی است و به چه مدارک و ویژگی هایی نیازمند هستید. قبل از مهاجرت به کانادا بهتر است اطلاعات کاملی در ارتباط با این کشور به دست آورید. کانادا کشوری است که دارای ۱۰ استان می باشد. کانادا از لحاظ وسعت دومین کشور جهان می باشد. و دارای مرز مشترک با کشور آمریکا می باشد. این مرز در جنوب کانادا و شمال آمریکا قرار دارد و طولانی ترین مرز دنیا به حساب می‌آید. برای تحصیل در کانادا شرایط سنی خاصی مطرح نمی باشد اما هرچقدر سن شما کمتر باشد و گپ تحصیلی کمتری داشته باشید، راحت تر پذیرش می شوید.
از جمله مزایای تحصیل در کانادا، امکان تحصیل در مدارس خصوصی این کشور می باشد که منجر به دریافت ویزای تحصیلی می شود.
١. امکان گرفتن خوابگاه با امکانات و سکونت در مدارس
٢. کیفیت آموزش بالا و برنامه های فوق العاده مناسب
٣. توجه ویژه به استعداد یابی و رهنمون کردن دانش آموزان
۴. آموزش زبان انگلیسی، فرانسوی و...
۵. کم بودن تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس و فضای آموزشی وسیع
به این نکته باید توجه داشته باشید که در جدید ترین تغییرات، تحصیل در کانادا در مدارس این کشور منجر به اقامت یا اخذ ویزای همراهان نخواهد شد.


ناگفته پیداست که هر مقدار سطح علمی یک دانشگاه بالاتر باشد، سخت‌گیری بیشتری هم در زمینه جذب دانشجو خواهد داشت اما دولت کانادا نیز شرایطی را در زمینه وضع کرده است. به طور کلی کشور کانادا، کشوری ارزان برای تحصیل و زندگی حساب نمی شود. واحد رسمی پول این کشور دلار کانادا بوده و هزینه ها در کانادا نیز بر همین اساس محاسبه می شوند.
تمکن مالی از جمله موارد مهمی است که دولت کانادا در طی فرایند صدور ویزای تحصیلی کانادا بررسی خواهد کرد. نمی توان به طور دقیق گفت چه مقدار تمکن مالی دولت کانادا را مجاب خواهد کرد اما باید مدارکی ارائه کنید دال بر اینکه قادر به تامین هزینه یک سال زندگی و پرداخت شهریه دانشگاه خواهید بود. همچنین سن متقاضی و زمان اخذ آخرین مدرک تحصیلی از دیگر شرایط تحصیل در کانادا است.
اما علاوه بر تحصیل، کانادا با رشد اقتصادی روز افزون و مراوده تجاری با آمریکا به دلیل هم مرز بودن با آن توانسته شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری فراهم کند.

سرمایه گذاری در کانادا

بسیاری از بیزینس ها برای اینکه به بازار های جهانی اتصال پیدا کنند نیاز دارند تا سرمایه خود را در کشور دیگری سرمایه گذاری کنند تا علاوه بر بالا بردن سطح بیزینس شان بتوانند فعالیت های گسترده تری داشته باشند.
از مزایای سرمایه گذاری می توان نرخ مصادره به اموال بسیار پایین را برشمرد که امنیت سرمایه گذاری در این کشور را تا حد زیادی تضمین می کند.
اقامت از طریق سرمایه گذاری، یکی از روش های مرسوم و محبوب برای مهاجرت به کانادا است. با این حال تمام روش های سرمایه گذاری منجر به دریافت اقامت نخواهند شد و توجه به این نکته ضروری به نظر می رسد. به طور مثال با اینکه خرید ملک در کشورهای مختلف، یکی از راه های کسب اقامت دائم است اما در کانادا چنین قانونی وجود ندارد.
با توجه به روشی که برای سرمایه گذاری در کانادا انتخاب می‌کنید مبلغی که برای سرمایه گذاری باید هزینه کنید متفاوت است. باید به این نکته توجه کنید که در انواع روش های سرمایه گذاری چگونه میتوانید اقامت و پاسپورت کانادا را بگیرید. چرا که استان های مختلف کانادا برنامه های مهاجرتی مختلفی دارند و هر کدام مقدار سرمایه ی متفاوتی برای شروع سرمایه گذاری در نظر گرفته اند. برای مثال اگر در برنامه ی بریتیش کلمبیا شرکت کنید و در ابتدا ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار دلار پول برای سرمایه گذاری هزینه کنید میتوانید اقامت ۲ ساله کانادا را دریافت کنید سپس نیاز دارید که ثابت کنید بیزینس شما رو به رشد است و سود دهی بالایی دارد که در این حالت می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

١. سودمندی برای تمام سرمایه گذاران از طریق اتصال به بازارهای جهانی
٢. مناسب بودن میزان دستمزد ها و کارمزد ها نسبت برخی کشورها از جمله آمریکا
٣. سیاست های درست مهاجرتی نیروهای متخصص زیادی را جذب کانادا کرده است.

معایب سرمایه گذاری در کانادا

١. میزان سرمایه اولیه مورد نیاز زیاد در برخی طرح های سرمایه گذاری
٢. بازگشت دیرهنگام سرمایه اولیه گرفته شده توسط دولت
٣. مراحل سخت تر و پر هزینه تر نسبت به طرح های سرمایه گذاری در اروپا
۴. رفت و آمد نسبتا دشوار با کشورهای آسیایی یا اروپایی


 الو ویزا، مشاوری مطمئن برای مهاجرت

الو ویزا با سابقه طولانی در زمینه ی امور مربوط به سرمایه گذاری در کانادا، پذیرای درخواست های شما در این مورد خواهد بود. به این منظور می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. هلدینگ بزرگ بین المللی الو ویزا، آماده ارائه تمام خدمات مربوط در زمینه مهاجرت کاری و همچنین مهاجرت نوع تحصیلی می‌باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما به شماره ۰۲۱-۸۸۶۹۶۵۰۷  تماس حاصل فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26187
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید