امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

کارتون باب اسفنجی


1401/07/27
کد خبر : 28080
دسته بندی : فرهنگی
تعداد بازدید : 22 نفر

باب اسفنجی شلوار مکعبی (SpongeBob SquarePants)، یک سریال کمدی انیمیشنی است که در سال 1999 پخش آن آغاز شد. از این سریال محبوب تا کنون سه فیلم سینمایی، بازی های ویدئویی، کمیک و سایر محصولات جانبی نیز تولید شده است. همچنین بعد از فیلم تلویزیونی Atlantis SquarePants در سال 2007، دو فیلم ویژه به مناسبت دهمین و بیستمین سالگرد تولید این مجموعه در سال های 2009 و 2019 نیز پخش شد.
شخصیت اصلی داستان باب اسفنجی، که توسط تام کنی صداپیشگی آن انجام می شود، یک اسفنج دریایی مکعب شکل است. این اسفنج دریایی در شهر بیکینی باتم در زیر دریا زندگی می کند و نام بیکینی باتم از یک جزیره مرجانی با نام Bikini Atool که متعلق به جزایر مارشال در اقیانوس آرام گرفته شده است و به زندگی زیر آب اشاره دارد.
از موارد مهمی که موجب جذابیت کارتون باب اسفنجی شده، طراحی خلاقانه شخصیت ها و همچنین محیط زندگی آن ها توسط هیلنبرگ و همکارانش می باشد. شخصیت های اصلی این مجموعه بیشتر از این که از بین ماهی های رنگارنگ انتخاب شده باشند، موجودات متنوعی مانند ستاره دریایی، خرچنگ، اختاپوس، پلانگتون و حتی سنجاب هستند.
نام شخصیت اصلی در ابتدا قرار بود پسر اسفنجی (SpongeBoy) و سریال هم تحت عنوان (SpongeBoy Ahoy) باشد، اما به دلیل این که نام پسر اسفنجی قبلا ثبت تجاری شده بود، نهایتا باب اسفنجی نام گرفت.

کارتون ماشا و میشا

ماشا و میشا که در سال 2009 تولید شده، داستان دختری شاد و پرانرژی و در عین حال بازیگوش است و به دلیل این که حیوانات جنگل را مجبور می کند تا با او بازی کنند، همه از او گریزان هستند. یک روز ماشا پروانه ای را دنبال می کند و به خانه خرس می رسد. خرس که برای ماهیگیری از منزل خارج شده است، وقتی به خانه برمی گردد ماشا را می بیند که تمام کلبه اش را به هم ریخته است. خرس تلاش می کند تا ماشا را از خانه بیرون کند، اما موفق نمی شود و نهایتا این دو با هم دوست می شوند.
نکته حائز اهمیت در رابطه با انیمیشن ماشا و میشا این است که نه یک شاهکار هنری است و نه حتی می توان ویژگی خاصی در طراحی شخصیت، کارگردانی و یا سایر بخش های فنی آن دید، اما به نظر می رسد با تکیه بر سرگرمی، شناخت درست مخاطب و البته تداوم تولید آن، سه عامل مهم در شهرت و محبوبیت این انیمیشن روسی بوده است.
وجه سرگرمی این انیمیشن به ساختار اجرایی آن و رنگ و فضاسازی برمی گردد، که با شعر و موسیقی به اوج رسیده است. این انیمیشن با وجودی که به نمایش فرهنگ روسیه و آموزش کودکان تاکید مستقیم ندارد، اما به صورت غیر مستقیم هر دو مورد در آن رخ می دهد.
تماشاگران اصلی این کارتون خردسالان و کودکان هستند که آموزش برای آن ها در بازی و سرگرمی خلاصه می شود. از ویژگی های دیگر کودکان و خردسالان علاقه به بازیگوشی و تخیل است.
به عنوان سومین دلیل، تداوم این انیمیشن باعث شده در ذهن مخاطب ماندگار شود. تولید کنندگان ماشا و میشا این محصول را به تعدادی تولید کرده اند، که چند نسل از خردسالان و کودکان با آن ارتباط برقرار کنند. البته بودن در یک فضای زیبا و خوش آب و رنگ مثل جنگل هم موجب شده کودکان هر چه بیشتر مجذوب آن شوند. از شخصیت های مهم این انیمیشن جذاب می توان به ماشا، خرس، خانم خرسه، داشا، پاندا، ببر، خرس سیاه، پنگوئن، بابا یخی و... اشاره کرد.

کارتون سگ نگهبان

کارتون سگ های نگهبان یا گشت پنجه ای توسط اسپین مستر و با همکاری گورو استودیو در ژانر ماجراجویی در سال 2013 ساخته شده است. انیمیشن پاوپاترول داستان یک پسر جوان به نام رایدر است که رئیس سگ های امداد و نجات می باشد. این شش سگ ناجی که نام هایشان؛ چیس، مارشال، روبل، زوما و اسکای است، به ماموریت های مختلف می روند و با توجه به توانایی و مهارت خاص هر کدام، مانند؛ آتشنشان، افسر پلیس، خلبان و... جان کسی را نجات می دهند. همه سگ ها دارای یک کوله پشتی هستند که به آن پاپ پکس (pup packs) می گویند. داخل این کوله ها ابزارهای مورد نیاز هر یک از سگ ها وجود دارد.
تماشای انیمیشن قهرمان بازی این سگ های بامزه و دوست داشتنی، نه تنها سرگرم کننده است، بلکه درس های زیادی به کودکان می آموزد. اهمیت دادن به اطرافیان، کمک به دیگران و شجاع بودن در مواجه با مشکلات از جمله درس هایی است که به کودکان آموزش داده می شود. بهترین ویژگی کارتون پاوپاترول اهمیت مشورت، همفکری و حل مساله است. زیرا این سگ ها نسنجیده و عجول دست به کار نمی شوند و با مشورت کسی را که بهترین مهارت در حل مشکل مورد نظر دارد انتخاب می کنند.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28080
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید